V pátém díle Heroes měl každý národ svůj domovský terén, na kterém když se pohyboval a bojoval, získával bonusy. Opět rychlost pohybu ovlivňuje nejen terén, ale také naučené dovednosti a schopnosti, nasbírané artefakty a navštívené budovy na mapě dobrodružství. Oproti předchozím dílům již rychlost pohybu neovlivňují jednotky v armádě, vždy bude záležet pouze na samotném hrdinovi, jeho frakci a bonusech, které získal/nasbíral.
Standardní "krok" jednoho hrdiny je 100 bodů pro pohyb do kříže (vlevo, vpravo, nahoru, dolu) a 141 bodů pro pohyb diagonální (šikmo).
Níže naleznete přehled terénů, které ovlivňují pohyb hrdinů a zároveň dávají bonusy jednotkám při boji, jsou-li na svém domácím (přirozeném) terénu.
- přirozený terén pro hrdinu = bez postihu na pohyb
- přirozený terén pro jednotky = +1 a +1
Terén | Efekt | Přirozený terén | Elementy |
Tráva |
Normální rychlost jednotek. | Azyl, Hvozd | |
Bahno |
Snižuje rychlost o 20% (25% penalizace). | Nekropole | |
Písek |
Snižuje rychlost o 33% (50% penalizace). | Akademie | |
Láva |
Snižuje rychlost o 20% (25% penalizace). | Peklo | |
Sníh |
Snižuje pohyb o 33% (50% penalizace). | Pevnost | |
Tajga |
Snižuje rychlost o 20% (25% penalizace). | Tvrz | |
Podzemí |
Snižuje rychlost o 20% (25% penalizace). | Kobka | |
Podzemí trpaslíků |
Normální rychlost pohybu. | Pevnost | |
Voda |
Normální rychlost pohybu po vodě. | - | |
Cesta |
Zvyšuje rychlost o 33% (25% bonus). | - | - |