Dovednosti se ve čtvrtém díle posunuly o kousek dál a oproti Heroes III mají celkem 5 úrovní: základní - pokročilá - expertní - mistrovská - velmistrovská.
Dovednosti se také dělí na primární, které se pak dále dělí na sekundární, přičemž každá primární dovednost obsahuje 3 sekundární. Zároveň byly zavedeny tzv. "předpoklady" nebo chcete-li "požadavky", jenž bylo třeba splnit, abyste mohli postoupit v dané dovednosti na vyšší úroveň.
Celkem je 9 primárních dovedností: Taktika, Boj, Průzkumnictví, Urozenost, Magie Života, Magie Řádu, Magie Smrti, Magie Chaosu, Magie Přírody.
Taktika (Tactics) |
Základní: | +1 k rychlosti všem vašim jednotkám, +2 k pohybu vašich jednotek na bojišti. Požadavek pro: Útok, Obranu, Vedení, úroveň: pokročilá. |
|||
Pokročilá: | +2 k rychlosti všem vašim jednotkám, +3 k pohybu vašich jednotek na bojišti. Požadavek pro: Útok, Obranu, Vedení, úroveň: mistrovská. |
||||
Expertní: | +3 k rychlosti všem vašim jednotkám, +4 k pohybu vašich jednotek na bojišti. Požadavek pro: Útok, Obranu, Vedení, úroveň: velmistrovská. |
||||
Mistrovská: | +4 k rychlosti všem vašim jednotkám, +5 k pohybu vašich jednotek na bojišti. | ||||
Velmistrovská: | +5 k rychlosti všem vašim jednotkám, +6 k pohybu vašich jednotek na bojišti. | ||||
Útok (Offense) |
Základní: | +10% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. Požadavek pro: Taktiku, úroveň: expertní. |
|||
Pokročilá: | +20% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. Požadavek pro: Taktiku, úroveň: mistrovská. |
||||
Expertní: | +30% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. Požadavek pro: Taktiku, úroveň: velmistrovská. |
||||
Mistrovská: | +40% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. | ||||
Velmistrovská: | +50% k útoku na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. | ||||
Obrana (Defense) |
Základní: | +10% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. Požadavek pro: Taktiku, úroveň: expertní. |
|||
Pokročilá: | +20% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. Požadavek pro: Taktiku, úroveň: mistrovská. |
||||
Expertní: | +30% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. Požadavek pro: Taktiku, úroveň: velmistrovská. |
||||
Mistrovská: | +40% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. | ||||
Velmistrovská: | +50% k obraně na blízko i na dálku všem vašim jednotkám. | ||||
Vedení (Leadership) |
Základní: | +1 k morálce a ke štěstí všech vašich jednotek. | |||
Pokročilá: | +2 k morálce a ke štěstí všech vašich jednotek. | ||||
Expertní: | +3 k morálce a ke štěstí všech vašich jednotek. | ||||
Mistrovská: | +4 k morálce a ke štěstí všech vašich jednotek. | ||||
Velmistrovská: | +5 k morálce a ke štěstí všech vašich jednotek. |
Boj (Combat) |
Základní: | +15 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu. Požadavek pro: Na blízko, Na dálku, Magická Rezistence, úroveň: pokročilá. |
|||
Pokročilá: | +20 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu. Požadavek pro: Na blízko, Na dálku, Magická Rezistence, úroveň: expertní. |
||||
Expertní: | +30 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu. Požadavek pro: Na blízko, Na dálku, Magická Rezistence, úroveň: mistrovská. |
||||
Mistrovská: | +40 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu. Požadavek pro: Na blízko, Na dálku, Magická Rezistence, úroveň: velmistrovská. |
||||
Velmistrovská: | +60 k obraně na blízko i na dálku pro hrdinu. | ||||
Na blízko (Melee) |
Základní: | +15 k útoku na blízko pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 1,5 (ne méně jak 10). | |||
Pokročilá: | +20 k útoku na blízko pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 2. | ||||
Expertní: | +30 k útoku na blízko pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 3. | ||||
Mistrovská: | +40 k útoku na blízko pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 4. | ||||
Velmistrovská: | +40 k útoku na blízko pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 4. Hrdina zaútočí dříve, než nepřítel oplatí útok a znovu poté, co provede protiúder. |
||||
Na dálku (Archery) |
Základní: | +15 k útoku na dálku pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 1,5 (ne méně jak 10). | |||
Pokročilá: | +20 k útoku na dálku pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 2. Maximální zranění cílům za překážkami. |
||||
Expertní: | +30 k útoku na dálku pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 3. Maximální zranění cílům za překážkami a na jakoukoliv vzdálenost. |
||||
Mistrovská: | +40 k útoku na dálku pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 4. Maximální zranění cílům za překážkami a na jakoukoliv vzdálenost. Hrdina zaútočí dříve, než nepřítel oplatí útok. |
||||
Velmistrovská: | +40 k útoku na dálku pro hrdinu. Dělí obranu nepřátelských jednotek 4. Maximální zranění cílům za překážkami a na jakoukoliv vzdálenost. Hrdina zaútočí dříve, než nepřítel oplatí útok a znovu poté, co provede protiúder. |
||||
Magická Rezistence (Magic Resistance) |
Základní: | 30% šance vyhnout se nepřátelským kouzlům. | |||
Pokročilá: | 50% šance vyhnout se nepřátelským kouzlům. | ||||
Expertní: | 70% šance vyhnout se nepřátelským kouzlům. | ||||
Mistrovská: | 80% šance vyhnout se nepřátelským kouzlům. | ||||
Velmistrovská: | 100% šance vyhnout se nepřátelským kouzlům. |
Průzkumnictví (Scouting) |
Základní: | +1 k dohledu na mapě dobrodružství. Možnost zjistit informace o všech objektech na mapě. Hrdina odhalí nepřátele s dovedností Utajení (základní). Požadavek pro: Hledání cest (pokročilé), Námořnictví (pokročilé), Utajení (základní). |
Pokročilé: | +2 k dohledu na mapě dobrodružství. Možnost zjistit přesné počty nepřátelských jednotek mapě. Hrdina odhalí nepřátele s dovedností Utajení (pokročilé). Požadavek pro: Hledání cest (mistrovské), Námořnictví (mistrovské), Utajení (pokročilé). |
|
Expertní: | +3 k dohledu na mapě dobrodružství. Možnost zjistit předběžný výsledek bitvy. Hrdina odhalí nepřátele s dovedností Utajení (expertní). Požadavek pro: Hledání cest (velmistrovské), Námořnictví (velmistrovské), Utajení (expertní). |
|
Mistrovské: | +4 k dohledu na mapě dobrodružství. Možnost zjistit dovednosti nepřítele. Hrdina odhalí nepřátele s dovedností Utajení (mistrovské). Požadavek pro: Utajení (mistrovské). |
|
Velmistrovské: | +5 k dohledu na mapě dobrodružství. Možnost odhalit města a armády nepřítele. Hrdina odhalí nepřátele s dovedností Utajení (velmistrovské). Požadavek pro: Utajení (velmistrovské). |
|
Hledání cest (Pathfinding) |
Základní: | Postih za pohyb po nerovném terénu snížen o 25%. Požadavek pro: Průzkumnictví (expertní). |
Pokročilé: | Postih za pohyb po nerovném terénu snížen o 50%. Požadavek pro: Průzkumnictví (mistrovské). |
|
Expertní: | Postih za pohyb po nerovném terénu snížen o 100%. Požadavek pro: Průzkumnictví (velmistrovské). |
|
Mistrovské: | Postih za pohyb po nerovném terénu snížen o 100%, +25% k pohybu po souši. | |
Velmistrovské: | Postih za pohyb po nerovném terénu snížen o 100%, +50% k pohybu po souši. | |
Námořnictví (Seamanship) |
Základní: | +25% k pohybu po moři. V bitvách na moři funguje jako: Taktika, Útok, Obrana (základní). |
Pokročilé: | +50% k pohybu po moři. V bitvách na moři funguje jako: Taktika, Útok, Obrana (pokročilé). | |
Expertní: | +100% k pohybu po moři. V bitvách na moři funguje jako: Taktika, Útok, Obrana (expertní). | |
Mistrovské: | +150% k pohybu po moři. V bitvách na moři funguje jako: Taktika, Útok, Obrana (mistrovské). | |
Velmistrovské: | +200% k pohybu po moři. V bitvách na moři funguje jako: Taktika, Útok, Obrana (velmistrovské). | |
Utajení (Stealth) |
Základní: | Dělá hrdinu neviditelným pro jednotky I. úrovně a hrdiny bez dovednosti Utajení. K odhalení dojde, stojí-li nepřítel hned vedle hrdiny. |
Pokročilé: | Dělá hrdinu neviditelným pro jednotky II. úrovně a hrdiny se základní dovednosti Utajení. K odhalení dojde, stojí-li nepřítel této úrovně hned vedle hrdiny. |
|
Expertní: | Dělá hrdinu neviditelným pro jednotky III. úrovně a hrdiny s pokročilou dovednosti Utajení. K odhalení dojde, stojí-li nepřítel této úrovně hned vedle hrdiny. |
|
Mistrovské: | Dělá hrdinu neviditelným pro všechny jednotky a hrdiny s expertní dovednosti Utajení. K odhalení dojde, stojí-li nepřítel této úrovně hned vedle hrdiny. |
|
Velmistrovské: | Dělá hrdinu neviditelným pro všechny jednotky a hrdiny s mistrovskou dovednosti Utajení. K odhalení dojde, stojí-li nepřítel této úrovně hned vedle hrdiny. |
Urozenost (Nobility) |
Základní: | +10% k přírůstku jednotek pro město, ve kterém je hrdina stanoven guvernérem. Požadavek pro: Hospodaření, Hornictví, Diplomacii, úroveň: pokročilá. |
Pokročilá: | +20% k přírůstku jednotek pro město, ve kterém je hrdina stanoven guvernérem. Požadavek pro: Hospodaření, Hornictví, Diplomacii, úroveň: mistrovská. |
|
Expertní: | +30% k přírůstku jednotek pro město, ve kterém je hrdina stanoven guvernérem. Požadavek pro: Hospodaření, Hornictví, Diplomacii, úroveň: velmistrovská. |
|
Mistrovská: | +40% k přírůstku jednotek pro město, ve kterém je hrdina stanoven guvernérem. | |
Velmistrovská: | +50% k přírůstku jednotek pro město, ve kterém je hrdina stanoven guvernérem. | |
Hospodaření (Estates) |
Základní: | +100 denně + 10% za každou úroveň hrdiny. Požadavek pro: Urozenost (expertní). |
Pokročilé: | +200 denně + 10% za každou úroveň hrdiny. Požadavek pro: Urozenost (mistrovská). |
|
Expertní: | +300 denně + 10% za každou úroveň hrdiny. Požadavek pro: Urozenost (velmistrovská). |
|
Mistrovské: | +400 denně + 10% za každou úroveň hrdiny. | |
Velmistrovské: | +500 denně + 10% za každou úroveň hrdiny. | |
Hornictví (Mining) |
Základní: | +2 denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. Požadavek pro: Urozenost (expertní). |
Pokročilé: | +2 denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. +2 > > > denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. Požadavek pro: Urozenost (mistrovská). |
|
Expertní: | +2 denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. +4 > > > denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. Požadavek pro: Urozenost (velmistrovská). |
|
Mistrovské: | +3 denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. +5 > > > denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. |
|
Velmistrovské: | +4 denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. +6 > > > denně + 10% za každou úroveň hrdiny po dobu 5 dnů. |
|
Diplomacie (Diplomacy) |
Základní: | 30% neutrálních jednotek (bez hrdiny) se k vám přidají za poplatek, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 120 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 20%. |
Pokročilá: | 40% neutrálních jednotek (bez hrdiny) se k vám přidají za poplatek, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 240 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 30%. |
|
Expertní: | 50% neutrálních jednotek (bez hrdiny) se k vám přidají za poplatek, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 360 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 40%. |
|
Mistrovská: | 60% neutrálních jednotek (bez hrdiny) se k vám přidají za poplatek, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 480 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 45%. |
|
Velmistrovská: | 70% neutrálních jednotek (bez hrdiny) se k vám přidají za poplatek, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 600 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 50%. |
Magie Života (Life Magic) |
Základní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Života I. úrovně. Požadavek pro: Léčení (základní), Vzkříšení (pokročilé). |
Pokročilá: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Života II. úrovně. Požadavek pro: Duchovno (základní), Vzkříšení (mistrovské). |
|
Expertní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Života III. úrovně. Požadavek pro: Vzkříšení (velmistrovské). |
|
Mistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Života IV. úrovně. | |
Velmistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Života V. úrovně. | |
Léčení (Healing) |
Základní: | +10 magických bodů pro hrdinu a regenerace 2 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Života (pokročilá). |
Pokročilé: | +20 magických bodů pro hrdinu a regenerace 4 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Života (expertní). |
|
Expertní: | +30 magických bodů pro hrdinu a regenerace 6 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Života (mistrovská). |
|
Mistrovské: | +40 magických bodů pro hrdinu a regenerace 8 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Života (velmistrovská). |
|
Velmistrovské: | +50 magických bodů pro hrdinu a regenerace 10 magických bodů každý den. | |
Duchovno (Spirituality) |
Základní: | +20% k síle kouzel Magie Života. Požadavek pro: Magie Života (expertní). |
Pokročilé: | +40% k síle kouzel Magie Života. Požadavek pro: Magie Života (mistrovská). |
|
Expertní: | +60% k síle kouzel Magie Života. Požadavek pro: Magie Života (mistrovská). |
|
Mistrovské: | +80% k síle kouzel Magie Života. Požadavek pro: Magie Života (velmistrovská). |
|
Velmistrovské: | +100% k síle kouzel Magie Života. | |
Vzkříšení (Resurrection) |
Základní: | Oživí 10% vlastních padlých jednotek po boji. |
Pokročilé: | Oživí 20% vlastních padlých jednotek po boji. | |
Expertní: | Oživí 30% vlastních padlých jednotek po boji. | |
Mistrovské: | Oživí 40% vlastních padlých jednotek po boji. | |
Velmistrovské: | Oživí 50% vlastních padlých jednotek po boji. |
Magie Řádu (Order Magic) |
Základní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Řádu I. úrovně. Požadavek pro: Očarování (základní), Šarm (pokročilé). |
Pokročilá: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Řádu II. úrovně. Požadavek pro: Šarm (mistr). |
|
Expertní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Řádu III. úrovně. Požadavek pro: Šarm (velmistr). |
|
Mistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Řádu IV. úrovně. | |
Velmistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Řádu V. úrovně. | |
Očarování (Enchantment) |
Základní: | +10 magických bodů pro hrdinu a regenerace 2 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Řádu (pokročilá). |
Pokročilé: | +20 magických bodů pro hrdinu a regenerace 4 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Řádu (expertní). |
|
Expertní: | +30 magických bodů pro hrdinu a regenerace 6 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Řádu (mistrovská). |
|
Mistrovské: | +40 magických bodů pro hrdinu a regenerace 8 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Řádu (velmistrovská). |
|
Velmistrovské: | +50 magických bodů pro hrdinu a regenerace 10 magických bodů každý den. | |
Kouzelnictví (Wizardry) |
Základní: | +20% k síle kouzel Magie Řádu. Požadavek pro: Magie Řádu (expertní). |
Pokročilé: | +40% k síle kouzel Magie Řádu. Požadavek pro: Magie Řádu (mistrovská). |
|
Expertní: | +60% k síle kouzel Magie Řádu. Požadavek pro: Magie Řádu (mistrovská). |
|
Mistrovské: | +80% k síle kouzel Magie Řádu. Požadavek pro: Magie Řádu (velmistrovská). |
|
Velmistrovské: | +100% k síle kouzel Magie Řádu. | |
Šarm (Charm) |
Základní: | 15% neutrálních jednotek (bez hrdiny) konvertují k vám, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 60 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 10%. |
Pokročilý: | 20% neutrálních jednotek (bez hrdiny) konvertují k vám, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 120 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 20%. |
|
Expertní: | 25% neutrálních jednotek (bez hrdiny) konvertují k vám, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 180 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 25%. |
|
Mistrovský: | 30% neutrálních jednotek (bez hrdiny) konvertují k vám, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 240 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 30%. |
|
Velmistrovský: | 35% neutrálních jednotek (bez hrdiny) konvertují k vám, jste-li v přesile. Hrdina může takto přemluvit maximálně jednotky za 300 bodů zkušenosti + 10% za každou úroveň hrdiny. Cena vzdání se v boji je snížena o 35%. |
Magie Smrti (Death Magic) |
Základní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Smrti I. úrovně. Požadavek pro: Okultismus (základní), Nekromancie (pokročilá). |
Pokročilá: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Smrti II. úrovně. Požadavek pro: Nekromancie (mistrovská). |
|
Expertní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Smrti III. úrovně. Požadavek pro: Nekromancie (velmistrovská). |
|
Mistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Smrti IV. úrovně. | |
Velmistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Smrti V. úrovně. | |
Okultismus (Occultism) |
Základní: | +10 magických bodů pro hrdinu a regenerace 2 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Smrti (pokročilá). |
Pokročilý: | +20 magických bodů pro hrdinu a regenerace 4 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Smrti (expertní). |
|
Expertní: | +30 magických bodů pro hrdinu a regenerace 6 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Smrti (mistrovská). |
|
Mistrovský: | +40 magických bodů pro hrdinu a regenerace 8 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Smrti (velmistrovská). |
|
Velmistrovský: | +50 magických bodů pro hrdinu a regenerace 10 magických bodů každý den. | |
Démonologie (Demonology) |
Základní: | +20% k síle kouzel Magie Smrti. Požadavek pro: Magie Smrti (expertní). |
Pokročilá: | +40% k síle kouzel Magie Smrti. Požadavek pro: Magie Smrti (mistrovská). |
|
Expertní: | +60% k síle kouzel Magie Smrti. Požadavek pro: Magie Smrti (mistrovská). |
|
Mistrovská: | +80% k síle kouzel Magie Smrti. Požadavek pro: Magie Smrti (velmistrovská). |
|
Velmistrovská: | +100% k síle kouzel Magie Smrti. | |
Nekromancie (Necromancy) |
Základní: | Po boji oživí 10% padlých nepřátel jako nemrtvé do vaší armády (max. 40 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny a vždy 1 nemrtvý za 1 padlého). |
Pokročilá: | Po boji oživí 15% padlých nepřátel jako nemrtvé do vaší armády (max. 80 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny a vždy 1 nemrtvý za 1 padlého). |
|
Expertní: | Po boji oživí 20% padlých nepřátel jako nemrtvé do vaší armády (max. 120 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny a vždy 1 nemrtvý za 1 padlého). |
|
Mistrovská: | Po boji oživí 25% padlých nepřátel jako nemrtvé do vaší armády (max. 160 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny a vždy 1 nemrtvý za 1 padlého). |
|
Velmistrovská: | Po boji oživí 30% padlých nepřátel jako nemrtvé do vaší armády (max. 200 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny a vždy 1 nemrtvý za 1 padlého). |
Magie Chaosu (Chaos Magic) |
Základní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Chaosu I. úrovně. Požadavek pro: Zaklínání (základní), Čarodějnictví (pokročilé). |
Pokročilá: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Chaosu II. úrovně. Požadavek pro: Čarodějnictví (expertní). |
|
Expertní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Chaosu III. úrovně. Požadavek pro: Čarodějnictví (mistrovské). |
|
Mistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Chaosu IV. úrovně. Požadavek pro: Čarodějnictví (velmistrovské). |
|
Velmistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Chaosu V. úrovně. | |
Zaklínání (Conjuration) |
Základní: | +10 magických bodů pro hrdinu a regenerace 2 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Chaosu (pokročilá). |
Pokročilé: | +20 magických bodů pro hrdinu a regenerace 4 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Chaosu (expertní). |
|
Expertní: | +30 magických bodů pro hrdinu a regenerace 6 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Chaosu (mistrovská). |
|
Mistrovské: | +40 magických bodů pro hrdinu a regenerace 8 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Chaosu (velmistrovská). |
|
Velmistrovské: | +50 magických bodů pro hrdinu a regenerace 10 magických bodů každý den. | |
Pyromancie (Pyromancy) |
Základní: | +20% k síle kouzel Magie Chaosu. Požadavek pro: Magie Chaosu (expertní). |
Pokročilá: | +40% k síle kouzel Magie Chaosu. Požadavek pro: Magie Chaosu (mistrovská). |
|
Expertní: | +60% k síle kouzel Magie Chaosu. Požadavek pro: Magie Chaosu (mistrovská). |
|
Mistrovská: | +80% k síle kouzel Magie Chaosu. Požadavek pro: Magie Chaosu (velmistrovská). |
|
Velmistrovská: | +100% k síle kouzel Magie Chaosu. | |
Čarodějnictví (Sorcery) |
Základní: | +20% k síle kouzel všech magií. |
Pokročilé: | +40% k síle kouzel všech magií. | |
Expertní: | +60% k síle kouzel všech magií. | |
Mistrovské: | +80% k síle kouzel všech magií. | |
Velmistrovské: | +100% k síle kouzel všech magií. |
Magie Přírody (Nature Magic) |
Základní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Přírody I. úrovně. Požadavek pro: Bylinkářství (základní), Přivolávání (pokročilé). |
Pokročilá: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Přírody II. úrovně. Požadavek pro: Přivolávání (expertní). |
|
Expertní: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Přírody III. úrovně. Požadavek pro: Přivolávání (mistrovské). |
|
Mistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Přírody IV. úrovně. Požadavek pro: Přivolávání (velmistrovské). |
|
Velmistrovská: | Hrdina se může naučit a sesílat kouzla Magie Přírody V. úrovně. | |
Bylinkářství (Herbalism) |
Základní: | +10 magických bodů pro hrdinu a regenerace 2 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Přírody (pokročilá). |
Pokročilé: | +20 magických bodů pro hrdinu a regenerace 4 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Přírody (expertní). |
|
Expertní: | +30 magických bodů pro hrdinu a regenerace 6 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Přírody (mistrovská). |
|
Mistrovské: | +40 magických bodů pro hrdinu a regenerace 8 magických bodů každý den. Požadavek pro: Magie Přírody (velmistrovská). |
|
Velmistrovské: | +50 magických bodů pro hrdinu a regenerace 10 magických bodů každý den. | |
Meditace (Meditation) |
Základní: | +20% k síle kouzel Magie Přírody. Požadavek pro: Magie Přírody (expertní). |
Pokročilá: | +40% k síle kouzel Magie Přírody. Požadavek pro: Magie Přírody (expertní). |
|
Expertní: | +60% k síle kouzel Magie Přírody. Požadavek pro: Magie Přírody (mistrovská). |
|
Mistrovská: | +80% k síle kouzel Magie Přírody. Požadavek pro: Magie Přírody (velmistrovská). |
|
Velmistrovská: | +100% k síle kouzel Magie Přírody. | |
Přivolávání (Summoning) |
Základní: | Na začátku každého dne si hrdina přivolá níže uvedené jednotky v počtu 20 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny. Jednotky: Leprikón, Víla, Vlk. |
Pokročilé: | Na začátku každého dne si hrdina přivolá níže uvedené jednotky v počtu 40 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny. Jednotky: Leprikón, Víla, Vlk. |
|
Expertní: | Na začátku každého dne si hrdina přivolá níže uvedené jednotky v počtu 60 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny. Jednotky: Elf, Satyr, Bílý Tygr. |
|
Mistrovské: | Na začátku každého dne si hrdina přivolá níže uvedené jednotky v počtu 80 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny. Jednotky: Elf, Satyr, Bílý Tygr. |
|
Velmistrovské: | Na začátku každého dne si hrdina přivolá níže uvedené jednotky v počtu 100 bodů zkušeností + 10% za každou úroveň hrdiny. Jednotky: Elementálové (voda, oheň, země, vzduch). |