
Magie v sedmém dílu stále ctí svět Ashan, ve kterém se tato hra i odehrává, a tak zůstávají staré známe školy magie: země, vzduchu, vody, ohně, světla, temnoty a základní magie. K tomu se pro bojovníky, kteří neradi utrácí manu, přidávají ještě válečné pokřiky. Kouzla jsou zase zpět v magickém cechu, odkud se je vaši hrdinové učí a navíc je třeba zvyšovat atribut magická znalost, aby se hrdinové mohli učit silnější kouzla (úrovně 2 a výše).
Stejně jako v předchozích dílech je síla kouzel přímo závislá na hodnotě atributu hrdiny magie a také na magických dovednostech.
Novinkou je možnost při stavbě magického cechu ve městě vybrat jednu specializovanou školu magie, která se vždy objeví na každé úrovni (alespoň 1 kouzlo). Tato možnost je k mání při postavení první úrovně cechu. Zároveň mají národy své preferované magie, od které najdete v cechu vždy nějaké to kouzlo a naopak zakázané magie, které se v daném městě (frakci) nesmí vyučovat.
Preferované a zakázané magie |
|
 Azyl |
 Akademie |
 Nekropole |
 Tvrz |
 Sylvanští elfové |
 Kobka |
 Pevnost |
Preferovaná |
 |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
Zakázaná |
 |
- |
 |
- |
- |
 |
- |
Magie vzduchu |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Ylathova jasnozřivost |
 10 |
I. |
mapa dobrodružství |
Okamžitě odhalí kruhovou oblast s poloměrem X kolem cílového místa. |
 Bouřné šípy |
 10 |
I. |
bojiště |
Zvyšuje útok cílové přátelské jednotky útočící z dálky o X, a to na dobu 3 kol. |
 Bleskový výboj |
 10 |
I. |
bojiště |
Uštědří X až Y poškození vzduchem všem jednotkám v blízkosti na začátku tahu jednotky. Pokud není žádná jednotka v blízkosti, kouzlo zůstane aktivní. |
 Poryv větru |
 20 |
II. |
bojiště |
Okamžitě odsune cílovou jednotku o X polí v přímém nebo o Y polí v diagonálním směru. |
 Blesk |
 10 |
II. |
bojiště |
Okamžitě způsobí cílové jednotce X až Y poškození vzduchem. |
 Cyklón |
 30 |
III. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození vzduchem všem jednotkám v oblasti 2x2 a okamžitě je přemístí do okolní oblasti 8x8. |
 Bleskové reflexy |
 35 |
III. |
bojiště |
Poskytne další zásah s bonusem X k útoku zblízka. Efekt trvá po dobu 3 kol. Pokud nepřítel může oplácet, útok navíc se provede po oplácení. |
 Řetězový blesk |
 50 |
IV. |
bojiště |
Okamžitě uštědří X až Y poškození vzduchem cílové jednotce a poté postupně zraní až tři další náhodné jednotky v blízkosti, přičemž účinnost je vždy poloviční. |
 Nevypočitatelná bouře |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Vytvoří nevypočitatelnou bouři v cílové oblasti 4x4 na dobu X bojových kol. Jednotky bojující z dálky v této oblasti získají +X k útoku. Jednotky zaměřené dálkovými útoky jsou v této oblasti považovány za kryté a obdrží pouze 10% normálního poškození. |

Magie země |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Sylannina odměna |
 10 |
I. |
mapa dobrodružství |
Zdvojnásobuje rychlost produkce cílové pily nebo dolu na rudu ve stejné oblasti kontroly, a to na dobu X dnů. |
 Kamenná kůže |
 10 |
I. |
bojiště |
Zvyšuje o X obranu cílové přátelské jednotky na dobu 3 kol. |
 Regenerace |
 5 |
I. |
bojiště |
Vyléčí o X cílovou přátelskou jednotku na začátku jejích příštích 3 kol. |
 Zapletení |
 10 |
II. |
bojiště |
Snižuje o X pohyblivost cílové nepřátelské jednotky a zabrání jí v používání schopností založených na pohyblivosti, a to na dobu 3 kol. |
 Jedová sprška |
 15 |
II. |
bojiště |
Způsobí X poškození zemí cílové nepřátelské jednotce na začátku jejích příštích 3 kol. |
 Kamenné hroty |
 20 |
III. |
bojiště |
Způsobí X poškození zemí všem jednotkám v cílové oblasti ve tvaru znaku plus, a to okamžitě. |
 Zemětřesení |
 25 |
III. |
bojiště |
Způsobí X poškození zemí všem jednotkám stojícím na zemi a způsobí Y poškození zemí všem městským hradbám a věžím, a to okamžitě. Poškozená opevnění utrpí dvojnásobné poškození. |
 Jedovatý mrak |
 50 |
IV. |
bojiště |
Vytvoří jedovatý oblak v cílové oblasti 3x3, který se bude v každém směru rozšiřovat o 1 pole po dobu 3 kol. Oblak okamžitě způsobí X poškození zemí všem jednotkám v oblasti a na začátku tahu všech jednotek a také všem jednotkám, které do oblaku vstoupí. |
 Roj vos |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Sešle na cílovou nepřátelskou jednotku roj vos. Roj způsobí X fyzického poškození při svém seslání a jednotka bude trpět postihem -X ke štěstí až do konce kola jednotky. Na začátku tahu jednotky s rojem se roj přesune na jinou nepřátelskou jednotku. |

Magie ohně |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Arkathovo požehnání |
 20 |
I. |
mapa dobrodružství |
Způsobí X až Y poškození ohněm náhodně vybranému nepřátelskému cíli na začátku příští bitvy. |
 Ohnivý šíp |
 10 |
I. |
bojiště |
Okamžitě způsobí cílové jednotce X až Y poškození ohněm. |
 Spalující odhodlání |
 10 |
I. |
bojiště |
Zvyšuje o X morálku cílové přátelské jednotky na dobu 3 kol. |
 Vnitřní plamen |
 15 |
II. |
bojiště |
Zvýší o X útok a o Y iniciativu cílových jednotek, a to na dobu 3 kol. |
 Ohnivá stěna |
 20 |
II. |
bojiště |
Vytvoří ohnivou stěnu na cíli o rozměrech 1x5, která vydrží po dobu 3 bojových kol. Stěna způsobí X až Y poškození ohněm všem jednotkám v oblasti na začátku jejich tahu a také všem jednotkám, které stěnou projdou. |
 Zuřivost |
 35 |
III. |
bojiště |
Způsobí, že cílová jednotka napadne jakoukoli náhodně vybranou jednotku v blízkosti pomocí bonusu X k útoku. |
 Ohnivá koule |
 25 |
III. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození ohněm všem jednotkám v cílové oblasti 3x3, a to okamžitě. |
 Armagedon |
 50 |
IV. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození ohněm všem jednotkám, a to okamžitě. |
 Ohnivý strážce |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Vyvolá na cílovém prázdném poli ohnivého strážce 1x1. Strážce zde vydrží do konce příštích 2 bojových kol nebo do svého zničení. Ohnivý strážce vystřelí oheň na konci každého bojového kola po dvou náhodně vybraných nejbližších nepřátelských jednotkách a po první nepřátelské jednotce, která v bojovém kole provedla útok z dálky. |

Magie vody |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Shalassina nádoba |
 10 |
I. |
mapa dobrodružství |
Na nedaleké vodní hladině okamžitě vyvolá loď. |
 Mlžný opar |
 20 |
I. |
bojiště |
Cílová jednotka se nemůže stát cílem útoků z dálky a nemůže provádět útoky na dálku ani používat aktivované schopnosti, a to na dobu 3 kol, nebo dokud neutrpí poškození. |
 Blizard |
 10 |
I. |
bojiště |
Vytvoří sněhovou bouři na cíli o rozměrech 4x4, která vydrží po dobu 3 bojových kol. Jednotky začínající své kolo mají sníženou pohyblivost o X až do konce svého kola. |
 Mrazivý šíp |
 10 |
II. |
bojiště |
Okamžitě způsobí cílové jednotce X až Y poškození vodou. |
 Ledový úder |
 10 |
II. |
bojiště |
Cílová přátelská jednotka způsobí při svém útoku dalších X až Y poškození vodou. Trvá po dobu 3 kol. |
 Kruh zimy |
 20 |
III. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození vodou všem jednotkám v cílové kruhové oblasti 3x3, a to okamžitě. |
 Tekutá membrána |
 20 |
III. |
bojiště |
Snižuje jakékoli poškození cílové přátelské jednotce o X na dobu 3 kol. |
 Tsunami |
 40 |
IV. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození vodou všem jednotkám v cílové oblasti a okamžitě posune malé jednotky o 2 pole nazpět. Cílová oblast má rozsah 5 sloupců. |
 Mrazivá koule |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Vyvolá na cílovém prázdném poli mrazivou kouli 1x1 s X body zdraví. Strážce zde vydrží do konce příštích 2 bojových kol nebo do svého zničení. Na konci každého bojového kola mrazivá koule projde jakoukoli překážkou vstříc nejvzdálenějšímu prázdnému poli vedle nepřátelské jednotky. Vydá auru 3x3, která způsobí X až Y poškození vodou nepřátelským jednotkám, které navíc utrpí -X k pohyblivosti na dobu X kol. |

Magie temnoty |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Malassino pokušení |
 20 |
I. |
mapa dobrodružství |
Do konce dne zvyšuje o X% šanci, že se neutrální armády budou chtít přidat k hrdinovi. |
 Zoufalství |
 10 |
I. |
bojiště |
Snižuje o X morálku cílové nepřátelské jednotky na dobu 3 kol. |
 Slabost |
 10 |
I. |
bojiště |
Snižuje o X útok cílové nepřátelské jednotky na dobu 3 kol. |
 Tvář strachu |
 15 |
II. |
bojiště |
Útoky způsobené cílovou spojeneckou jednotkou způsobí, že nepřátelé utečou o 2 políčka místo oplácení a snižuje jejich morálku o X na dobu 3 kol. |
 Očista |
 50 |
II. |
bojiště |
Odstraní X pozitivních magických efektů z cílové nepřátelské jednotky, a to okamžitě. |
 Agónie |
 20 |
III. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození temnotou cílové nepřátelské jednotce na začátku jejích příštích 3 kol. |
 Stínový obraz |
 40 |
III. |
bojiště |
Vyvolá kopii cílové skupiny jednotek s velikostí X% originálu. Kopie se zničí, jakmile utrpí jakékoli poškození. |
 Stínový plášť |
 80 |
IV. |
bojiště |
Příští 1 (max 2) útoky automaticky minou cílovou přátelskou jednotku. Efekt trvá po dobu 3 kol, nebo dokud všechny útoky neminou. |
 Vtíravý mor |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Několik náhodných nepřátelských jednotek utrpí postih "Vtíravý mor" ve chvíli seslání kouzla a na začátku příštích 2 bojových kol. Ovlivněné jednotky mají -X k útoku a utrpí X poškození temnotou na konci bojového kola. |

Magie světla |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Elrathovo přesvědčení |
 20 |
I. |
mapa dobrodružství |
Zvyšuje do příští bitvy hrdinovu obranu o X a vůdcovství o Y. |
 Vyléčení |
 20 |
I. |
bojiště |
Vyléčí a oživí X bodů zdraví cílové přátelské jednotky, nebo způsobí X až Y poškození světlem cílové nepřátelské nemrtvé jednotce, a to okamžitě (bez vlivu na: konstrukty). |
 Sluneční paprsek |
 10 |
I. |
bojiště |
Okamžitě způsobí cílové jednotce X až Y poškození světlem. |
 Nebeská zbroj |
 20 |
II. |
bojiště |
Absorbuje až X poškození od přátelské cílové jednotky, a to po dobu 3 kol. |
 Očistné světlo |
 50 |
II. |
bojiště |
Odstraní negativní magické efekty z cílové přátelské jednotky, a to okamžitě. |
 Odplata |
 20 |
III. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození světlem všem jednotkám útočícím na cílovou přátelskou jednotku. Efekt trvá po dobu 3 kol. |
 Sluneční erupce |
 30 |
III. |
bojiště |
Způsobí X až Y poškození světlem nepřátelským jednotkám zasaženým 1 z 8 paprsků, který vylétne z cílového místa do 8 směrů. Jednotky a překážky paprsky zablokují. Cílové místo musí být prázdným polem. |
 Vzkříšení |
 45 |
IV. |
bojiště |
Vyléčí a oživí X bodů zdraví cílové přátelské jednotky, a to okamžitě. Cílová jednotka bude léčit a oživovat všechny přátelské jednotky o Y bodů zdraví v blízkosti po dobu 3 kol (bez vlivu na: nemrtvé a konstrukty). |
 Vyvolání Zlatého draka |
 0 |
 Zlaté pírko |
bojiště |
Vyvolá X Zlatých draků v cílové oblasti 2x2. |
 Mučedník |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Cílová přátelská jednotka se stane mučedníkem. Kdykoli jakákoli jiná přátelská jednotka utrpí poškození, X% z tohoto poškození se přesměruje na mučedníka. Všechny ostatní jednotky dostanou +X k morálce. Efekt trvá po dobu X bojových kol, nebo dokud mučedník nezemře. |

Základní magie |
Kouzlo |
Cena |
Cech magie |
Seslání |
Popis |
 Okamžité přivolání |
 10 |
městská brána |
mapa dobrodružství |
Teleportuje hrdinu a jeho armádu do nejbližšího přátelského města pomocí městské brány, a to okamžitě. Nefunguje mezi povrchem a podzemím. |
 Odhalení pokladu |
 5 |
obelisk |
mapa dobrodružství |
Odhalí Ashinu slzu, pokud je skryta, na místě, kde sesílatel kouzlo seslal, nebo o 1 pole od něj. Kouzlo spotřebuje zbývající pohyblivost hrdiny. |
 Okamžité posily |
 X |
I. |
mapa dobrodružství |
Teleportuje vybrané jednotky z nejbližšího přátelského města pomocí městské brány k hrdinovi, a to okamžitě. Cena many záleží na počtu jednotek, které se mají teleportovat. Nefunguje mezi povrchem a podzemím. |
 Ovládání času |
 5 |
I. |
bojiště |
Zvyšuje iniciativu cílové přátelské jednotky o X nebo snižuje iniciativu cílové nepřátelské jednotky o X na dobu 3 kol. |
 Osudové štěstí |
 10 |
I. |
bojiště |
Zvyšuje štěstí cílové přátelské jednotky o X na dobu 3 kol. |
 Teleportace |
 10 |
II. |
bojiště |
Teleportuje cílovou přátelskou jednotku na volné místo do vzdálenosti X, a to okamžitě. |
 Zrušení magie |
 50 |
II. |
bojiště |
Odstraní všechny magické efekty z cílové jednotky, a to okamžitě. |
 Imploze |
 30 |
III. |
bojiště |
Způsobuje poškození ve výši X% celkového zdraví cílových jednotek jako poškození základní magií a přitáhne všechny jednotky do vzdálenosti 3 polí od cíle k cíli, a to okamžitě. |
 Vyvolání elementála |
 50 |
III. |
bojiště |
Vyvolá X náhodných elementálů do cílové oblasti 2x2, a to okamžitě. |
 Časový zámek |
 80 |
IV. |
bojiště |
Cílová jednotka nemůže jednat a je s ní zacházeno jako s nepřítomnou, ale Časový zámek lze zrušit. Efekt trvá do začátku příštího bojového kola. |
 Vzplanutí duše |
 X |
- datadisk TbF |
bojiště |
Všechny nepřátelské jednotky v cílové oblasti 4x4 utrpí X bodů základního poškození a dalších X% z tohoto množství za každou přátelskou skupinu jednotek v oblasti. |

Válečné pokřiky |
Pokřik |
Popis |
 Kupředu! |
+X k iniciativě a +Y k pohyblivosti pro přátelské jednotky. Trvá po dobu 1 bojového kola. |
 Držet pozici! |
+X k obraně pro přátelské jednotky. Pohybující se jednotky ztratí pokřik Držet pozici! Efekt trvá po dobu 1 bojového kola. |
 Zahájit palbu! |
+X k útoku přátelským jednotkám bojujícím zdálky. Efekt trvá po dobu 1 bojového kola. |
 Do boje |
+X k útoku přátelským jednotkám bojujícím zblízka. Efekt trvá po dobu 1 bojového kola. |
 Pozor! |
+X k útoku a +Y k obraně pro přátelské jednotky. Trvá po dobu 1 bojového kola. |
Sdílejte článek s přáteli: