Pevnost zastupuje Pán Zvířat a Čarodějka. Budete-li na mapě, kde nebude příliš zdrojů vzácných surovin a rovněž nedostatek zlata, pak je toto město dobrou volbou, neboť kromě velké spotřeby dřeva vás výstavba nebude moc stát. Rovněž je dobré hrát za toto město na malých mapách, kde nebude mít nepřítel šanci plně rozvinout svou sílu, jelikož při delší hře začnete ztrácet krok se silnějšími (ač na suroviny náročnějšími soupeři).
Hrajete-li na malé mapě a k soupeřům to máte, coby kamenem dohodil, pak jste zvolili jedno z nejlepších měst, jelikož nízkoúrovňové jednotky jsou velmi silné v porovnání s ostatními. Vysoká obrana zajistí přežití vašeho obranného štítu, kterým si ohlídáte jediného střelce. Vážky pak zvládnou zaútočit a zase se vrátit, jelikož mají paradoxně na třetí úrovni nejvyšší rychlost ze všech. Kompletní sestava pak vyniká v pozemní síle, ale ani dobývání hradů není problém díky dvěma letcům. Na nejsilnější jednotku je dobré mít kouzlo Teleportace, neboť není lepší pocit, než přemístit mocnou Hydru přímo do chumlu nepřátel a zaútočit na všechny naráz!
Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).
Město |
20 |
20 |
5000 |
Hrad |
Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Cech Magie I (Magic Guild I) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Vesnická rezidence | Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel). |
Cech Magie II (Magic Guild II) |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
1000 |
Cech Magie I | Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla). |
Cech Magie III (Magic Guild III) |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
1000 |
Cech Magie II | Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla). |
Vesnická rezidence (Village Hall) |
- | - | - | - | - | - | - | vždy postavena | +500 denně |
Městská rezidence (Town Hall) |
- | - | - | - | - | - | 2500 |
Vesnická rezidence Hospoda |
+1000 denně |
Velkoměstská rezidence (City Hall) |
- | - | - | - | - | - | 5000 |
Městská rezidence Kovář Cech Magie I Tržiště |
+2000 denně |
Hlavní Město (Capitol) |
- | - | - | - | - | - | 10.000 |
Velkoměstská rezidence Hrad |
+4000 denně |
Pevnost (Fort) |
20 |
20 |
- | - | - | - | 5000 |
Vesnická rezidence | Městské hradby. |
Citadela (Citadel) |
- | 5 |
- | - | - | - | 2500 |
Pevnost | Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek. Zranění hradního příkopu: dehet (90 poškození). |
Hrad (Castle) |
10 |
10 |
- | - | - | - | 5000 |
Citadela | Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek. |
Kovář (Blacksmith) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Vesnická rezidence | Prodává Stan první pomoci za 750 |
Piktogramy Strachu (Glyphs of Fear) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Pevnost | +2 k Obraně hrdinovi v posádce při obléhání hradu. |
Krvavý Obelisk (Blood Obelisk) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Piktogramy Strachu | +2 k Útoku hrdinovi v posádce při obléhání hradu. |
Hospoda (Tavern) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence |
Najímání hrdinů, zjišťování informací o nepřátelích. |
Klec Válečníků (Cage of Warlords) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Městská Residence Piktogramy Strachu |
Každý hrdina, který navštíví město získá trvale +1 k Obraně |
Tržiště (Marketplace) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence | Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz. |
Zásobárna Surovin (Resource Silo) |
- | 5 |
- | - | - | - | 5000 |
Tržiště | +1 denně, +1 denně. |
Loděnice (Shipyard) |
20 |
- | - | - | - | - | 2000 |
Vesnická Residence | Prodává loď za 10 + 1000 |
Masožravá Rostlina (Carnivorous Plant) |
- | - | - | - | - | - | - | Grál |
+50% k přírůstku jednotek. +5000 denně. +10 k Útoku a Obraně pro hrdinu v posádce při obléhání hradu. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Gnolí Chýše (Gnoll Hut) |
10 |
- | - | - | - | - | 400 |
Pevnost | Rekrutuje jednotku Gnol (Gnoll). 12/týden |
vylepšená Gnolí Chýše (Upgraded Gnoll Hut) |
10 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Gnolí Chýše Hospoda |
Rekrutuje jednotku Gnolí Nájezdník (Gnoll Marauder). 12/týden |
Kapitánova Ubytovna (Captain's Quarters) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Gnolí Chýše | +6 k přírůstku |
Doupě Ještěrů (Lizard Den) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Gnolí Chýše | Rekrutuje jednotku Ještěří Muž (Lizardman). 8/týden |
vylepšené Doupě Ještěrů (Upgraded Lizard Den) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Doupě Ještěrů | Rekrutuje jednotku Ještěří Válečník (Lizard Warrior). 8/týden |
Úl Vážek (Serpent Fly Hive) |
5 |
- | - | 2 |
- | 2 |
1000 |
Gnolí Chýše | Rekrutuje jednotku Hadí Vážka (Serpent Fly). 8/týden |
vylepšený Úl Vážek (Upgraded Serpent Fly Hive) |
- | - | - | 2 |
- | 2 |
1000 |
Úl Vážek | Rekrutuje jednotku Dračí Vážka (Dragon Fly). 8/týden |
Jáma Bazilišků (Basilisk Pit) |
5 |
10 |
- | - | - | - | 2000 |
Úl Vážek | Rekrutuje jednotku Bazilišek (Basilisk). 4/týden |
vylepšená Jáma Bazilišků (Upgraded Basilisk Pit) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Jáma Bazilišků | Rekrutuje jednotku Větší Bazilišek (Greater Basilisk). 4/týden |
Doupě Gorgon (Gorgon Lair) |
10 |
10 |
- | 5 |
- | 5 |
2500 |
Úl Vážek Doupě Ještěrů |
Rekrutuje jednotku Gorgona (Gorgon). 3/týden |
vylepšené Doupě Gorgon (Upgraded Gorgon Lair) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Zásobárna Surovin Doupě Gorgon |
Rekrutuje jednotku Mocná Gorgona (Mighty Gorgon). 3/týden |
Hnízdo Wyvern (Wyvern Nest) |
15 |
- | - | - | - |
- |
3500 |
Doupě Ještěrů | Rekrutuje jednotku Wyverna (Wyvern). 2/týden |
vylepšené Hnízdo Wyvern (Upgraded Wyvern Nest) |
10 |
- | - | - | - | 10 |
3000 |
Hnízdo Wyvern | Rekrutuje jednotku Vládce Wyvern (Wyvern Monarch). 2/týden |
Jezírko Hyder (Hydra Pond) |
10 |
10 |
- | 10 |
- | - | 10.000 |
Jáma Bazilišků Hnízdo Wyvern |
Rekrutuje jednotku Hydra. 1/týden |
vylepšené Jezírko Hyder (Upgraded Hydra Pond) |
10 |
10 |
- | 20 |
- | - | 15.000 |
Jezírko Hyder | Rekrutuje jednotku Hydra Chaosu (Chaos Hydra). 1/týden |
Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek (údaje v závorkách jsou změny provedené v datadisku Shadow of Death):
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Přírůstek | Cena | Pozn. |
Gnol |
3 | 5 | 2-3 | 6 | 4 hexy | 12 | 50 |
- |
Gnolí Nájezdník |
4 | 6 | 2-3 | 6 | 5 hexů | 12 | 70 |
- |
Ještěří Muž |
5 | 6 | 1-3 | 12 (14) |
4 hexy | 8 (9) |
110 |
12 střel |
Ještěří Válečník |
5 (6) |
7 (8) |
2-3 (2-5) |
12 (15) |
5 hexů | 8 (9) |
130 (140) |
24 střel |
Hadí Vážka |
6 (7) |
8 (9) |
2-5 | 20 | 9 hexů letec |
8 | 220 |
Útokem ruší všechna prospěšná kouzla na cíli. |
Dračí Vážka |
6 (8) |
8 (10) |
2-5 | 20 | 13 hexů letec |
8 | 240 |
Útokem ruší všechna prospěšná kouzla na cíli. (Na cíl sešle kouzlo Slabost při útoku). |
Bazilišek |
11 | 11 | 6-10 | 35 | 5 hexů | 4 | 325 |
20% šance zkamenět cíl na 3 kola. |
Větší Bazilišek |
12 | 12 | 6-10 | 40 | 7 hexů | 4 | 400 |
20% šance zkamenět cíl na 3 kola. |
Gorgona |
10 | 14 | 12-16 | 70 | 5 hexů | 3 | 525 |
- |
Mocná Gorgona |
11 | 16 | 12-16 | 70 | 6 hexů | 3 | 600 |
X% šance okamžitě zabít první zraněnou bytost z jednotky nepřátel (X = [počet Gorgon / 10] x 10) |
Wyverna |
14 | 14 | 14-18 | 70 | 7 hexů letec |
2 | 800 |
- |
Vládce Wyvern |
14 | 14 | 18-22 | 70 | 11 hexů letec |
2 | 1100 |
20% šance otrávit cíl jedem. |
Hydra |
16 | 18 | 25-45 | 175 | 5 hexů | 1 | 2200 |
Útočí na všechny nepřátele kolem sebe. Nepřítel neoplácí útok. |
Hydra Chaosu |
18 | 20 | 25-45 | 250 | 7 hexů | 1 | 3500 1 |
Útočí na všechny nepřátele kolem sebe. Nepřítel neoplácí útok. |