Heroes IV: Co je nového?

. Publikováno v Heroes 4. Zobrazení: 8396

Hra Heroes of Might and Magic IV vyšla 29. března 2002 a spolu se svými datadisky to byla poslední hra, kterou jsme od původního vydavatele 3DO viděli. Krátce na to totiž firma zkrachovala a ač už bylo pár návrhů pro Heroes V, nový majitel práv (Ubisoft) se rozhodl přijít s něčím novým a udělat další díl kompletně ve 3D. Ale vraťme se ještě do doby, kdy 3DO i NWC existovali a vydali již čtvrté pokračování Heroes.

Příběh v zavedeném světě Enroth byl již zřejmě příliš zamotaný a nebo chtěli vývojáři s novými prvky i nový svět, a tak sáhli po klasickém klišé, kdy se dva mocní hrdinové střetnou v epickém boji, který vyústí ve zničení světa starého a prchnutí většiny obyvatelstva portálem na svět nový. Tím novým světem se stal Axeoth (známe z Might and Magic IX) a oni rekové, jež vyvolali apokalypsu byli Gelu (ten třímal legendární meč Armageddon's Blade) a Kilgore (s mečem Sword of Frost - ten získal během čistě příběhového doplňku Heroes Chronicles). Nový svět tedy přinesl řadu novinek a právě to rozdělilo doposud jednotné fanoušky série na dva tábory. Jedni tyto změny milovali a hru si nedokázali vynachválit a ti druzí je naopak proklínali, pokládali to za odklon od základních pilířů a někteří dokonce odmítali čtvrtý díl vůbec hrát. Ať už jste v jednom či druhém táboře, Heroes IV byli dalším přírůstkem do jedinečné série tahových strategií a mnohé nové prvky byly ku prospěchu a neméně tak i výborné hudební zpracování.

Velkou novinkou bylo "odpoutání" hrdiny, který doposavad pouze stál v pozadí a sesílal kouzla. Nyní mohl jednat jako jakákoliv bojová jednotka a stejně tak i umřít v boji. Měl specializované dovednosti zaměřené čistě jen na boj a mohli jste z něj po nějakém čase udělat vraždící stroj, který už ani nepotřeboval ostatní jednotky nebo si k sobě vzal další hrdiny. Další změnou byly tzv. pokročilé třídy hrdinů, kdy po získání 2+ sekundárních dovedností bylo možné hrdinu "povýšit", čímž získal bonusy.

Stejně tak se "odpoutaly" i samotné jednotky od hrdiny a mohly se pohybovat zcela samostatně a nezávisle na hrdinovi (po mapě dobrodružství) a stejně tak i neutrální monstra běhala po mapě (což šlo ovšem vypnout v nastavení). K tomu připočtěte zrušení týdenního cyklu najímání jednotek, který nyní vystřídal denní a nemožnost vylepšení jakékoliv jednotky. S tím souvisela další změna v hradech a tou byla volba mezi 2 stavbami bojových jednotek a tím i jejich odlišné verze.

24. září 2002 vyšel první datadisk The Gathering Storm a do hry přinesl nová tažení (6), nové scénáře (20), 4 nové bojové jednotky, 11 nových lokací na mapě, 16 nových artefaktů a jednu skladbu.
25. února 2003 vyšel druhý datadisk Winds of War a do hry přinesl nová tažení (6), nové scénáře (27 + 20 od vítězů soutěže o nejlepší mapy), 3 nové bojové jednotky a vylepšený editor map.

Novinky oproti třetímu dílu Heroes:

  • magie získala nové rozdělení: chaos - řád, život - smrt, příroda
  • počet hradů snížen na 6: Akademie (Academy), Azyl (Asylum), Eden (Haven), Nekropole (Necropolis), Rezervace (Preserve) a Tvrz (Stronghold)
  • vylepšení (upgrady) byly zrušeny a místo toho bylo celkem 8 jednotek na hrad, ale bylo třeba vybírat vždy ze dvou možností, čímž se snížil počet bojových jednotek na hrad na 4
  • pokročilé třídy hrdinů - speciální bonusy dle zaměření hrdiny a jeho sekundárních dovedností
  • sekundárních dovedností bylo "jen" 9, ale každá se ještě dále větvila na 3 dílčí dovednosti, takže celkem bylo 36 dovedností
  • každá sekundární dovednost měla 5 úrovní: základní - pokročilá - expertní - mistrovská - velmistrovská
  • třídy hrdinů opět zastupoval vždy jeden hrdina za magii a jeden za sílu (mimo Tvrz, zde byla pouze síla) a celkem tedy 11 základních tříd hrdinů, ale tentokráte bez speciálních dovedností
  • hrdina se aktivně účastnil bitev jako bojová jednotka
  • jednotky se mohly volně pohybovat po mapě dobrodružství
  • příkrov sice zůstal, ale jakmile hrdina opustil oblast, zakryla se jakousi šedou mlhou, která sice odhalovala terén, ale pohyb nepřátel byl skryt
  • nové artefakty - lektvary

 

Tags: Heroes IV

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.