Kobku zastupuje Dozorce a Černokněžník. Postavit kompletní město vás bude stát nejen mnoho úsilí, ale i mnoho surovin a zlata. Nejvíce budete potřebovat síru (i na draky). Nečekejte tedy úspěch hned v prvních dnech hry, ale pomalu a jistě budujte, střádejte a nakonec zaútočte na nepřítele s jedním z nejsilnějších vojsk.
Jak jsme si už řekli, na nižších úrovních budete čelit přesile ostatních hráčů, a proto co nejdříve vylepšete Harpyje, aby z útoku ladně vyvázly bez zranění. Na vyšších úrovních se pak přidají další dva letci a jeden střelec, což činí tuto armádu výbornou pro dobývání hradů. Navíc vaše jednotky zvládnou (s trochou štěstí) vyřadit z boje i nejsilnější protivníky a mezitím pozabíjet vše kolem. Rozhodně se nerozpakujte použít obě střelecké jednotky i jako pěšáky - jejich útok na blízko není nijak penalizován. Imunita draků vůči kouzlům z nich činí velmi efektivní jednotku pro boj s kouzelníky či při používání jindy zničujících kouzel působících na všechny jednotky na bojišti.
Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).
![]() Město |
![]() 20 |
![]() 20 |
![]() 5000 |
![]() Hrad |
Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
![]() Cech Magie I (Magic Guild I) |
![]() 5 |
![]() 5 |
- | - | - | - | ![]() 2000 |
Vesnická rezidence | Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel). |
![]() Cech Magie II (Magic Guild II) |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 1000 |
Cech Magie I | Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla). |
![]() Cech Magie III (Magic Guild III) |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 6 |
![]() 6 |
![]() 6 |
![]() 6 |
![]() 1000 |
Cech Magie II | Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla). |
![]() Cech Magie IV (Magic Guild IV) |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 8 |
![]() 8 |
![]() 8 |
![]() 8 |
![]() 1000 |
Cech Magie III | Hrdina se může naučit kouzla IV úrovně (2 kouzla). |
![]() Cech Magie V (Magic Guild V) |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 10 |
![]() 10 |
![]() 10 |
![]() 10 |
![]() 1000 |
Cech Magie IV | Hrdina se může naučit kouzla V úrovně (1 kouzlo). |
![]() Vesnická rezidence (Village Hall) |
- | - | - | - | - | - | - | vždy postavena | +500 ![]() |
![]() Městská rezidence (Town Hall) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 2500 |
Vesnická rezidence Hospoda |
+1000 ![]() |
![]() Velkoměstská rezidence (City Hall) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 5000 |
Městská rezidence Kovář Cech Magie I Tržiště |
+2000 ![]() |
![]() Hlavní Město (Capitol) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 10.000 |
Velkoměstská rezidence Hrad |
+4000 ![]() |
![]() Pevnost (Fort) |
![]() 20 |
![]() 20 |
- | - | - | - | ![]() 5000 |
Vesnická rezidence | Městské hradby. |
![]() Citadela (Citadel) |
- | ![]() 5 |
- | - | - | - | ![]() 2500 |
Pevnost | Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek. Zranění hradního příkopu: olej (90 poškození). |
![]() Hrad (Castle) |
![]() 10 |
![]() 10 |
- | - | - | - | ![]() 5000 |
Citadela | Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek. |
![]() Kovář (Blacksmith) |
![]() 5 |
- | - | - | - | - | ![]() 1000 |
Vesnická rezidence | ![]() Prodává Balistu za 2500 ![]() |
![]() Hospoda (Tavern) |
![]() 5 |
- | - | - | - | - | ![]() 500 |
Vesnická rezidence |
Najímání hrdinů, zjišťování informací o nepřátelích. |
![]() Akademie Války (Academy of Battle Scholars) |
![]() 5 |
![]() 5 |
- | - | - | - | ![]() 1000 |
Vesnická Rezidence |
+1000 zkušeností pro každého hrdinu, který navštíví město |
![]() Vír Many (Mana Vortex) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 1.000 |
Cech Magie I |
Zdvojnásobí magické body každému hrdinovi, který navštíví |
![]() Brána Přivolávání (Portal of Summoning) |
- | ![]() 5 |
- | - | - | - | ![]() 2500 |
Vesnická Rezidence | Každý první den v týdnu se zde objeví náhodně vybraná jednotka k najmutí, jejíž líheň jste zabrali na mapě dobrodružství. |
![]() Tržiště (Marketplace) |
![]() 5 |
- | - | - | - | - | ![]() 500 |
Vesnická rezidence | Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz. |
![]() Zásobárna Surovin (Resource Silo) |
- | ![]() 5 |
- | - | - | - | ![]() 5000 |
Tržiště | +1 ![]() |
![]() Obchodníci s Artefakty (Artifact Merchants) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 10.000 |
Tržiště | Prodává různé artefakty. |
![]() Strážce Země (Guardian of Earth) |
- | - | - | - | - | - | - | ![]() Grál |
+50% k přírůstku jednotek. +5000 ![]() +12 k Síle kouzel pro hrdinu v posádce při obléhání hradu. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
![]() Nory (Warren) |
![]() 10 |
- | - | - | - | - | ![]() 400 |
Pevnost | ![]() Rekrutuje jednotku Troglodyt (Troglodyte). 14/týden |
![]() vylepšené Nory (Upgraded Warren) |
![]() 5 |
- | - | - | - | - | ![]() 1000 |
Nory | ![]() Rekrutuje jednotku Pekelný Troglodyt (Infernal Troglodyte). 14/týden |
![]() Houby (Mushroom Rings) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 1000 |
Nory | +7 k přírůstku ![]() ![]() |
![]() Hnízda (Harpy Loft) |
- | - | - | - | - | - | ![]() 1000 |
Nory | ![]() Rekrutuje jednotku Harpyje (Harpy). 8/týden |
![]() vylepšená Hnízda (Upgraded Harpy Loft) |
- | - | ![]() 2 |
![]() 2 |
- | - | ![]() 1000 |
Hnízda | ![]() Rekrutuje jednotku Stará Harpyje (Harpy Hag). 8/týden |
![]() Pilíř Očí (Pillar of Eyes) |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1000 |
Nory | ![]() Rekrutuje jednotku Pozorovatel (Beholder). 7/týden |
![]() vylepšený Pilíř Očí (Upgraded Pillar of Eyes) |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1 |
![]() 1000 |
Pilíř Očí | ![]() Rekrutuje jednotku Oko Zla (Evil Eye). 7/týden |
![]() Kaple Šepotů (Chapel of Stilled Voices) |
![]() 5 |
![]() 10 |
- | - | - | - | ![]() 2000 |
Hnízda Pilíř Očí |
![]() Rekrutuje jednotku Medúza (Medusa). 4/týden |
![]() vylepšená Kaple Šepotů (Upgraded Chapel of Stilled Voices) |
![]() 5 |
- | - | - | - | - | ![]() 1500 |
Kaple Šepotů | ![]() Rekrutuje jednotku Královna Medúz (Medusa Queen). 4/týden |
![]() Bludiště (Labyrinth) |
- | ![]() 10 |
- | - | ![]() 10 |
- | ![]() 4000 |
Kaple Šepotů | ![]() Rekrutuje jednotku Mínotaurus (Minotaur). 3/týden |
![]() vylepšené Bludiště (Upgraded Labyrinth) |
- | ![]() 5 |
- | - | ![]() 5 |
- | ![]() 3000 |
Bludiště | ![]() Rekrutuje jednotku Král Mínotaurů (Minotaur King). 3/týden |
![]() Doupě (Manticore Lair) |
![]() 5 |
![]() 5 |
- | ![]() 5 |
- |
|
![]() 5000 |
Kaple Šepotů | ![]() Rekrutuje jednotku Mantikora (Manticore). 2/týden |
![]() vylepšené Doupě (Upgraded Manticore Lair) |
![]() 5 |
![]() 5 |
- | ![]() 5 |
- | ![]() 5 |
![]() 3000 |
Doupě | ![]() Rekrutuje jednotku Škorpikora (Scorpicore). 2/týden |
![]() Dračí Jeskyně (Dragon Cave) |
![]() 15 |
![]() 15 |
- | ![]() 20 |
- | - | ![]() 15.000 |
Bludiště Doupě Cech Magie II |
![]() Rekrutuje jednotku Červený Drak (Red Dragon). 1/týden |
![]() vylepšená Dračí Jeskyně (Upgraded Dragon Cave) |
![]() 15 |
![]() 15 |
- | ![]() 20 |
- | - | ![]() 15.000 |
Dračí Jeskyně Cech Magie III |
![]() Rekrutuje jednotku Černý Drak (Black Dragon). 1/týden |
Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek:
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Přírůstek | Cena | Pozn. |
![]() Troglodyt |
4 | 3 | 1-3 | 5 | 4 hexy | 14 | ![]() 50 |
Imunita vůči oslepení. |
![]() Pekelný Troglodyt |
5 | 4 | 1-3 | 6 | 5 hexů | 14 | ![]() 65 |
Imunita vůči oslepení. |
![]() Harpyje |
6 | 5 | 1-4 | 14 | 6 hexů letec |
8 | ![]() 130 |
Po útoku se vrátí zpět. |
![]() Stará Harpyje |
6 | 6 | 1-4 | 14 | 9 hexů letec |
8 | ![]() 170 |
Po útoku se vrátí zpět. Nepřítel neoplácí útok. |
![]() Pozorovatel |
9 | 7 | 3-5 | 22 | 5 hexů | 7 | ![]() 250 |
12 střel Bez postihu při útoku na blízko. |
![]() Oko Zla |
10 | 8 | 3-5 | 22 | 7 hexů | 7 | ![]() 280 |
24 střel Bez postihu při útoku na blízko. |
![]() Medúza |
9 | 9 | 6-8 | 25 | 5 hexů | 4 | ![]() 300 |
4 střely 20% šance zkamenět cíl na 3 kola. Bez postihu při útoku na blízko. |
![]() Královna Medúz |
10 | 10 | 6-8 | 30 | 6 hexů | 4 | ![]() 330 |
8 střel 20% šance zkamenět cíl na 3 kola. Bez postihu při útoku na blízko. |
![]() Mínotaurus |
14 | 12 | 12-20 | 50 | 6 hexů | 3 | ![]() 500 |
+1 k Morálce této jednotky. |
![]() Král Mínotaurů |
15 | 15 | 12-20 | 50 | 8 hexů | 3 | ![]() 575 |
+1 k Morálce této jednotky. |
![]() Mantikora |
15 | 13 | 14-20 | 80 | 7 hexů letec |
2 | ![]() 850 |
- |
![]() Škorpikora |
16 | 14 | 14-20 | 80 | 11 hexů letec |
2 | ![]() 1050 |
20% šance paralyzovat cíl na 3 kola. |
![]() Červený Drak |
19 | 19 | 40-50 | 180 | 11 hexů letec |
1 | ![]() 2500 ![]() 1 |
Imunní vůči kouzlům I.-III. úrovně. Útočí na 2 jednotky za sebou. |
![]() Černý Drak |
25 | 25 | 40-50 | 300 | 15 hexů letec |
1 | ![]() 4000 ![]() 2 |
Imunní vůči všem kouzlům. 150% zranění Obrům/Titánům. Útočí na 2 jednotky za sebou. |