Při stavbě hradu Kouzelníka si již předem nastřádejte spousty surovin, jelikož je to jeden z nejnáročnějších hradů vůbec (na vzácné suroviny). Vyšší budovy na rekrutování jednotek spolu s cechem magie spotřebují od každé suroviny něco, nejvíce pak drahokamy.
Armáda Kouzelníka bude mít problémy s prosazením v prvních dnech a týdnech, kdy si musí dávat pozor na rychlé soupeře. Pokud se však udrží do pozdější fáze hry, ukáže svou pravou tvář a sílu. Ta spočívá ve třech střeleckých jednotkách, z čehož dvě jsou jedny z nejsilnějších na své úrovni. K tomu jeden letec a nepřítel za hradbami by se měl bát.
Pokud začínáte pouze s městem, bude třeba jej nejprve vylepšit na hrad, ve kterém pak budete moct dále stavět. Výstavba hradu vám zabere celý den (tah), takže stavba nových budov bude možná až den následující.
![]() Město |
![]() 20 |
![]() 20 |
![]() 5000 |
![]() Hrad |
Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých budov. Níže máte seznam všeho, co je možné v hradu kouzelníka postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() Cech Magie I - V |
5 | 5 | - | - | - | - | 2000 | - | Hrdina se může naučit kouzla I úrovně. |
5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1000 | Cech Magie I | Hrdina se může naučit kouzla II úrovně. | |
5 | 5 | 6 | 6 | 6 | 6 | 1000 | Cech Magie II | Hrdina se může naučit kouzla III úrovně. | |
5 | 5 | 8 | 8 | 8 | 8 | 1000 | Cech Magie III | Hrdina se může naučit kouzla IV úrovně. | |
5 | 5 | 10 | 10 | 10 | 10 | 1000 | Cech Magie IV | Hrdina se může naučit kouzla V úrovně. | |
![]() Cech Zlodějů |
5 | - | - | - | - | - | 750 | - | Zobrazuje statistiky ostatních hráčů (počet měst, hradů, hrdinů, surovin, nalezených obelisků a celková síla armády). Čím více cechů vlastníte, tím detailnější informace získáte (ne přímo číselné hodnoty, ale jakýsi žebříček, kdo si jak vede). |
![]() Hospoda |
5 | - | - | - | - | - | 500 | - | Zvyšuje morálku všech bránících jednotek v hradu. |
![]() Studna |
- | - | - | - | - | - | 500 | - | Zobrazuje celkový počet jednotek k najmutí, a také počet týdenního přírůstku, který dále navyšuje o 2. |
![]() Loděnice |
20 | - | - | - | - | - | 2000 | dostupnost moře |
Lze stavět lodě (10 dřeva + 1000 zlata). |
![]() Socha |
- | 5 | - | - | - | - | 1250 | - | +250 zlata denně. |
![]() Tržiště |
5 | - | - | - | - | - | 500 | - | Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz. |
![]() Ovocný Sad |
- | - | - | - | - | - | 1000 | - | +8 k týdennímu přírůstku jednotky Půlčík. |
![]() Levá střílna |
- | 5 | - | - | - | - | 1500 | - | Při obléhání hradu přidá menší balistu, útočící na nepřítele. |
![]() Pravá střílna |
- | 5 | - | - | - | - | 1500 | - | Při obléhání hradu přidá menší balistu, útočící na nepřítele. |
![]() Vodní příkop |
- | - | - | - | - | - | 750 | - | Vodní příkop zastaví na jedno kolo pozemní jednotky a jejich obrana bude snížena o -3 pokud budou stát v příkopu. |
![]() Kapitán stráže |
- | - | - | - | - | - | 500 | - | Kapitán stráže nahrazuje hrdinu při obléhání hradu (statistiky: útok 1, obrana 1, síla kouzel 1, znalost 1). |
![]() Knihovna |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1500 | - | Přidá 1 kouzlo pro každou úroveň Cechu magie. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() Obydlí Půlčíků |
- | - | - | - | - | - | 400 | hrad | ![]() Rekrutuje jednotku Půlčík (Halfling). 8/týdně |
![]() Kančí Ohrada |
- | - | - | - | - | - | 800 | Obydlí Půlčíků | ![]() Rekrutuje jednotku Kanec (Boar). 6/týdně |
![]() Slévárna |
5 | 5 | - | - | - | - | 1500 | Obydlí Půlčíků | ![]() Rekrutuje jednotku Železný Golem (Iron Golem). 4/týdně |
![]() vylepšená Slévárna |
- | - | - | - | - | 5 | 1500 | Studna Slévárna |
![]() Rekrutuje jednotku Ocelový Golem (Steel Golem). 4/týdně |
![]() Hnízdo |
5 | - | - | - | - | - | 3000 | Obydlí Půlčíků | ![]() Rekrutuje jednotku Roch (Roc). 3/týdně |
![]() Slonovinová Věž |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3500 | Slévárna Cech Magie |
![]() Rekrutuje jednotku Mág (Mage). 2/týdně |
![]() vylepšená Slonovinová Věž |
5 | 5 | - | - | - | - | 4000 | Knihovna Slonovinová Věž |
![]() Rekrutuje jednotku Arcimág (Archmage). 2/týdně |
![]() Oblačný Hrad |
5 | 5 | - | - | 20 | - | 12.500 | Hnízdo Cech Magie |
|
![]() vylepšený Oblačný Hrad |
5 | 5 | - | - | 20 | - | 12.500 | Oblačný Hrad |
|
Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek kouzelníka:
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Přírůstek | Cena | Pozn. |
![]() Půlčík |
2 | 1 | 1-3 | 3 | pomalá | 8 | ![]() 50 |
12 střel. |
![]() Kanec |
5 | 4 | 2-3 | 15 | velmi rychlá | 6 | ![]() 150 |
- |
![]() Železný Golem |
5 | 10 | 4-5 | 30 | velmi pomalá | 4 | ![]() 300 |
Kouzla živlů způsobují pouze 50% poškození. |
![]() Ocelový Golem |
7 | 10 | 4-5 | 35 | pomalá | 4 | ![]() 350 |
Kouzla živlů způsobují pouze 50% poškození. |
![]() Roch |
7 | 7 | 4-8 | 40 | průměrná letec |
3 | ![]() 400 |
- |
![]() Mág |
11 | 7 | 7-9 | 30 | rychlá | 2 | ![]() 600 |
12 střel Bez postihu při útoku na blízko. |
![]() Arcimág |
12 | 8 | 7-9 | 35 | velmi rychlá | 2 | ![]() 700 |
24 střel. Bez postihu při útoku na blízko. 20% šance zrušit podpůrná kouzla na svém cíli. ![]() |
![]() Obr |
13 | 10 | 20-30 | 150 | průměrná | 1 | 1250 ![]() ![]() |
Imunita vůči kouzlům ovlivňující mysl.![]() |
![]() Titán |
15 | 15 | 20-30 | 300 | velmi rychlá | 1 | 5000 ![]() ![]() |
16 střel. Bez postihu při útoku na blízko. Imunita vůči kouzlům ovlivňující mysl. ![]() |