Magie v druhém dílu série Heroes již využívá tzv. magické body (spell points), které jsou zapotřebí k sesílání všech kouzel. Počet těchto bodů přímo určuje hrdinova hodnota Znalosti (1 bod = 10 magickým bodům). Účinek kouzel pak ovlivňuje Síla kouzel a rovněž udává, jak dlouho bude dané kouzlo v boji trvat (počet kol).
Kouzla se hrdina učí primárně v hradech, kde je třeba vystavět příslušnou úroveň Cechu magie a mít i odpovídající dovednost - Moudrost, aby se mohl naučit silnější kouzla. Další možností je navštívení magické svatyně na mapě dobrodružství, kde se může (má-li potřebnou úroveň Moudrosti) naučit novému kouzlu. A datadisk Price of Loyalty představil speciální artefakt: Kouzelný Svitek, který může nést libovolné kouzlo (toto kouzlo se hrdina neučí, ale má jej k dispozici tak dlouho, dokud má u sebe tento artefakt).
Níže naleznete seznam všech dostupných kouzel, rozdělený dle úrovně Cechu magie.
C e c h m a g i e I | |||||
Kouzlo | Cena | Cíl | Trvání | Typ | Popis |
![]() Požehnání (Bless) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Požehnané jednotky způsobí vždy maximální zranění. |
![]() Krvežíznivost (Bloodlust) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Cílové jednotce přidá +3 k Útoku. |
![]() Léčení (Cure) |
6 | 1 spojenec | okamžité | ![]() |
Odstraní všechna negativní kouzla z cílové jednotky a vyléčí 5x Síla kouzel životů. |
![]() Prokletí (Curse) |
3 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Cílová jednotka udělí pouze minimální zranění. |
![]() Zruš Magii (Dispel Magic) |
5 | 1 jednotka | okamžitě | ![]() |
Odstraní všechna kouzla seslaná na jednotku. |
![]() Spěch (Haste) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Navýší rychlost jednotky o +2. |
![]() Kouzelný Šíp (Magic Arrow) |
3 | 1 nepřítel | okamžitě | ![]() |
Zraní cílovou jednotku za 10x Síla kouzel. |
![]() Štít (Shield) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Jednotka získá 50% ochranu vůči střeleckým útokům. |
![]() Zpomalení (Slow) |
3 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Zpomalí rychlost jednotky na polovinu. |
![]() Kamenná Kůže (Stoneskin) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Cílové jednotce přidá +3 k Obraně. |
![]() Ukaž Doly (View Mines) |
1 | - | - | ![]() |
Ukáže všechny doly na mapě + jejich vlastníky. |
![]() Ukaž Suroviny (View Resources) |
1 | - | - | ![]() |
Ukáže všechny suroviny na mapě. |
C e c h m a g i e II | |||||
![]() Oslepení (Blind) |
6 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Oslepí jednotku, která se nemůže hýbat ani útočit. Pokud utrpí zranění, kouzlo se zruší a protiúder bude o 50% slabší. |
![]() Ledový Paprsek (Cold Ray) |
6 | 1 nepřítel | okamžitě | ![]() |
Zraní cílovou jednotku ledem za 20x Síla kouzel. |
![]() Dech Smrti (Death Ripple) |
6 | všechny živé jednotky |
okamžitě | ![]() |
Zraní všechny živé jednotky magií smrti za 5x Síla kouzel. |
![]() Paprsek Narušení (Disrupting Ray) |
7 | 1 nepřítel | celý boj | ![]() |
Sníží Obranu cíle o -3. Kouzlo je kumulativní. |
![]() Zabiják Draků (Dragon Slayer) |
6 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Cílová jednotka získá +5 k Útoku proti Drakům. |
![]() Strašidelné Doly (Haunt) |
8 | 1 důl | do poražení obránců |
![]() |
Nastaví důl jako neutrální a ke vchodu přidá Duchy v počtu 4x Síla kouzel. |
![]() Blesk (Lightning Bolt) |
7 | 1 nepřítel | okamžitě | ![]() |
Zraní cílovou jednotku elektřinou za 25x Síla kouzel. |
![]() Ocelová Kůže (Steelskin) |
6 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Cílové jednotce přidá +5 k Obraně. |
![]() Přivolej Loď (Summon Boat) |
5 | - | - | ![]() |
Přivolá nejbližší prázdnou loď k sesilateli kouzla. |
![]() Ukaž Artefakty (View Artifacts) |
2 | - | - | ![]() |
Ukáže umístění všech artefaktů na mapě. |
![]() Vize (Visions) |
6 | jednotky na mapě dobrodružství |
okamžitě | ![]() |
Odhalí počty jednotek na mapě dobrodružství a také informaci o tom, zda se k vám přidají či nikoliv. |
C e c h m a g i e III | |||||
![]() Oživ Mrtvé (Animate Dead) |
10 | zabitá nemrtvá jednotka |
trvale | ![]() |
Oživí cílovou zabitou nemrtvou jednotku v počtu 50x Síla kouzel životů. |
![]() Antimagie (Anti-Magic) |
7 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Cílová jednotka je imunní vůči všem kouzlům. |
![]() Ledový Kruh (Cold Ring) |
9 | 6 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | ![]() |
Zraní ledem všechny jednotky nacházející se vně cílového hexu za 10x Síla kouzel. |
![]() Vlna Smrti (Death Wave) |
10 | všechny živé jednotky |
okamžitě | ![]() |
Zraní všechny živé jednotky magií smrti za 10x Síla kouzel. |
![]() Zemětřesení (Earthquake) |
15 | - | okamžitě | ![]() |
Poškodí zdi hradu při obléhací bitvě. |
![]() Ohnivá Koule (Fireball) |
9 | 7 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | ![]() |
Zraní všechny jednotky na cílovém hexu a kolem něj ohněm za 10x Síla kouzel. |
![]() Svaté Slovo (Holy Word) |
9 | všechny nemrtvé jednotky |
okamžitě | ![]() |
Zraní všechny nemrtvé jednotky svatou magií za 10x Síla kouzel. |
![]() Identifikuj Hrdinu (Identify Hero) |
3 | 1 nepřátelský hrdina | okamžitě | ![]() |
Odhalí vám přesné statistiky nepřátelského hrdiny a sílu jeho armády. |
![]() Hromadné Požehnání (Mass Bless) |
12 | všichni spojenci | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Všichni spojenci způsobí vždy maximální zranění. |
![]() Hromadné Prokletí (Mass Curse) |
12 | všichni nepřátelé | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Všichni nepřátelé způsobí vždy minimální zranění. |
![]() Hromadné Zrušení Magie (Mass Dispel) |
12 | všechny jednotky | okamžitě | ![]() |
Odstraní všechna kouzla ze všech jednotek na bojišti. |
![]() Hromadný Spěch (Mass Haste) |
10 | všichni spojenci | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Navýší rychlost všech spojenců o +2. |
![]() Paralýza (Paralyze) |
9 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Paralyzuje nepřátelskou jednotku, která se nemůže pohybovat ani útočit. Pokud je zraněna, kouzlo se zruší, ale jednotka nemůže oplatit útok. |
![]() Teleport |
9 | 1 spojenec | okamžitě | ![]() |
Přemístí spojeneckou jednotku na volné pole na bojišti. |
![]() Ukaž Hrdiny (View Heroes) |
2 | - | - | ![]() |
Ukáže pozici všech hrdinů a jejich barvy na mapě. |
![]() Ukaž Města (View Towns) |
2 | - | - | ![]() |
Ukáže všechna města/hrady a jejich barvy na mapě. |
C e c h m a g i e IV | |||||
![]() Zuřivost (Berserk) |
12 | 1 nepřítel | po dobu útoku | ![]() |
Zuřivá jednotka zaútočí bez rozmyslu na nejbližší jednotku (přátelskou i nepřátelskou). |
![]() Řetězový Blesk (Chain Lightning) |
15 | 1+ nepřítel | okamžitě | ![]() |
Zraní cílovou jednotku elektřinou za 40x Síla kouzel. Následně přeskočí na nejbližší jednotku, kterou zraní za ½ původního zranění (max 4 cíle). |
![]() Ohnivý Výbuch (Fireblast) |
15 | 19 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | ![]() |
Zraní ohněm všechny jednotky na cílovém hexu a na přilehlých 18 hexech za 10x Síla kouzel. |
![]() Svatý Výkřik (Holy Shout) |
12 | všechny nemrtvé jednotky |
okamžitě | ![]() |
Zraní všechny nemrtvé jednotky svatou magií za 20x Síla kouzel. |
![]() Hromadné Léčení (Mass Cure) |
15 | všichni spojenci | okamžitě | ![]() |
Odstraní všechna negativní kouzla ze spojenců a vyléčí je za 5x Síla kouzel životů. |
![]() Hromadný Štít (Mass Shield) |
7 | všichni spojenci | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Spojenci získají 50% ochranu vůči střeleckým útokům. |
![]() Hromadné Zpomalení (Mass Slow) |
15 | všichni nepřátelé | 1 kolo / Síla kouzel | ![]() |
Zpomalí rychlost nepřátel na polovinu. |
![]() Sprška Meteorů (Meteor Shower) |
15 | 7 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | ![]() |
Zraní cílový hex a všechny okolní hexy za 25x Síla kouzel. |
![]() Oživení (Resurrection) |
12 | zabitá jednotka | boj | ![]() |
Oživí zabitou jednotku o síle 50x Síla kouzel životů. |
![]() Vzdušný Strážce (Set Air Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
![]() |
Ke vchodu dolu přidá Vzdušné Elementály v počtu 4x Síla kouzel. |
![]() Zemský Strážce (Set Earth Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
![]() |
Ke vchodu dolu přidá Zemské Elementály v počtu 4x Síla kouzel. |
![]() Ohnivý Strážce (Set Fire Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
![]() |
Ke vchodu dolu přidá Ohnivé Elementály v počtu 4x Síla kouzel. |
![]() Vodní Strážce (Set Water Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
![]() |
Ke vchodu dolu přidá Vodní Elementály v počtu 4x Síla kouzel. |
![]() Živelná Bouře (Elemental Storm) |
15 | všechny jednotky | okamžitě | ![]() |
Zraní všechny jednotky na bojišti za 25x Síla kouzel. |
![]() Městské Brány (Town Gate) |
10 | hrdina | okamžitě | ![]() |
Přesune hrdinu do nejbližšího města/hradu. |
![]() Ukaž Vše (View All) |
3 | - | - | ![]() |
Ukáže celou mapu se všemi detaily (artefakty, hrdinové, města, doly, suroviny). |
C e c h m a g i e V | |||||
![]() Armagedon (Armageddon) |
20 | všechny jednotky | okamžitě | ![]() |
Zraní všechny jednotky na bojišti za 50x Síla kouzel. |
![]() Dimenzionální Dveře (Dimension Door) |
10 | - | - | ![]() |
Přesune hrdinu na volné místo na mapě dobrodružství, které je v dohledu. |
![]() Hypnóza (Hypnotize) |
15 | 1 nepřítel | 1 kolo | ![]() |
Pokud je součet životů cílové jednotky nižší než 25x Síla kouzel hrdiny, pak je tato jednotka zhypnotizována. |
![]() Zrcadlový Obraz (Mirror Image) |
25 | 1 spojenec | boj | ![]() |
Vytvoří přesnou kopii jednotky. Pokud utrpí jakékoliv zranění, je zrušena. |
![]() Trvalé Oživení (Resurrection True) |
15 | zabitá jednotka | trvalé | ![]() |
Oživí natrvalo zabitou jednotku o síle 50x Síla kouzel životů. |
![]() Přivolání Vzdušného Elementála (Summon Air Elemental) |
30 | - | boj | ![]() |
Přivolá 3x Síla kouzel Vzdušných Elementálů jako posily do boje. |
![]() Přivolání Zemského Elementála (Summon Earth Elemental) |
30 | - | boj | ![]() |
Přivolá 3x Síla kouzel Zemských Elementálů jako posily do boje. |
![]() Přivolání Ohnivého Elementála (Summon Fire Elemental) |
30 | - | boj | ![]() |
Přivolá 3x Síla kouzel Ohnivých Elementálů jako posily do boje. |
![]() Přivolání Vodního Elementála (Summon Water Elemental) |
30 | - | boj | ![]() |
Přivolá 3x Síla kouzel Vodních Elementálů jako posily do boje. |
![]() Městský Portál (Town Portal) |
20 | hrdina | - | ![]() |
Přemístí hrdinu do zvoleného spojeneckého města/hradu na mapě dobrodružství. |