V druhém díle bylo celkem 6 frakcí a k tomu náležící hrdinové: Rytíř (Knight), Barbar (Barbarian), Čarodějka (Sorceress), Černokněžník (Warlock), Kouzelník (Wizard) a Nekromant (Necromancer).
Proti sobě tak stáli dvě aliance, každá bojující za jednoho syna Lorda Ironfista.
Aliance Dobra: Rytíř + Čarodějka + Kouzelník.
Aliance Zla: Barbar + Černokněžník + Nekromant.
Nutno podotknout, že tato formace byla ryze příběhová pro obě tažení (podle toho se vám měnil i rámeček ve hře - na světlý či tmavý). V multiplayeru či standardním scénáři jste si mohli hrát (pokud to autor mapy dovoloval) za jakoukoliv frakci.
Níže najdete tabulku, kde jsou zobrazeny startovní dovednosti (jak primární tak sekundární). Místo speciálních schopností jednotlivých hrdinů nyní zaujímají právě sekundární dovednosti.
Frakce |
Útok |
Obrana |
Síla Kouzel |
Znalost |
Dovednosti |
Kniha kouzel |
Rytíř |
2 | 2 | 1 | 1 | ne | |
Barbar |
3 | 1 | 1 | 1 | ne | |
Čarodějka |
0 | 0 | 2 | 3 | ||
Černokněžník |
0 | 0 | 3 | 2 | ||
Kouzelník |
0 | 1 | 2 | 2 | ||
Nekromant |
1 | 0 | 2 | 2 |
Primární dovednosti jsou shodné, jako u prvního dílu až na jednu změnu u Znalosti - nyní určuje počet magických bodů:
Útok |
Hodnota hrdinova útoku přechází přímo na jeho jednotky, čímž se útok jednotek v bitvě zvýší právě o hodnotu této dovednosti hrdiny. Příklad: pokud má hrdina útok = 4 a jednotka v bitvě zaútočí se základní hodnotou útoku = 2, bude její konečná (modifikovaná) hodnota útoku = 6 bodům (4 + 2). |
Obrana |
Hodnota hrdinovy obrany přechází přímo na jeho jednotky, čímž se obrana jednotek v bitvě zvýší právě o hodnotu této dovednosti hrdiny. Příklad: pokud má hrdina obranu = 2 a jednotka v bitvě bude napadena se základní hodnotou obrany = 3, bude její konečná (modifikovaná) hodnota obrany = 5 bodům (2 + 3). |
Síla Kouzel |
Hodnota hrdinovy síly kouzel určuje přímo buď: jaké zranění kouzly způsobí a nebo jak dlouho budou jeho kouzla trvat po seslání. |
Znalost |
Hodnota hrdinovy znalosti určuje přímo počet magických bodů (Spell Points). Příklad: hrdina bude mít znalost = 3, pak jeho celkový počet magických bodů bude = 30 (3 x 10). Kompletní obnova magických bodů probíhá při setrvání (1 tah) v hradu s vystavěným cechem magie či návštěvou budovy na mapě dobrodružství určené k obnově magických bodů. |
Dobrá Morálka |
Hodnota dobré morálky přímo ovlivňuje morálku jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak získá 1 tah navíc. +1 k morálce získá každá armáda složená z jednotek jedné frakce. Toto neplatí pro Nekromanta. |
Špatná Morálka |
Hodnota špatné morálky přímo ovlivňuje morálku jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak se nezmůže na žádnou akci a její tah v tomto kole bude přeskočen. Pozor na smíšené armády s jednotkami z několika frakcí, vaše morálka pak rapidně klesne. |
Štěstí |
Hodnota štěstí přímo ovlivňuje štěstí jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak uštědří dvojnásobné zranění. |
Neštěstí |
Hodnota neštěstí přímo ovlivňuje neštěstí jednotek na bojišti. Pokud se objeví tento symbol nad vaší jednotkou, pak uštědří poloviční zranění. |