Tvrz zastupuje Barbar a Bojový Mág. Při stavbě barbarského města budete potřebovat velké množství rudy a k tomu i dost krystalů. Zbylé suroviny už nebudou tak žhavé a pro rudu a dřevo je možné zbudovat zásobárnu surovin, pokud by v dosahu nebyl důl. Díky nenáročnosti na suroviny je toto město dobrou volbou pro malé mapy s omezeným množstvím surovin.
Na nižších úrovních bude třeba pěšáky bránit jediného střelce a co možná nejdříve vylepšit jezdce na vlcích, aby mohli útočit dvakrát v jednom kole. Na vyšších úrovních získáte druhého střelce, který navíc může celkem obstojně zastupovat katapult, takže obléhání hradů nebude problém. K tomu se přidá ještě jedna létající jednotka a s celkovou vyšší hodnotou útoku tak vojsko vynahrazuje nemnoho speciálních schopností. Nečekej však od tohoto města příliš kouzel a magie, je spíše zaměřeno na surovou sílu.
Pokud začínáte pouze s městem, můžete stavět ostatní městské budovy (změna oproti předchozím dílům), ale pro stavění líhní, které produkují jednotky už musíte vystavět hrad (či nižší stupeň opevnění).
Město |
20 |
20 |
5000 |
Hrad |
Jakmile máte postavený hrad, můžete se vrhnout na stavění jednotlivých líhní. Níže máte seznam všeho, co je možné postavit, cenu a požadavky na stavbu a také krátký popis účelu. Každé kolo (herní den) smíte postavit pouze jednu stavbu. Tato tabulka obsahuje obecné budovy, které neprodukují jednotky.
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Cech Magie I (Magic Guild I) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Vesnická rezidence | Hrdina se může naučit kouzla I úrovně (5 kouzel). |
Cech Magie II (Magic Guild II) |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
1000 |
Cech Magie I | Hrdina se může naučit kouzla II úrovně (4 kouzla). |
Cech Magie III (Magic Guild III) |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
1000 |
Cech Magie II | Hrdina se může naučit kouzla III úrovně (3 kouzla). |
Vesnická rezidence (Village Hall) |
- | - | - | - | - | - | - | vždy postavena | +500 denně |
Městská rezidence (Town Hall) |
- | - | - | - | - | - | 2500 |
Vesnická rezidence Hospoda |
+1000 denně |
Velkoměstská rezidence (City Hall) |
- | - | - | - | - | - | 5000 |
Městská rezidence Kovář Cech Magie I Tržiště |
+2000 denně |
Hlavní Město (Capitol) |
- | - | - | - | - | - | 10.000 |
Velkoměstská rezidence Hrad |
+4000 denně |
Pevnost (Fort) |
20 |
20 |
- | - | - | - | 5000 |
Vesnická rezidence | Městské hradby. |
Citadela (Citadel) |
- | 5 |
- | - | - | - | 2500 |
Pevnost | Hradní příkop, hlavní střílna, +50% k přírůstku jednotek. Zranění hradního příkopu: kůly (70 poškození). |
Hrad (Castle) |
10 |
10 |
- | - | - | - | 5000 |
Citadela | Postranní střílny, vylepšené hradby, +100% k přírůstku jednotek. |
Kovář (Blacksmith) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Vesnická rezidence | Prodává Vozík s municí za 1000 |
Dílna (Ballista Yard) |
5 |
- | - | - | - | - | 1000 |
Kovář | Prodává Balistu za 2500 |
Hospoda (Tavern) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence |
Najímání hrdinů, zjišťování informací o nepřátelích. |
Únikový Tunel (Escape Tunnel) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Pevnost |
Umožní hrdinovi utéct/vzdát se při obléhání hradu. |
Síň Valhally (Hall of Valhalla) |
- | - | - | - | - | - | 1.000 |
Pevnost |
Každý hrdina, který navštíví město získá trvale +1 k Útoku |
Tržiště (Marketplace) |
5 |
- | - | - | - | - | 500 |
Vesnická rezidence | Možnost směny suroviny. Další tržiště vám zlepší směnný kurz. |
Zásobárna Surovin (Resource Silo) |
- | 5 |
- | - | - | - | 5000 |
Tržiště | +1 denně, +1 denně. |
Obchodník s Otroky (Freelancer's Guild) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Tržiště | Možnost prodat nepotřebné jednotky za suroviny. |
Monument Vojevůdců (Warlords' Monument) |
- | - | - | - | - | - | - | Grál |
+50% k přírůstku jednotek. +5000 denně. +20 k Útoku pro hrdinu v posádce při obléhání hradu. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Stavba | Cena | Požadavky | Popis | ||||||
Gobliní Ubikace (Goblin Barracks) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 200 |
Pevnost | Rekrutuje jednotku Goblin. 15/týden |
vylepšené Gobliní Ubikace (Upgraded Goblin Barracks) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 1000 |
Gobliní Ubikace | Rekrutuje jednotku Hobgoblin. 15/týden |
Jídelna (Mess Hall) |
- | - | - | - | - | - | 1000 |
Gobliní Ubikace | +8 k přírůstku |
Vlčí Ohrada (Wolf Pen) |
10 |
5 |
- | - | - | - | 1000 |
Gobliní Ubikace | Rekrutuje jednotku Vlčí Jezdec (Wolf Rider). 9/týden |
vylepšená Vlčí Ohrada (Upgraded Wolf Pen) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 1000 |
Vlčí Ohrada vylepšené Gobliní Ubikace |
Rekrutuje jednotku Vlčí Nájezdník (Wolf Raider). 9/týden |
Skřetí Věž (Orc Tower) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 1000 |
Gobliní Ubikace | Rekrutuje jednotku Skřet (Orc). 7/týden |
vylepšená Skřetí Věž (Upgraded Orc Tower) |
2 |
2 |
- | - | - | - | 1000 |
Skřetí Věž Kovář |
Rekrutuje jednotku Skřetí Náčelník (Orc Chieftain). 7/týden |
Zlobří Pevnost (Ogre Fort) |
20 |
- | - | - | - | - | 2000 |
Skřetí Věž | Rekrutuje jednotku Zlobr (Ogre). 4/týden |
vylepšená Zlobří Pevnost (Upgraded Ogre Fort) |
5 |
5 |
- | - | 5 |
- | 2000 |
Zlobří Pevnost Cech Magie I |
Rekrutuje jednotku Zlobří Mág (Ogre Magi). 4/týden |
Hnízdo (Cliff Nest) |
- | 10 |
- | - | - | - | 2500 |
Vlčí Ohrada | Rekrutuje jednotku Roch (Roc). 3/týden |
vylepšené Hnízdo (Upgraded Cliff Nest) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 2000 |
Hnízdo | Rekrutuje jednotku Hromový Pták (Thunderbird). 3/týden |
Jeskyně Kyklopů (Cyclops Cave) |
- | 20 |
20 |
- | - |
- |
3500 |
Zlobří Pevnost | Rekrutuje jednotku Kyklop (Cyclops). 2/týden |
vylepšená Jeskyně Kyklopů (Upgraded Cyclops Cave) |
5 |
5 |
- | - | - | - | 3000 |
Jeskyně Kyklopů | Rekrutuje jednotku Král Kyklopů (Cyclops King). 2/týden |
Doupě Behemothů (Behemoth Lair) |
10 |
10 |
10 |
- | - | - | 10.000 |
Hnízdo | Rekrutuje jednotku Behemoth. 1/týden |
vylepšené Doupě Behemothů (Upgraded Behemoth Lair) |
10 |
10 |
20 |
- | - | - | 15.000 |
Doupě Behemothů | Rekrutuje jednotku Prastarý Behemoth (Ancient Behemoth). 1/týden |
Jako poslední je pro vás připravena tabulka s detailním popisem všech jednotek:
Jednotka | Útok | Obrana | Poškození | Životy | Rychlost | Přírůstek | Cena | Pozn. |
Goblin |
4 | 2 | 1-2 | 5 | 5 hexů | 15 | 40 |
- |
Hobgoblin |
5 | 3 | 1-2 | 5 | 7 hexů | 15 | 50 |
- |
Vlčí Jezdec |
7 | 5 | 2-4 | 10 | 6 hexů | 9 | 100 |
- |
Vlčí Nájezdník |
8 | 5 | 3-4 | 10 | 8 hexů | 9 | 140 |
Útočí 2x za kolo. |
Skřet |
8 | 4 | 2-5 | 15 | 4 hexy | 7 | 150 |
12 střel |
Skřetí Náčelník |
8 | 4 | 2-5 | 20 | 5 hexů | 7 | 165 |
24 střel |
Zlobr |
13 | 7 | 6-12 | 40 | 4 hexy | 4 | 300 |
- |
Zlobří Mág |
13 | 7 | 6-12 | 60 | 5 hexů | 4 | 400 |
Jednou za bitvu může seslat kouzlo Krvežíznivost (Síla = 3). |
Roch |
13 | 11 | 11-15 | 60 | 7 hexů letec |
3 | 600 |
- |
Hromový Pták |
13 | 11 | 11-15 | 60 | 11 hexů letec |
3 | 700 |
20% šance seslat kouzlo Blesk na cíl (zranění = 10x počet jednotek). |
Kyklop |
15 | 12 | 16-20 | 70 | 6 hexů | 2 | 750 |
16 střel Může útočit na zdi hradu jako katapult se sílou rovnající se dovednosti Balistika I. |
Král Kyklopů |
17 | 13 | 16-20 | 70 | 8 hexů | 2 | 1100 |
24 střel Může útočit na zdi hradu jako katapult se sílou rovnající se dovednosti Balistika II. |
Behemoth |
17 | 17 | 30-50 | 160 | 6 hexů | 1 | 1500 |
Útokem sníží obranu cíle o 40% (do konce bitvy). |
Prastarý Behemoth |
19 | 19 | 30-50 | 300 | 9 hexů | 1 | 3000 1 |
Útokem sníží obranu cíle o 80% (do konce bitvy). |