
Každý hrdina mohl svou primární třídu (určenou dle afinity k síle či magii) rozvíjet dále na pokročilou, a to dvěma směry. První cestou byla cesta krve, vedoucí skrze neustálé válčení a pronásledování slabších protivníků, spolu se sesíláním ničivých kouzel a používání agresivních schopností. Druhou pak byla cesta slz, které vedla skrze vyhýbání se bojům, přes diplomatická řešení a používáním méně agresivních schopností a kouzel.
Bylo celkem 5 schopností: jedna neutrální, vždy přístupná hrdinům. Dvě pro cestu krve a dvě pro cestu slz.
Neutrální měl každý hrdina již od začátku. První schopnost z cesty krve/slz získal po dosažení 250 reputačních bodů a zároveň byl povýšen na pokročilou třídu. Druhou schopnost z cesty krve/slz pak získal až po nashromáždění 1000 reputačních bodů.
Azyl - síla |
 Horlivost |
Rytíř |
Všechny přátelské jednotky těží z bonusu +1 k morálce a +3% k poškození (fyzickému).
|
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Uhranutí |
 Zastánce |
Všechny nepřátelské jednotky budou trpět uhranutím po dobu 4 kol (-X% k poškození, -X k morálce a štěstí, +X% ke zranitelnosti účinky síly a magie). Nelze zrušit. |
Počet kol nabíjení: 3 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Soudný den |
 Zastánce |
V aktuálním kole všechny přátelské skupiny způsobí o +X% poškození více proti nepřátelům ovlivněným uhranutím nebo symbolem kacíře.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Mučedník |
 Paladin |
Na konci každého kola získá nejpoškozenější skupina hráče +X% k fyzické odolnosti a zdraví na 1 kolo. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Božská spravedlnost |
 Paladin |
Cílová skupina obdrží X% celkového poškození, které uštědřila od začátku bitvy (maximální poškození je 3000).
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Azyl - magie |
 Požehnání |
 Kněz |
Všechny přátelské skupiny mají o X% zvýšené poškození (magií) a magickou obranu. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Svaté čepele |
 Inkvizitor |
Přidává X% poškození (světlem) ke všem útokům přátelských jednotek. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Slovo světla |
 Inkvizitor |
Způsobuje celkem X bodů poškození světlem nepřátelským nemrtvým, démonům a orkům. Všechny živé jednotky v hrdinově armádě jsou vyléčeny o X bodů.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 70 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Vzkříšení |
 Zpovědník |
Oživí cílovou skupinu až s X body zdraví. Zaměřit lze pouze mrtvá těla. Oživená jednotka nemůže útočit a nemůže být ani napadena v průběhu 1 kola.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 55 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Božský zásah |
Zpovědník |
Cílové skupině je vyléčeno X bodů zdraví, je zbavena všech negativních efektů a obdrží +20 k iniciativě na dobu 1 kola.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 70 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Nekropole - síla |
 Tvář smrti |
 Ebenový rytíř |
Vždy, když nepřátelská skupina zemře, jsou všichni zbylí nepřátelé konfrontováni s vidinou vlastní smrti. Snižuje poškození o X% a snižuje morálku a štěstí o X a zvyšuje zranitelnost efekty síly a magie o X% na dobu 1 kola. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Upíří sevření |
 Rytíř smrti |
Útoky všech přátelských skupin vysají životní sílu z živých cílů. Obnoví jejich zdraví o X% uštědřeného poškození. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Zkáza |
 Rytíř smrti |
Cílová základní nebo elitní jednotka je odsouzena k smrti během X kol, pokud do té doby její strana nevyhraje bitvu.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Vazal smrti |
 Kostlivý strážce |
Přátelské nemrtvé skupiny stojící vedle mrtvol vysají část odcházející životní síly k obnovení X% svého zdraví. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Smrtí nic nekončí |
 Kostlivý strážce |
Když dojde ke zničení přátelské skupiny nemrtvých, vysaje se X bodů zdraví ze všech blízkých nepřátelských skupin a dojde k okamžitému oživení nemrtvé jednotky (se zdravím rovnajícím se velikosti vysátého zdraví). Každou skupinu je možné oživit pouze jednou za bitvu. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: pasivní - souboj |

Nekropole - magie |
 Asha vládne |
 Nekromant |
Váš hrdina získá 6 bodů many za každou skupinu (spojeneckou i nepřátelskou) zničenou během boje. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Symbol nekromanta |
Smrtonoš |
Všechny nepřátelské jednotky budou o X% zranitelnější schopnostmi z cesty krve. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Prokletí podsvětí |
 Smrtonoš |
Způsobí dohromady X bodů poškození temnotou všem živým jednotkám na bojišti. Část tohoto poškození je rovnoměrně rozdělena mezi zdraví všech přítomných nemrtvých.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 3 |
 70 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Zlo bez spočinutí |
 Balzamovač |
Zvyšuje sílu nekromancie o X%. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Obětování |
 Balzamovač |
Cílová přátelská skupina převezme veškeré poškození udělené přátelským jednotkám. Efekt trvá po dobu 2 kol nebo do zničení obětované skupiny. Utrpěné poškození je sníženo o 33%.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 80 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Peklo - síla |
 Aura pekelného ohně |
 Kacíř |
Jednotky pod hrdinovou kontrolou získají 50% šanci na způsobení dalších X% poškození ohněm během útoků a oplácení. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Démonické štěstí |
 Lord chaosu |
Poškození způsobené kritickými zásahy se v hrdinově armádě zvýší o X%. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Symbol chaosu |
 Lord chaosu |
Příští útoky na cílovou skupinu automaticky dopadnou kritickým zásahem. Počet takových útoků je X.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Neodolatelné volání |
 Vzyvatel pekla |
Zvyšuje počet jednotek vyvolaných pomocí bran o X%. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Pečeť moci |
 Vzyvatel pekla |
Přikáže jednotkám v cílové přivolané skupině, aby zůstaly v hrdinově armádě. Jednotky z cílové přivolané skupiny nahradí po bitvě padlé démony v hrdinově armádě až do výše X bodů zdraví. Počet jednotek ve skupinách nemůže stoupnout nad původní maximum.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Peklo - magie |
 Magie chaosu |
 Warlock |
Když magii používají služebníci Urgashe, poskvrní ji, čímž ji učiní méně stabilní a předvídatelnou. Všechna kouzla seslaná hrdinou mají 50% šanci získat slevu z manových nákladů ve výši 20%. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - dobrodružství |
 Peklo |
 Mistr plamenů |
Cílová nepřátelská jednotka utrpí poškození peklem. Peklo způsobí X bodů poškození ohněm svému cíli a přeskočí na jiný nepřátelský cíl ve vzdálenosti dvou čtverců.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 55 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Armagedon |
 Mistr plamenů |
Na mapu bojiště se snesou žhnoucí meteority, které poškodí všechny nedémonské jednotky za X bodů poškození (ohněm). Hradbám a překážkám způsobí 2 body strukturálního poškození.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 80 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Spojené brány |
 Démonista |
Vytvoří spojení mezi původní a přivolanou skupinou. X% poškození uštědřeného původní skupině bude přeneseno na přivolanou skupinu. |
Počet kol nabití: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Brána peklená |
 Démonista |
Přátelská jednotka, která je právě na tahu, se vrátí do Sheogu a v příštím kole se vrátí posílená. Brána zůstane na mapě boje a je možné ji zničit. Pokud je brána zničena, jednotka se může vrátit až po skončení bitvy. Počet jednotek ve skupině se nemůže zvýšit nad původní maximum.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Svatyně - síla |
 Klid před bouří |
 Samuraj |
Když jednotky svatyně v kole nezaútočí, získají +5 k iniciativě a +28% k poškození (fyzickému) na 1 kolo. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Příprava k úderu |
 Válečný mistr |
Všechny útoky na blízko přátelských skupin způsobí o X% poškození více za každý neutracený bod pohyblivosti (ušetřené body pohyblivosti se přičtou k poškození během útoku.) |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Dvojité tesáky |
 Válečný mistr |
Cílová přátelská skupina získá na dobu 3 kol útok navíc.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Osminásobný lotos |
 Šógun |
Cílová přátelská jednotka za všech okolností oplácí útok a může jej oplatit neomezeně krát za kolo. |
Počet kol nabíjení: 3 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Oko bouře |
 Šógun |
Cílová přátelská skupina se zcela vyhne příštím útokům. Negovaných útoků je X.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Svatyně - magie |
 Vnitřní oko |
 Mnich |
Když jednotky svatyně v kole nezaútočí, získají pro příští kolo +28% poškození (magického) a +X k magické obraně. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Vodní hrob |
 Vzyvatel záplav |
Vyvolá pod cílovou nepřátelskou skupinou gejzír způsobující X poškození (vodou). Oběť bude také promočená. Má vliv pouze na živé jednotky. |
Počet kol nabíjení: 3 |
 50 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Monzun |
 Vzyvatel záplav |
Vyvolá bouřná mračna v cílové oblasti o velikosti 5x5. Všechny jednotky stojící v oblasti účinku budou nejprve promočeny lijákem a poté jim blesky uštědří X bodů poškození vzduchem. |
Počet kol nabíjení: 3 |
 70 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Vyrovnanost |
 Mistr příboje |
Cílová nepřátelská jednotka je okouzlena a stane se mírumilovnou. Nemůže se pohybovat, útočit ani používat žádné schopnosti po dobu X kol. Vyrovnanost je zrušena, když dojde k napadení jednotky. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 45 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Tsunami |
 Mistr příboje |
Přívalová vlna se začne šířit z rozmisťovací oblasti sesílajícího hrdiny a poté se vyvalí na nepřátelskou stranu. Všechny nepřátelské jednotky budou promočené. Všechny malé nepřátelské jednotky budou posunuty o dva čtverce a po dobu 1 kola budou omráčené.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 70 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Tvrz - síla |
 První krev |
Barbar |
Zvyšuje poškození o 10% a pohyblivost o 1 pro všechny jednotky tvrze v hrdinově armádě ve chvíli, kdy je prolita první krev (tzn. když je první přátelská jednotka v daném boji zraněna). Trvá po dobu 2 kol. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Krvavý chtíč |
 Štváč |
Zvětšuje zuřivost přátelské skupiny tvrze o 2 úrovně a prodlužuje dobu trvání o 2 další kola. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Síla hordy |
 Štváč |
Hrdina zaútočí na cílovou nepřátelskou skupinu se zvýšeným poškozením odvíjejícím se podle velikosti aktuální armády. Uštědří X-Y bodů poškození (fyzického). |
Počet kol nabíjení: 3 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Nespoutanost |
 Náčelník |
Zruší všechny negativní efekty ovlivňující pohyblivost, iniciativu, morálku a fyzickou sílu všech přátelských jednotek. |
Počet kol nabíjení: 3 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Síla nad magií |
 Náčelník |
Snižuje veškeré poškození (magické) uštědřené přátelským jednotkám v závislosti na hrdinově síle po dobu 2 kol.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Tvrz - magie |
 Země a nebe |
 Šaman |
V prvním kole bitev budou mít všechny přátelské skupiny +5 k iniciativě a +1 k pohyblivosti a všechny nepřátelské nelétající jednotky budou mít -5 k iniciativě a -1 k pohyblivosti. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Modla bouří |
 Vzyvatel bouře |
Vytvoří na cílovém místě modlu o velikosti 1x1, která znemožní veškerý pohyb a vydrží po dobu 3 kol. Všechny přátelské jednotky do dvou čtverců od modly budou mít bonus +10 k iniciativě. Modla na začátku každého kola sešle řetězový blesk, který způsobí X bodů poškození vzduchem náhodné nepřátelské jednotce v dosahu dvou čtverců. Řetězový blesk zasáhne až tři další cíle, přičemž se poškození u každého skoku dělí dvěma. Modla také poskytuje krytí před útoky z dálky. |
Počet kol nabíjení: 1 |
 45 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Zloba otce nebes |
 Vzyvatel bouře |
Na nepřátelskou rozmisťovací oblast udeří vítr o síle hurikánu. Všechny jednotky obdrží X bodů poškození (vzduchem) a budou omámené.
Použití: 1 |
Počet kol nabíjení: 0 |
 80 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Modla země |
 Zemětřes |
Vytvoří na cílovém místě modlu o velikosti 1x1, která znemožní veškerý pohyb. Všechny přátelské jednotky v dosahu dvou čtverců od modly budou mít X% odolnost vůči poškození. Modla také poskytuje krytí před útoky z dálky. |
Počet kol nabíjení: 1 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Požehnání matky země |
 Zemětřes |
Zvyšuje množství všech přátelských skupin Tvrze o X% na dobu 1 kola. Když efekt skončí, ve skupinách se obnoví původní množství jednotek. Veškeré ztráty se mezitím promítnou nejprve do bonusových jednotek. |
Počet kol nabíjení: 5 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Kobka - síla |
 Stínová smlouva |
 Temná čepel |
Pokud se na bojové mapě nachází alespoň jedna přátelská neviditelná skupina, budou mít všechny přátelské skupiny Kobky o X% zvýšené poškození. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Nalezení slabiny |
 Stínový zabiják |
Všechny nepřátelské skupiny napadené přátelskou neviditelnou skupinou utrpí postihem -X k fyzické obraně po dobu 2 kol. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Duchovní cejch |
 Stínový zabiják |
Na X kol označí nepřátelskou skupinu. Ocejchované skupině budou všechny přátelské jednotky způsobovat 50% poškození temnotou navíc. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Fingovaná smrt |
 Šejdíř |
Označí jednu cílovou přátelskou skupinu. Pokud bude tato skupina napadena, vyhne se poškození, předstírá smrt a nemůže se stát cílem útoků nepřátelských jednotek. Jakmile skupina vstane, těží v příštím kole z bonusu +10 k iniciativě a +2 k pohyblivosti. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Lest |
 Šejdíř |
Na cílovém místě vytvoří návnadu o velikosti 1x1 (obelisk ze stínové oceli s okem na vrcholu). Všechny nepřátelské jednotky do vzdálenosti jednoho pole od návnady ztratí sebekontrolu a na návnadu zaútočí. Návnada vydrží po dobu 1 kola. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |

Kobka - magie |
 Požehnání stínu |
 Čaroděj |
Dokud bude na bojišti alespoň jedna neviditelná přátelská jednotka, bude hrdina těžit z bonusu k magické síle ve výši +X%. |
Počet kol nabíjení: 0 |
 0 |
 Neutrální |
Bodů reputace: 0 |
Schopnost: pasivní - souboj |
 Stínová imploze |
 Temný prorok |
Cílová nepřátelská jednotka okamžitě obdrží X% z celého zbývajícího objemu průběžného poškození, které tím bude zároveň zrušeno. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Temný přenos |
 Temný prorok |
Obětuje aktuální tah přátelské skupiny, aby místo ní mohla jednat jiná cílová přátelská skupina. Temný přenos lze použít pouze na skupinu, která v daném kole již jednala. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Krev |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Závoj stínu |
 Splétač stínů |
Vytvoří temnou mlhu o velikosti 3x3. Všechny přátelské jednotky stojící v mlze budou těžit ze snížení účinnosti nepřátelských střelců o X% a nepřátelských útočníků zblízka o X%. Mlha vydrží po dobu 2 kol. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 250 |
Schopnost: aktivní - souboj |
 Stínový odraz |
 Splétač stínů |
Vytvoří kopii cílové přátelské skupiny vedle původní jednotky. Takto vytvořená iluze může jednat jako normální skupina, ale má pouze X% jejího zdraví a nemůže působit poškození ani používat schopnosti. Nepřátelská jednotka stojící v sousedství iluze nemůže používat schopnosti a její poškození je sníženo o X%. Iluze zmizí, pokud je zničena, nebo pokud zemře původní skupina. |
Počet kol nabíjení: 4 |
 0 |
 Slzy |
Bodů reputace: 1000 |
Schopnost: aktivní - souboj |
Sdílejte článek s přáteli: