Objekty na moři |
Získáte |
 Bójka |
+1 k Morálce do následující bitvy. |
 Kartograf |
Za 1000 vám odhalí všechnu vodní plochu na mapě dobrodružství. |
 Sirény |
Hrdina ztratí 30% všech jednotek a místo toho získá zkušenosti rovnající se životům těchto ztracených jednotek. |
 Mořká víla |
+1 ke Štěstí do následující bitvy. |
 Opuštěná loď |
30% šance na boj: 20x Vodní Elementál, odměna: 3000  30% šance na boj: 30x Vodní Elementál, odměna: 3000 + náhodný artefakt (rarita = poklad). 30% šance na boj: 40x Vodní Elementál, odměna: 4000 + náhodný artefakt (rarita = poklad). 10% šance na boj: 60x Vodní Elementál, odměna: 6000 + náhodný artefakt (rarita = menší artefakt). |
  Vrak |
30% šance na boj: 10x Duch, odměna: 2000  30% šance na boj: 15x Duch, odměna: 3000  30% šance na boj: 25x Duch, odměna: 4000 + náhodný artefakt (rarita = poklad). 10% šance na boj: 50x Duch, odměna: 5000 + náhodný artefakt (rarita = menší artefakt). (návštěva již vybraného vraku sníží morálku o -1) |
 Vodní vír |
Přesune hrdinu k dalšímu víru, ale zničí 50% nejslabších jednotek hrdiny. |
Objekty na souši |
Získáte |
 Pila |
+2 denně. |
 Důl na rudu |
+2 denně. |
 Důl na síru |
+1 denně. |
 Důl na drahokamy |
+1 denně. |
 Laboratoř |
+1 denně. |
 Důl na krystaly |
+1 denně. |
 Důl na zlato |
+ 1000 denně. |
 Opuštěný důl |
Pokud vyhrajete nad 100-249 Troglodyty, důl bude produkovat náhodnou surovinu. |
 Oltář obětování |
Hrad, Bašta, Věž - tito hrdinové mohou obětovat artefakty pro zkušenosti. Peklo, Nekropole, Kobka - tito hrdinové mohou obětovat jednotky pro zkušenosti. Tvrz, Pevnost, Soutok - tito hrdinové mohou obětovat artefakty a jednotky pro zkušenosti. |
 Tábořiště žoldáků |
+1 k Síle (jednorázově). |
 Bitevní akademie |
+1 k Síle nebo +1 k Obraně za 1000 (jednorázově). |
 Černý trh |
Na tomto trhu se prodávají náhodné artefakty směnou za jakoukoliv surovinu. |
 Kartograf (země) |
Za 1000 odhalí všechnu zemi na povrchu (i v podzemí, je-li tam použit jako podklad některý z klasických terénů: tráva, hlína, sníh, etc.). |
 Kartograf (podzemí) |
Za 1000 odhalí všechen podzemní terén (i na povrchu, je-li tam použit). |
 Kostel |
Pokud vejde hrdina dovnitř, nemůže být napadnut nepřátelským hrdinou. |
 Koloseum |
+2 k Útoku nebo +2 k Obraně (jednorázově). |
 Příkrov temnoty |
Pro nepřátelské hrdiny obnoví příkrov do vzdálenosti 20 kroků (černou mlhu). |
 Krypta |
30% šance na boj: 30x Kostlivec a 20x Zombie, odměna: 1000  30% šance na boj: 25x Kostlivec, 20x Zombie a 5x Duch, odměna: 2000  30% šance na boj: 20x Kostlivec, 20x Zombie a 10x Duch, odměna: 2500 + náhodný artefakt (rarita = poklad). 10% šance na boj: 20x Kostlivec, 20x Zombie, 10x Duch a 10x Upír, odměna: 5000 + náhodný artefakt (rarita = poklad). |
 Zásobárna Kyklopů |
30% šance na boj: 20x Kyklop, odměna: 4x každá surovina. 30% šance na boj: 30x Kyklop, odměna: 6x každá surovina. 30% šance na boj: 40x Kyklop, odměna: 8x každá surovina. 10% šance na boj: 50x Kyklop, odměna: 10x každá surovina. |
 Fontánka štěstí |
-1 nebo +3 ke Štěstí do následující bitvy. |
 Trpasličí pokladnice |
30% šance na boj: 50x Trpaslík, odměna: 2500 + 2  30% šance na boj: 75x Trpaslík, odměna: 4000 + 3  30% šance na boj: 100x Trpaslík, odměna: 5000 + 5  10% šance na boj: 150x Trpaslík, odměna: 7500 + 10  |
 Vílí kroužek |
+1 ke Štěstí do následující bitvy. |
 Úly Dračích vážek |
30% šance na boj: 30x Dračí Vážka, odměna: 4x  30% šance na boj: 45x Dračí Vážka, odměna: 6x  30% šance na boj: 60x Dračí Vážka, odměna: 8x  10% šance na boj: 90x Dračí Vážka, odměna: 12x  |
 Fontána mládí |
+1 k Morálce do následující bitvy a +4 k pohybu po zemi. |
 Obchodník s otroky |
Umožňuje vyměnit jednotky za suroviny. |
 Zahrada odhalení |
+1 ke Znalosti (jednorázově). |
 Strážní brána |
Umožňuje zanechat jednotky, které bude muset nepřítel napadnout, aby prošel. Patří tomu hráči, který bránu obsadí (je-li prázdná), nebo tomu, který porazí obránce. |
 Anti-magická strážní brána |
Stejné jako předchozí s tím, že je zakázána veškerá magie při boji. |
 Pohraniční brána a věž |
Brána - je třeba navštívit Pohraničníka stejné barvy, aby bylo možno procházet (brána zůstává). Věž - je třeba navštívit Pohraničníka stejné barvy, aby bylo možno procházet (věž poté zmizí). |
 Pohraničník |
Po navštívení umožní průchod branou stejné barvy či odstranění věže stejné barvy. |
 Úkolová věž |
Po splnění úkolu (který zadává) zmizí. |
 Věž Gryfů |
30% šance na boj: 40x Gryf, odměna: 2x  30% šance na boj: 60x Gryf, odměna: 3x  30% šance na boj: 80x Gryf, odměna: 4x  10% šance na boj: 100x Gryf, odměna: 5x  |
 Pevnost na kopci |
Umožní vylepšení základních jednotek na jejich lepší verze (1. úroveň všech jednotek se vylepšuje zdarma). |
 Modla |
Liché dny - bonus +1 ke Štěstí. Sudé dny - bonus +1 k Morálce. 7. den - bonus +1 ke Štěstí a +1 k Morálce. |
 Skrýš Impů |
30% šance na boj: 100x Imp, odměna: 1000 + 2  30% šance na boj: 150x Imp, odměna: 1500 + 3  30% šance na boj: 200x Imp, odměna: 2000 + 4  10% šance na boj: 300x Imp, odměna: 5000 + 6  |
 Vězení |
Obsahuje náhodného hrdinu, který se k vám přidá. |
 Úkryt |
Obsahuje 1-4 náhodné suroviny (mimo zlato) a to jen jednorázově. |
 Kámen učení |
Přidá +1000 zkušeností hrdinovi (jednorázově). |
 Knihovna |
+2 ke všem primárním dovednostem pokud má hrdina úroveň 10+ (tento požadavek lze snížit o -2 za každou úroveň Diplomacie). |
 Maják |
+5 k pohybu po moři za každý zabraný maják. |
 Magický pramen |
Obnoví všechny magické body (spell points) a poté je zdvojnásobí nad možné maximum (pouze jednou týdně). |
  Oko a Chatrč mága |
Navštívením chatrče se odhalí oblast kolem oka v rozsahu 10 kroků. |
 Tržiště |
Umožňuje směnu surovin a zlata (kurz je roven 5 vlastněným tržištím). |
 Tvrz |
+1 k Obraně (jednorázově). |
 Zásobárna Medůz |
30% šance na boj: 20x Medúza, odměna: 2000 + 5  30% šance na boj: 30x Medúza, odměna: 3000 + 6  30% šance na boj: 40x Medúza, odměna: 4000 + 8  10% šance na boj: 50x Medúza, odměna: 5000 + 10  |
 Kouzelná zahrádka |
50% šance: +500 (jednou týdně) 50% šance: 5 (jednou týdně) |
 Nagská banka |
30% šance na boj: 10x Naga, odměna: 4000 + 8  30% šance na boj: 15x Naga, odměna: 6000 + 12  30% šance na boj: 20x Naga, odměna: 8000 + 16  10% šance na boj: 30x Naga, odměna: 12.000 + 24 
(původní záměr byl, aby tato budova dávala drahokamy, ovšem chyba zůstala, a tak místo nich dává síru) |
 Oáza |
+1 k Morálce do následující bitvy a +8 k pohybu po zemi. |
 Obelisk |
Odhalí část mapy obsahující souřadnice zakopaného grálu. |
 Pyramida |
Boj: 40x Zlatý Golem a 20x Diamantový Golem, odměna: náhodné kouzlo V. úrovně (je třeba mít sekundární dovednost Moudrost na expertní úrovni, jinak je kouzlo ztraceno).
(navštívení již vybrané pyramidy sníží štěstí o -2) |
 Zástava |
+1 ke Štěstí a +1 k Morálce do následující bitvy. +4 k pohybu po zemi. |
 Škola magie |
+1 ke Znalosti nebo +1 k Síle kouzel za 1000 (jednorázově). |
   Chatrče věštce |
Dávají rozličné úkoly, za které vás odmění. |
 Loděnice |
Lze stavět lodě za 10 a 1000  |
   Svatyně I, II, III |
Učí náhodná kouzla I., II. a III. úrovně. |
 Kostra |
20% šance na nalezení náhodného artefaktu. |
 Stáje |
+6 k pohybu po zemi do konce týdne (bonus platí každý den). Zdarma vylepší na  |
 Brána podzemí |
Přenese hrdinu k další nejbližší bráně podzemí. |
 Hvězda moci |
+1 k Síle kouzel (jednorázově). |
 Labutí jezero |
+2 ke Štěstí do následující bitvy (odebere hrdinovi všechny body pohybu pro aktuální tah). |
 Hospoda |
Umožňuje najímat hrdiny (náhodně ze všech frakcí). |
 Obousměrný teleport |
Přesune hrdinu ke stejnému typu obousměrného teleportu. |
  Jednosměrný teleport |
Přesune hrdinu ke stejnému typu jednosměrného teleportu, ze kterého se však již nelze vrátit. |
 Chrám |
1.-6. den - +1 k Morálce do následující bitvy. 7. den - +2 k Morálce do následující bitvy. |
 Cech zlodějů |
Poskytuje kompletní informace jako Cech zlodějů v hradech. |
 Hrobka |
30% šance: artefakt (rarita = poklad) 50% šance: artefakt (rarita = menší artefakt) 15% šance: artefakt (rarita = větší artefakt) 5% šance: artefakt (rarita = relikvie)
(navštívení hrobky sníží morálku o -3) |
 Pilíř ohně |
Odhalí příkrov v okolí 20 kroků. |
 Strážní věž |
Odhalí příkrov v okolí 20 kroků. |
 Strom znalosti |
34% šance: +1 úroveň pro hrdinu zdarma (jednorázově). 33% šance: +1 úroveň pro hrdinu za 2000 (jednorázově). 33% šance: +1 úroveň pro hrdinu za 10 (jednorázově). |
 Univerzita |
Hrdina se může naučit novou sekundární dovednost ze 4 nabízených. |
 Dračí utopie |
30% šance na boj: 8x Zelený Drak, 5x Červený Drak, 2x Zlatý Drak a 1x Černý Drak, odměna: 20.000 + 1x P, 1x MA, 1x VA, 2x R. 30% šance na boj: 8x Zelený Drak, 6x Červený Drak, 3x Zlatý Drak a 2x Černý Drak, odměna: 30.000 + 1x MA, 1x VA, 2x R. 30% šance na boj: 8x Zelený Drak, 6x Červený Drak, 4x Zlatý Drak a 3x Černý Drak, odměna: 40.000 + 1x VA, 3x R. 10% šance na boj: 8x Zelený Drak, 7x Červený Drak, 6x Zlatý Drak a 5x Černý Drak, odměna: 50.000 + 4x R.
/legenda: P = poklad, MA = menší artefakt, VA = větší artefakt, R = relikvie/ |
 Povoz |
50% šance: 2-5 náhodné suroviny. 40% šance: náhodný artefakt (rarita - poklad či menší artefakt). 10% šance: prázdný povoz. |
 Napajedlo |
+1 k Morálce do následující bitvy a +4 k pohybu po zemi. |
 Vodní mlýn |
První návštěva v týdnu: +500  Každá další návštěva následující týdny: +1000  |
 Větrný mlýn |
+3-6 vzácné suroviny (jednou týdně). |
 Studna |
Obnoví hrdinovi všechny magické body. |
 Čarodějnice |
Naučí hrdinu jednu náhodnou sekundární dovednost. |