
Magie se v pátém díle soustředila na 4 základní školy: světlo, temnota, destrukce, přivolávání. Speciální školou byla magie cestovní, která poskytovala vždy stejná kouzla, použitelná na mapě dobrodružství. Mimo tyto magie měli ještě trpaslíci svou vlastní runovou magii (namísto many používali suroviny) a skřeti, kteří magií jako takovou pohrdali, využívali válečné pokřiky a speciální talismany, aby se mohli naučit cestovní kouzla.
Rovněž měl každý hrad (vyjma Tvrze) i dvě spřátelené školy magie:
- Akademie - přivolávání + světlo
- Azyl - světlo + temnota
- Hvozd - světlo + destrukce
- Pevnost - světlo + destrukce
- Peklo - destrukce + temnota
- Kobka - destrukce + přivolávání
- Nekropole - temnota + přivolávání

 Magie světla |
Kouzlo |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Božská síla |
4
 |
I. |
Umožní dané jednotce způsobit v boji větší škody. Doba trvání závisí na hrdinově síle kouzel.
Mistr požehnání přidává kouzlo Hromadná božská síla (8 ).
|
 Zrychlení |
4
 |
I. |
Způsobuje, že se vybraná přátelská jednotka uplatní v boji častěji (zvýší se iniciativa cíle).
Mistr hněvu přidává kouzlo Hromadné zrychlení (8 ). |
 Výdrž |
6
 |
II. |
Zvyšuje obranu vybrané přátelské jednotky. Doba trvání závisí na síle kouzel.
Mistr obraných kouzel přidává kouzlo Hromadná výdrž (12 ). |
 Očista |
10
 |
II. |
Odčaruje z nepřátelských jednotek kouzla s pozitivním účinkem a z přátelských jednotek kouzla s negativním účinkem.
Mistr požehnání přidává kouzlo Hromadná očista (oblast 4x4, 10 ). |
 Regenerace |
8
 |
II. |
Cílové jednotce se v jejím tahu zregeneruje zdraví. Nefunguje na nemrtvé, mechanické a elementální jednotky. |
 Spravedlivá moc |
6
 |
III. |
Cílovou jednotku zachvátí touha po krvi a získává bonus na útok.
Mistr hněvu přidává kouzlo Hromadná spravedlivá moc (12 ). |
 Odklon střel |
6
 |
III. |
Učiní vybranou přátelskou jednotku odolnější vůči útoku na dálku.
Mistr obranných kouzel přidává kouzlo Hromadný odklon střel (12 ). |
 Magická imunita |
7
 |
IV. |
Ruší působení pozitivních i negativních magických efektů na danou skupinu jednotek a chrání ji proti účinkům dalších kouzel. Lze seslat pouze na vlastní skupinu. |
 Teleportace |
8
 |
IV. |
Teleportuje vybranou spřátelenou jednotku na jiné místo na bojišti. |
 Pomsta bohů |
14
 |
IV. |
Způsobí vybrané jednotce magické škody v závislosti na počtu nepřátel, které vybraná jednotka zabila od začátku boje. |
 Slovo světla |
15
 |
V. |
Způsobuje poškození svatou silou všem nemrtvým a pekelným jednotkám na bojišti.
Mistr hněvu přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele.
oheň  |
 Magie temnoty |
Kouzlo |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Slabost |
4
 |
I. |
Vybraná nepřátelská jednotka způsobuje v boji menší poškození. Dobu trvání určuje síla kouzla.
Mistr prokletí přidává kouzlo Hromadná slabost (8 ). |
 Zpomalení |
4
 |
I. |
Způsobuje, že se nepřátelská jednotka méně zapojí do boje (sníží se jí iniciativa).
Mistr mysli přidává kouzlo Hromadné zpomalení (8 ). |
 Zármutek |
5
 |
I. |
U zvolené jednotky snižuje morálku a štěstí. |
 Zranitelnost |
5
 |
II. |
Zničí brnění dané skupiny jednotek a sníží tím její obranu. Kouzlo je kumulativní.
Mistr bolesti přidává kouzlo Hromadná zranitelnost (oblast 4x4, 10 ).
vzduch  |
 Hniloba |
6
 |
II. |
Sešle na cílovou nepřátelskou skupinu nákazu, která jim při každé vykonané akci způsobí zranění zemí. Nefunguje na nemrtvé, elementální a mechanické jednotky.
Mistr bolesti přidává kouzlo Hromadná hniloba (oblast 4x4, 12 )
země  |
 Utrpení |
5
 |
III. |
Oslabí cílovou nepřátelskou jednotku tím, že jí sníží útok.
Mistr prokletí přidává kouzlo Hromadné utrpení (14 ). |
 Zmatení |
9
 |
III. |
Některé z postižených jednotek zapomenou využít útok na dálku nebo odvetný útok. Toto kouzlo nefunguje na nemrtvých, elementálních a mechanických jednotkách.
Mistr mysli přidává kouzlo Hromadné zmatení (14 ). |
 Bojové šílenství |
15
 |
IV. |
Šílené jednotky považují všechny ostatní jednotky a válečné stroje za své úhlavní nepřátele a zaútočí na nejbližší jednotku dvojnásobnou silou. Kouzlo nefunguje na nemrtvé, elementály a mechanické jednotky. |
 Slepota |
10
 |
IV. |
Oslepí vybrané nepřátelské jednotky, takže se nemohou pohybovat, útočit ani používat schopnosti. Útokem na oslepenou jednotku se slepota ruší. Dobu trvání určuje síla kouzla. Kouzlo nefunguje na nemrtvých, elementálních a mechanických jednotkách. |
 Pán loutek |
18
 |
V. |
Propůjčí hrdinovi dočasnou kontrolu nad vybranou nepřátelskou jednotkou. Pokud na jednotku někdo zaútočí, kouzlo se zruší. |
 Kletba podsvětí |
15
 |
V. |
Způsobí bezbožné zranění všem jednotkám na bojišti s výjimkou nemrtvých a jednotek pekla.
Mistr bolesti přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele.
voda  |
 Vampyrismus
|
10
 |
V. |
Vybraná přátelská jednotka získá všechny vlastnosti nemrtvých jednotek a schopnost vysávat život podobně jako upíři. |
 Magie destrukce |
Kouzlo |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Magický šíp |
4
 |
I. |
Vyšle několik magických střel, které způsobí cílové nepřátelské jednotce magické poškození.
oheň  |
 Kamenné hroty |
5
 |
I. |
Působí rozsáhlé fyzické poškození všem jednotkám v oblasti ve tvaru kříže.
země  |
 Blesk |
5
 |
II. |
Způsobuje vybrané nepřátelské jednotce poškození bleskem.
Mistr bouří přidává efekt Omráčení na první cíl.
vzduch  |
 Ledová střela |
6
 |
II. |
Způsobuje vybrané nepřátelské jednotce poškození mrazem.
Mistr ledu přidává efekt Mrazení (zmrazí na 0.3 tahů).
voda  |
 Ohnivá koule |
10
 |
III. |
Působí poškození ohněm všem jednotkám v dané oblasti 3x3.
Mistr ohně přidává účinek Ničení brnění (-50 % obrana).
oheň  |
 Kruh zimy |
9
 |
III. |
Způsobuje poškození mrazem všem jednotkám okolo cílového místa.
Mistr ledu přidává efekt Mrazení (zmrazí na 0.3 tahů).
voda  |
 Ohnivá zeď |
16
 |
III. |
Vytvoří ve vybrané oblasti bojiště ohnivou zeď. Po dobu několika kol působí poškození ohněm všem jednotkám v této oblasti.
Mistr ohně přidává účinek Ničení brnění (-50 % obrana).
oheň  |
 Řetězový blesk |
16
 |
IV. |
Způsobí rozsáhlé poškození bleskem několika sousedním jednotkám (až 4), počínaje vybranou jednotkou. Každá další jednotka utrpí 50% předchozích škod.
Mistr bouří přidává efekt Omráčení na první cíl.
vzduch  |
 Pád meteorů |
19
 |
IV. |
Způsobuje rozsáhlé poškození zemskou silou všem tvorům v cílové oblasti 5x5.
země  |
 Imploze |
18
 |
V. |
Způsobuje vybrané nepřátelské jednotce velmi silné poškození silou země.
země  |
 Armageddon |
20
 |
V. |
Způsobí obrovské zranění ohněm všem jednotkám a válečným strojů na bojišti a navíc ještě fyzické zranění jednotkám na místě dopadu.
Mistr ohně přidává účinek Ničení brnění (-50 % obrana).
oheň  |
 Smrtící mráz |
11
 |
V. |
Zmrazí cíl a způsobí mu tak okamžité zranění ledem a v průběhu určité doby ještě další zvýšené zranění vlivem omrzlin.
Mistr ledu přidává efekt Mrazení (zmrazí na 0.3 tahů).
voda  |
 Magie přivolávání |
Kouzlo |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Pěst hněvu |
5
 |
I. |
Přivolá magickou pěst, která způsobí cílové nepřátelské jednotce fyzické poškození. Na toto kouzlo se nevztahuje odolnost ani ochrana proti magii.
Mistr života přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Ohnivá past |
8
 |
I. |
Umístí do vybrané oblasti na bojišti několik magických výbušných min neviditelných pro nepřítele.
Mistr zemské krve přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Vosí roj |
5
 |
II. |
Vyvolá roj hmyzu, který vybrané nepřátelské jednotce uštědří magické zranění. Kouzlo nefunguje na nemrtvé, elementální a mechanické jednotky. |
 Oživení mrtvých |
9
 |
II. |
Oživí jednotky ve zvolené skupině. Nemrtví se k životu probudí natrvalo, ostatní jen do konce bitvy. Každé použití tohoto kouzla snižuje životy bojovníků v jednotce o 20%
Mistr života přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Magický krystal |
8
 |
II. |
Na zvoleném místě bojiště se vytvoří krystal, který bude blokovat průchod až do konce boje nebo dokud nebude napaden a zničen, čímž poškodí okolní jednotky.
Mistr zemské krve přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Přízračné síly |
18
 |
III. |
Vytváří kopii vybrané přátelské jednotky (může být vytvořena pouze jedna kopie). Kopie nemůže kouzlit ani používat speciální schopnosti. Kopie zmizí, jakmile utrpí nějaké poškození. |
 Zemětřesení |
7
 |
III. |
Zemětřesení poškodí městské hradby při obléhání.
Mistr zemské krve přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Hradba čepelí |
12
 |
III. |
Dočasně vytvoří na vybraném místě bojiště tři políčka dlouhou zeď. Proti střelným a magickým útokům má zeď o 75% vyšší obranu a navíc působí škody rovné počtu ztracených životů v boji na blízko.
Mistr zemské krve přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Vyvolání elementálů |
17
 |
IV. |
Přivolá ohnivého, zemského, vodního či vzdušného elementála (v závislosti na terénu bojiště), který bude bojovat po boku hrdiny.
Mistr zaklínání přidává +4 k efektivní síle kouzel sesilatele. |
 Vosí hnízdo |
15
 |
IV. |
Vosí roj z tohoto hnízda bude útočit na nepřátelské jednotky do konce boje nebo do té doby, než bude hnízdo napadeno a zničeno. Hnízdo nezaútočí na nemrtvé, elementální nebo mechanické jednotky. |
 Mystická zbroj |
20
 |
V. |
Obklopí danou skupinu jednotek štítem magické energie, který částečně pohlcuje veškeré poškození, jež jednotka utrpí. |
 Přivolání fénixe |
35
 |
V. |
Vyvolá na bojiště fénixe, který bude bojovat na straně hrdiny. Naráz lze vyvolat pouze jednoho fénixe.
Mistr zaklínání přidává +4 k efektivní Síle kouzel sesilateli. |
 Runová magie |
Runa |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Runa výpadu |
1
 |
I. |
Rychlost jednotky se do konce kola zvýší o +100% |
 Runa berserkera |
1
 |
I. |
Jednotka příští kolo proti stejnému cíli zaútočí na blízko dvakrát namísto jednou. |
 Runa ovládání magie |
1
 |
II. |
Jednotka při příštím útoku ukradne jeden náhodný pozitivní efekt působící na nepřátelský cíl. |
 Runa vymítání |
1
 |
II. |
Odčaruje všechny negativní efekty, které na jednotku působí. |
 Runa elementární imunity |
1
 |
III. |
Jednotka získá do konce boje imunitu na dva náhodné magické elementy. |
 Runa nehmotnosti |
1
 |
III. |
Jednotka bude jedno kolo nehmotná. |
 Runa omráčení |
1
 1
 |
IV. |
Zvolená jednotka bude moci omráčit jednoho nepřítele a připravit ho tak o iniciativu. |
 Runa vzkříšení |
1
 1
 |
IV. |
Vzkřísí 40% zabitých jednotek ve zvolené skupině. |
 Runa bojové zuřivosti |
1
 1
 |
V. |
Jednotka v příštím kole zaútočí na všechny okolní nepřátele (ti nevracejí úder). |
 Runa draka |
1
 1
 |
V. |
Jednotka získá na jedno kolo 100% k obraně, 100% k útoku a 50% odolnost vůči magii (neúčinkuje na draky). |
 Válečné pokřiky |
Pokřik |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Svolání do zbraně |
8
 |
I. |
Na tři tahy zvýší morálku všech jednotek v armádě na hodnotu závislou na úrovni hrdiny, a všem jednotkám tvrze propůjčí body zuřivosti navíc. Bonus k morálce nefunguje na nemrtvé, elementály a mechanické jednotky. |
 Volání krve |
5
 |
I. |
Vybraná přátelská jednotka tvrze obdrží body zuřivosti navíc. Jejich počet závisí na úrovni hrdiny. |
 Slovo vůdce |
2
 |
II. |
Hrdina zaútočí na zvolenou přátelskou jednotku a způsobí jí standardní zranění. Tento útok urychlí tah jednotky v závislosti na úrovni hrdiny. Napadená jednotka kromě toho obdrží body zuřivosti navíc. Válečný pokřik nepůsobí na nemrtvé, elementály a mechanické jednotky. |
 Děsivý řev |
7
 |
II. |
Hrdina má možnost zastrašit vybranou nepřátelskou jednotku v závislosti na jeho úrovni i na úrovni jednotky. Nezávisle na úspěchu či neúspěchu tohoto kouzla získají všechny jednotky tvrze v hrdinově armádě nějaké body zuřivosti navíc (válečný pokřik nefunguje na jednotky imunní vůči ovlivnění mysli). |
 Bojový pokřik |
10
 |
III. |
Na jeden tah zvýší rychlost všech jednotek v hrdinově armádě o +1 a jejich útok v závislosti na úrovni hrdiny. Všem jednotkám tvrze v armádě poskytne nějaké body zuřivosti navíc. |
 Zloba hordy |
10
 |
III. |
Způsobí vybranému nepříteli magické zranění, které se rovná počtu jednotek v hrdinově armádě. Kromě toho získají všechny jednotky tvrze v hrdinově armádě body zuřivosti navíc. |
 Cestovní magie |
Kouzlo |
Cena |
Úroveň |
Popis |
 Shalassina loď |
4
 |
II. |
Přivolá námořní loď. Aby se kouzlo zdařilo, musí hrdina stát na břehu a poblíž musí být neobsazená loď. |
 Přivolání jednotek |
1
 jednotka |
III. |
Povolá jednotky z nejbližšího města. Hrdina tímto přijde o 75% počátečních bodů pohybu.
Hrdina musí být alespoň na 10. úrovni. |
 Okamžité cestování |
15
 |
IV. |
Teleportuje hrdinu s celou jeho armádou na jiné místo na mapě dobrodružství.
Hrdina musí být alespoň na 15. úrovni. |
 Městský portál |
20
 |
V. |
Přenese hrdinu do nejbližšího přátelského města, hrdina tím ale přijde o všechny své body pohybu.
Hrdina musí být alespoň na 20. úrovni. |
Sdílejte článek s přáteli:
Komentáře
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.