Kobku zastupuje Dozorce a Černokněžník. Postavit kompletní město vás bude stát nejen mnoho úsilí, ale i mnoho surovin a zlata. Nejvíce budete potřebovat síru (i na draky). Nečekejte tedy úspěch hned v prvních dnech hry, ale pomalu a jistě budujte, střádejte a nakonec zaútočte na nepřítele s jedním z nejsilnějších vojsk.
Jak jsme si už řekli, na nižších úrovních budete čelit přesile ostatních hráčů, a proto co nejdříve vylepšete Harpyje, aby z útoku ladně vyvázly bez zranění. Na vyšších úrovních se pak přidají další dva letci a jeden střelec, což činí tuto armádu výbornou pro dobývání hradů. Navíc vaše jednotky zvládnou (s trochou štěstí) vyřadit z boje i nejsilnější protivníky a mezitím pozabíjet vše kolem. Rozhodně se nerozpakujte použít obě střelecké jednotky i jako pěšáky - jejich útok na blízko není nijak penalizován. Imunita draků vůči kouzlům z nich činí velmi efektivní jednotku pro boj s kouzelníky či při používání jindy zničujících kouzel působících na všechny jednotky na bojišti.
Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).
Město |
20 |
20 |
5000 |
Hrad |
Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Cech Magie I (Magic Guild I) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Vesnická rezidence | Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel). |
Cech Magie II (Magic Guild II) |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
1000 |
Cech Magie I | Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla). |
Cech Magie III (Magic Guild III) |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
1000 |
Cech Magie II | Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla). |
Cech Magie IV (Magic Guild IV) |
5 |
5 |
8 |
8 |
8 |
8 |
1000 |
Cech Magie III | Hrdina se může naučit kouzla IV úrovně (2 kouzla). |
Cech Magie V (Magic Guild V) |
5 |
5 |
10 |
10 |
10 |
10 |
1000 |
Cech Magie IV | Hrdina se může naučit kouzla V úrovně (1 kouzlo). |
Vesnická rezidence (Village Hall) |
- | - | - | - | - | - | - | vždy postavena | +500 denně |
Městská rezidence (Town Hall) |
- | - | - | - | - | - | 2500 |
Vesnická rezidence Hospoda |
+1000 denně |
Velkoměstská rezidence (City Hall) |
- | - | - | - | - | - | 5000 |
Městská rezidence Kovář Cech Magie I Tržiště |
+2000 denně |
Hlavní Město (Capitol) |
- | - | - | - | - | - | 10.000 |
Velkoměstská rezidence Hrad |
+4000 denně |
Pevnost (Fort) |
20 |
20 |
- | - | - | - | 5000 |
Vesnická rezidence | Městské hradby. |
Citadela (Citadel) |
- | 5 |
- | - | - | - | 2500 |
Pevnost | Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek. Zranění hradního příkopu: olej (90 poškození). |
Hrad (Castle) |
10 |
10 |
- | - | - | - | 5000 |
Citadela | Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek. |
Kovář (Blacksmith) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Vesnická rezidence | Prodává Balistu za 2500 |
Hospoda (Tavern) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence |
Najímání hrdinů, zjišťování informací o nepřátelích. |
Akademie Války (Academy of Battle Scholars) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 1000 |
Vesnická Rezidence |
+1000 zkušeností pro každého hrdinu, který navštíví město |
Vír Many (Mana Vortex) |
- | - | - | - | - | - | 1.000 |
Cech Magie I |
Zdvojnásobí magické body každému hrdinovi, který navštíví |
Brána Přivolávání (Portal of Summoning) |
- | 5 |
- | - | - | - | 2500 |
Vesnická Rezidence | Každý první den v týdnu se zde objeví náhodně vybraná jednotka k najmutí, jejíž líheň jste zabrali na mapě dobrodružství. |
Tržiště (Marketplace) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence | Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz. |
Zásobárna Surovin (Resource Silo) |
- | 5 |
- | - | - | - | 5000 |
Tržiště | +1 denně. |
Obchodníci s Artefakty (Artifact Merchants) |
- | - | - | - | - | - | 10.000 |
Tržiště | Prodává různé artefakty. |
Strážce Země (Guardian of Earth) |
- | - | - | - | - | - | - | Grál |
+50% k přírůstku jednotek. +5000 denně. +12 k Síle kouzel pro hrdinu v posádce při obléhání hradu. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Nory (Warren) |
10 |
- | - | - | - | - | 400 |
Pevnost | Rekrutuje jednotku Troglodyt (Troglodyte). 14/týden |
vylepšené Nory (Upgraded Warren) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Nory | Rekrutuje jednotku Pekelný Troglodyt (Infernal Troglodyte). 14/týden |
Houby (Mushroom Rings) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Nory | +7 k přírůstku |
Hnízda (Harpy Loft) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Nory | Rekrutuje jednotku Harpyje (Harpy). 8/týden |
vylepšená Hnízda (Upgraded Harpy Loft) |
- | - | 2 |
2 |
- | - | 1000 |
Hnízda | Rekrutuje jednotku Stará Harpyje (Harpy Hag). 8/týden |
Pilíř Očí (Pillar of Eyes) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1000 |
Nory | Rekrutuje jednotku Pozorovatel (Beholder). 7/týden |
vylepšený Pilíř Očí (Upgraded Pillar of Eyes) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1000 |
Pilíř Očí | Rekrutuje jednotku Oko Zla (Evil Eye). 7/týden |
Kaple Šepotů (Chapel of Stilled Voices) |
5 |
10 |
- | - | - | - | 2000 |
Hnízda Pilíř Očí |
Rekrutuje jednotku Medúza (Medusa). 4/týden |
vylepšená Kaple Šepotů (Upgraded Chapel of Stilled Voices) |
5 |
- | - | - | - | - | 1500 |
Kaple Šepotů | Rekrutuje jednotku Královna Medúz (Medusa Queen). 4/týden |
Bludiště (Labyrinth) |
- | 10 |
- | - | 10 |
- | 4000 |
Kaple Šepotů | Rekrutuje jednotku Mínotaurus (Minotaur). 3/týden |
vylepšené Bludiště (Upgraded Labyrinth) |
- | 5 |
- | - | 5 |
- | 3000 |
Bludiště | Rekrutuje jednotku Král Mínotaurů (Minotaur King). 3/týden |
Doupě (Manticore Lair) |
5 |
5 |
- | 5 |
- |
|
5000 |
Kaple Šepotů | Rekrutuje jednotku Mantikora (Manticore). 2/týden |
vylepšené Doupě (Upgraded Manticore Lair) |
5 |
5 |
- | 5 |
- | 5 |
3000 |
Doupě | Rekrutuje jednotku Škorpikora (Scorpicore). 2/týden |
Dračí Jeskyně (Dragon Cave) |
15 |
15 |
- | 20 |
- | - | 15.000 |
Bludiště Doupě Cech Magie II |
Rekrutuje jednotku Červený Drak (Red Dragon). 1/týden |
vylepšená Dračí Jeskyně (Upgraded Dragon Cave) |
15 |
15 |
- | 20 |
- | - | 15.000 |
Dračí Jeskyně Cech Magie III |
Rekrutuje jednotku Černý Drak (Black Dragon). 1/týden |
Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek:
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Přírůstek | Cena | Pozn. |
Troglodyt |
4 | 3 | 1-3 | 5 | 4 hexy | 14 | 50 |
Imunita vůči oslepení. |
Pekelný Troglodyt |
5 | 4 | 1-3 | 6 | 5 hexů | 14 | 65 |
Imunita vůči oslepení. |
Harpyje |
6 | 5 | 1-4 | 14 | 6 hexů letec |
8 | 130 |
Po útoku se vrátí zpět. |
Stará Harpyje |
6 | 6 | 1-4 | 14 | 9 hexů letec |
8 | 170 |
Po útoku se vrátí zpět. Nepřítel neoplácí útok. |
Pozorovatel |
9 | 7 | 3-5 | 22 | 5 hexů | 7 | 250 |
12 střel Bez postihu při útoku na blízko. |
Oko Zla |
10 | 8 | 3-5 | 22 | 7 hexů | 7 | 280 |
24 střel Bez postihu při útoku na blízko. |
Medúza |
9 | 9 | 6-8 | 25 | 5 hexů | 4 | 300 |
4 střely 20% šance zkamenět cíl na 3 kola. Bez postihu při útoku na blízko. |
Královna Medúz |
10 | 10 | 6-8 | 30 | 6 hexů | 4 | 330 |
8 střel 20% šance zkamenět cíl na 3 kola. Bez postihu při útoku na blízko. |
Mínotaurus |
14 | 12 | 12-20 | 50 | 6 hexů | 3 | 500 |
+1 k Morálce této jednotky. |
Král Mínotaurů |
15 | 15 | 12-20 | 50 | 8 hexů | 3 | 575 |
+1 k Morálce této jednotky. |
Mantikora |
15 | 13 | 14-20 | 80 | 7 hexů letec |
2 | 850 |
- |
Škorpikora |
16 | 14 | 14-20 | 80 | 11 hexů letec |
2 | 1050 |
20% šance paralyzovat cíl na 3 kola. |
Červený Drak |
19 | 19 | 40-50 | 180 | 11 hexů letec |
1 | 2500 1 |
Imunní vůči kouzlům I.-III. úrovně. Útočí na 2 jednotky za sebou. |
Černý Drak |
25 | 25 | 40-50 | 300 | 15 hexů letec |
1 | 4000 2 |
Imunní vůči všem kouzlům. 150% zranění Obrům/Titánům. Útočí na 2 jednotky za sebou. |