Dovednosti hrdinů byly sice uspořádané z jakési tabulky do přehlednějšího kruhu, ale stále platí, že si hráč sám volí, kam investuje dovednostní bod při postupu na novou úroveň. Tuto volbu je možné vypnout a vrátit se ke starému modelu náhodných výběrů, avšak hra je koncipována na volné rozdělování bodů, takže je lepší ponechat tuto možnost vypnutou.
Celkem je ve hře 23 dovedností: 7 magie, 7 síly, 6 frakčních a 3 neutrální. Tyto jsou rozděleny do 4 úrovňových kategorií: novic, expert, mistr a velmistr. Každý hrdina začíná hru s přednastaveným a pevně daným "kolem dovedností", kde každá z 10ti výsečí reprezentuje jednu z 10 dovedností, které se může naučit a zlepšovat se v nich. Zároveň má možnost dosáhnout maximálně ve 3 dovednostech úrovně velmistra, ve 3 dovednostech mistra a ve 4 zbývajících experta. Více již ilustrační obrázek kola dovedností hrdiny Akademie.
![]() |
Dovednosti s maximální úrovní expert: Magie temnoty, Magie ohně, Průzkum, Osud. Dovednosti s maximální úrovní mistr: Vůdcovství, Ofenziva, Válečné pokřiky. Dovednosti s maximální úrovní velmistr: Metamagie, Válečnictví, Základní magie. K tomu, aby se hrdina mohl naučit některou z dovedností, potřebuje vždy 1 bod. Po odemknutí první úrovně novic se může naučit jednu ze 3 schopností. Jakmile se alespoň jednu naučí, může si odemknout vyšší úroveň dovednosti. Tím se opět zpřístupní další schopnosti k naučení, tentokráte expertní a po naučení se jedné ze dvou nabízených se odemkne mistrovská úroveň dovednosti. Po naučení schopnosti v této úrovni se zpřístupní velmistrovská schopnost. Je jen na vás, zda si vyberete jen některé schopnosti, nebo se naučíte všechny z dané výseče. Vždy vybírejte na základě hrané mapy, třídy hrdiny a jeho specializace, ale také podle vašeho soupeře či odhadované délky (rozlehlosti) mapy. Ve hře zatím není možnost resetování již naučených dovedností a schopností hrdiny, takže vždy vybírejte s rozvahou. |
Dovednosti - Magie | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Magie vzduchu | Magie země | Magie ohně | Magie vody | Magie temnoty | Magie světla | Základní magie |
Dovednosti - Síla | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ofenziva | Obrana | Vůdcovství | Diplomacie | Průzkum | Válečnictví | Válečné pokřiky |
Dovednosti - Frakce | ||||||
Azyl | Akademie | Nekropole | Tvrz | Sylvanští elfové | Kobka | Pevnost |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Spravedlivost | Metamagie | Nekromancie | Krvavé šílenství | Pomsta přírody | Malassino zahalení | Runová magie |
Dovednosti - Neutrální | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Ekonomie | Ochránce | Osud |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Padající bouře |
novic | +8 k magii pro první kouzlo magie vzduchu seslané v bitvě. |
![]() Vzdušné znalosti I |
novic | Bouřné šípy se sešlou na jednotky v cílové oblasti 4x4 a umožní jednotkám vystřelit kouzlo s úplným dostřelem. Bleskový výboj již nebude způsobovat zranění přátelským jednotkám a nastaví u zasažených jednotek iniciativu na 1. |
![]() Učenec vzduchu |
novic | Snižuje cenu many kouzel vzduchu o 20%. |
![]() Moudrost vzduchu |
expert | +4 k magii pro kouzla vzduchu. Každá další schopnost moudrosti přidává k tomuto bonusu +4 bodů magie. |
![]() Vzdušné znalosti II |
expert | Poryv větru navíc způsobí 60 až 260 poškození magií vzduchu cílové jednotce. Blesk navíc nastaví iniciativu cíle na 1 na dobu 3 kol a způsobí 45 až 195 bodů poškození vzduchem nepřátelským jednotkám v blízkosti. |
![]() Vzdušné znalosti III |
mistr | Další úder kouzlem Bleskové reflexy se provede před oplácením nepřítele s bonusem +10 k útoku. Cyklón se nyní sešle do oblasti 3x3 a přemístí jednotky v okolní oblasti 9x9, přičemž malé jednotky utrpí dvojnásobné poškození. |
![]() Bouřný lord |
velmistr | Kdykoli bude nepřátelská jednotka poškozena útokem, všechny nepřátelské jednotky kolem ní utrpí 60 až 260 poškození vzduchem. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Tvrdý jako kámen |
novic | +1 k obraně za každé seslané kouzlo magie země. Trvá do konce bitvy. |
![]() Znalost země I |
novic | Kamenná kůže se nyní sesílá na jednotky v cílové oblasti 4x4. Regenerace se nyní sesílá na jednotky v cílové oblasti 6x6. |
![]() Učenec země |
novic | Snižuje cenu many kouzel země o 20%. |
![]() Moudrost země |
expert | +4 k magii pro kouzla magie země. Každá další schopnost moudrosti přidává k tomuto bonusu +4 bodů magie. |
![]() Znalost země II |
expert | Zapletení navíc způsobí 120 poškození zemí, pokud se jednotka pohne. Jedová sprška nyní trvá do konce bitvy. |
![]() Znalost země III |
mistr | Zemětřesení způsobí dvojnásobné poškození budovám a nepřátelským jednotkám. Kamenné hroty způsobí dvojnásobné poškození jednotce na prostředním poli. |
![]() Vitalita přírody |
velmistr | +15% ke zdraví přátelských jednotek. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Vášnivý sesilatel |
novic | +1 k síle za každé seslané kouzlo magie ohně. Trvá do konce bitvy. |
![]() Znalost ohně I |
novic | Ohnivý šíp navíc způsobuje 80 až 120 poškození ohněm po dobu 3 kol. Spalující odhodlání se nyní sešle na jednotky v cílové oblasti velikosti 4x4. |
![]() Ohnivý učenec |
novic | Snižuje cenu many kouzel ohně o 20%. |
![]() Znalost ohně II |
expert | Vnitřní plamen se nyní sešle na jednotky v cílové oblasti 4x4. Ohnivá stěna navíc zastavuje jednotky a způsobuje 80 až 120 poškození ohněm po dobu 3 kol. |
![]() Ohnivá moudrost |
expert | +4 k magii pro kouzla ohně. Každá další schopnost moudrosti přidává k tomuto bonusu +4 bodů magie. |
![]() Znalost ohně III |
mistr | Cílová jednotka kouzla Zuřivost nyní raději zaútočí na nepřátelské jednotky, přičemž zaútočí s bonusem +20 k útoku. Ohnivá koule navíc způsobí 80 až 120 poškození ohněm po každých 3 kolech. |
![]() Ohnivý kabát |
velmistr | Jednotka způsobí dalších 56 až 84 bodů poškození ohněm při útoku zblízka a způsobí 16 až 24 poškození ohněm při napadení zblízka. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Vodní štít |
novic | Všechny přátelské jednotky začínají bitvu s vodním štítem, který snižuje první poškození uštědřené této jednotce o 25%. Trvá po dobu 3 kol. |
![]() Vodní znalost I |
novic | Mlžný opar se již neodstraní v případě, že jednotka utrpí poškození. Blizard nyní snižuje pohyblivost jednotky na dobu 3 kol. |
![]() Vodní učenec |
novic | Snižuje cenu many kouzel magie vody o 20%. |
![]() Vodní znalost II |
expert | Jednotky poškozené kouzlem Mrazivý šíp nebo Ledový úder navíc získají -3 k pohyblivosti na dobu 3 kol. |
![]() Vodní moudrost |
expert | +4 k magii pro kouzla vody. Každá další schopnost moudrosti přidává k tomuto bonusu +4 bodů magie. |
![]() Vodní znalost III |
mistr | Tekutá membrána navíc zvyšuje pohyblivost o 5. Jednotky poškozené kouzlem Kruh zimy navíc získají -3 k pohyblivosti na dobu 3 kol. |
![]() Omrzliny |
velmistr | Na začátku svého kola nepřátelská jednotka utrpí 70 až 120 poškození vodou za každý negativní vodní efekt, kterým trpí. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Sklizeň duší |
novic | Kdykoli útok hrdiny zabije alespoň jednu jednotku, hrdina získá 20 bodů many. |
![]() Znalost temnoty I |
novic | Zoufalství a Slabost se nyní sesílají na jednotky v cílové oblasti 4x4. |
![]() Temný učenec |
novic | Snižuje cenu many kouzel temnoty o 20%. |
![]() Znalost temnoty II |
expert | Očista navíc způsobí, že bude cílová jednotka imunní vůči pozitivním kouzlům a magickým efektům po dobu 3 kol. Nepřátelské jednotky napadené kouzlem Tvář strachu navíc nemohou oplácet po dobu 3 kol. |
![]() Temná moudrost |
expert | +4 k magii pro kouzla temnoty. Každá další schopnost moudrosti přidává k tomuto bonusu +4 bodů magie. |
![]() Znalost temnoty III |
mistr | Kouzlo Agónie se nyní sešle na jednotky v cílové oblasti 4x4. První útok na Stínový obraz nebude úspěšný a kouzlo neprolomí. Tento efekt trvá po dobu 3 kol. |
![]() Stín hrůzy |
velmistr | Kdykoli hrdina sešle kouzlo temnoty na nepřátelské jednotky, jejich počet se sníží o 5% (zaokrouhleno dolů). Jednotky ztracené tímto způsobem se vrátí do nepřátelské armády, pokud armáda nebude poražena. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Posilující světlo |
novic | +3 k vůdcovství za každé seslané kouzlo magie světla. Trvá do konce bitvy. |
![]() Znalost světla I |
novic | Vyléčení se nyní sešle na jednotky v oblasti 4x4. Sluneční paprsek navíc snižuje útok a obranu zasažených jednotek o 1 na dobu 3 kol. |
![]() Učenec světla |
novic | Snižuje cenu many kouzel světla o 20%. |
![]() Znalost světla II |
expert | Nebeská zbroj se nyní sešle na jednotky v cílové oblasti 3x3. Očistné světlo se nyní sešle na jednotky v cílové oblasti 4x4. |
![]() Moudrost světla |
expert | +4 k magii pro kouzla světla. Každá další schopnost moudrosti přidává k tomuto bonusu +4 bodů magie. |
![]() Znalost světla III |
mistr | Odplata se nyní sešle na jednotky v cílové oblasti 4x4. Sluneční erupce navíc snižuje u zasažených jednotek útok a obranu o 1 na dobu 3 kol. |
![]() Vyvolený světla |
velmistr | Kdykoli hrdina sešle pozitivní kouzlo magie světla na přátelskou jednotku, získá +5 k útoku, +5 k obraně, +10 k morálce, +10 ke štěstí a bude do konce svého dalšího kola způsobovat maximální poškození. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Obnovení |
novic | Hrdina získá po boji 30 many. |
![]() Znalost základní magie I |
novic | Osudové štěstí a Ovládání času se nyní sesílají na jednotky v cílové oblasti 4x4. |
![]() Učenec základní magie |
novic | Snižuje cenu many kouzel základní magie o 20%. |
![]() Magické velebení |
expert | +2 k magii. +2 k duchu. |
![]() Znalost základní magie II |
expert | Teleportace navíc zvyšuje iniciativu cílové jednotky o 50 na dobu 2 kol. Zrušení magie bude nyní sesláno na jednotky v cílové oblasti o velikosti 3x3. |
![]() Znalost základní magie III |
mistr | Imploze se zopakuje na stejný cíl na začátku příštího bojového kola, jako by bylo kouzlo sesláno na expertní úrovni. Počet elementálů vyvolaných kouzlem Vyvolání elementála se zvýší na začátku příštího bojového kola o 4. |
![]() Prozření |
velmistr | Když hrdina sešle v bitvě kouzlo základní magie, získá v daném bojovém kole druhý tah. Kouzla seslaná v tomto kole jsou seslána s -20 k magii. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Domovina |
novic | Guvernér: Všichni přátelští hrdinové v oblasti kontroly tohoto města získají +8 k síle. |
![]() Bojová zuřivost |
novic | +1 k základní účinnosti (poškození) přátelských jednotek útočících zblízka. |
![]() Přesnost |
novic | +1 k základní účinnosti (poškození) přátelských jednotek útočících z dálky. |
![]() Lukostřelba |
expert | Všechny přátelské jednotky útočící z dálky vypálí s plným dostřelem. |
![]() Zabiják obrů |
expert | Přátelské jednotky získají +6 k útoku při útoku nebo oplácení proti velkým jednotkám. |
![]() Mistr útoku ze zálohy |
mistr | Bonusy přátelských jednotek k účinnosti při útocích ze zálohy a zcela ze zálohy se zvýší o 25%. |
![]() Dokonalý útok |
velmistr | Kdykoli přátelská jednotka zaútočí, její útok se zvýší na úroveň obrany obránce. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Vitalita |
novic | +3 ke zdraví přátelských jednotek v bitvě. |
![]() Ochránce města |
novic | Guvernér: Kapacita základních jednotek v místní stráži ve městě se zvýší o +60 a pro elitní jednotky o +20. |
![]() Obranný postoj |
novic | Pokud přátelská jednotka neprovedla útok ani nepoužila v běžném kole či v kole za morálku aktivní schopnost, získá +6 k obraně až do začátku dalšího kola. |
![]() Uhýbání |
expert | Přátelské jednotky získají +6 k obraně před útoky z dálky. |
![]() Preventivní úder |
expert | Přátelská jednotka, která použila akci obrany, bude až do začátku příštího útoku oplácet preventivně (jednotka provede své oplácení ještě dříve, než útočící jednotka stačí zaútočit.). |
![]() Ostražitost |
mistr | Bonusy k účinnosti při útocích ze zálohy a zcela ze zálohy nepřátelských jednotek se sníží o 25%. |
![]() Dokonalá obrana |
velmistr | Kdykoli je přátelská jednotka napadena, její obrana se zvýší na úroveň útoku útočníka. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Taktika |
novic | Hrdina může nasadit jednotky v prvních 3 řadách. |
![]() Odhodlání |
novic | Pokud by přátelská jednotka byla kvůli špatné morálce neschopna během svého tahu jednat, získá místo toho alespoň polovinu tahu. |
![]() Patriot |
novic | Guvernér: Všichni přátelští hrdinové v oblasti kontroly tohoto města získají +20 k vůdcovství. |
![]() Početní převaha |
expert | Hrdina může nasadit až 9 skupin jednotek v boji. |
![]() Plamenná řeč |
expert | +10 k morálce a +5 k iniciativě pro přátelské jednotky během prvních 3 bojových kol. |
![]() Vedení příkladem |
mistr | Poté, co hrdina zaútočí na nepřátelskou jednotku, všechny přátelské jednotky získají +10 k útoku při útoku na stejnou jednotku v rámci daného bojového kola. |
![]() Posily |
velmistr | Počet přátelských jednotek je na začátku bitvy zvýšen o 5%. Jednotky přidané tímto způsobem v armádě po bitvě nezůstanou. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Stříbrný jazyk |
novic | Vydělí dvěma množství zlata nutné k rekrutování neutrálních jednotek z Živelného soutoku a Magického zvěřince. |
![]() Amnestie |
novic | Kapitulace v bitvě je nyní zdarma. |
![]() Nutné spojenectví |
novic | Když hrdinova armáda obsahuje jednotky z různých frakcí, každá jednotka získá +5 k morálce namísto postihu -10 k morálce. |
![]() Diplomatická imunita |
expert | Když je hrdina mimo oblast kontroly jakéhokoli přátelského města, získá +5 k obraně. |
![]() Zlatý jazyk |
expert | Neutrální armády žádají o vyplacení 75% méně zlata při své nabídce připojit se k hrdinovi. |
![]() Dobrovolníci |
mistr | Guvernér: Týdenní přírůstek základních jednotek v tomto městě se zvyšuje o 25%. |
![]() Vazal |
velmistr | Guvernér: Hrdina podpoří všechna vaše města všemi svými guvernérskými bonusy. Každý guvernérský bonus lze na každé město použít pouze jednou. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Stopař |
novic | Hrdina neutrácí body pohyblivosti ke sbírání surovin, vstupování do budov a k dalším podobným akcím. |
![]() Domorodý terén |
novic | Guvernér: Vaši hrdinové jsou při pohybu po zemi v oblasti vlivu tohoto města o 10% rychlejší. |
![]() Navigace |
novic | Hrdina je při plavbě lodí o 50% rychlejší. |
![]() Průzkum |
expert | Dosah průzkumu hrdiny se zvýší o 2. Hrdina v dosahu průzkumu uvidí přesné počty jednotek v armádě a bonusy hrdiny. |
![]() Průzkumnictví |
expert | Snižuje penalizaci pohyblivosti při pohybu na obtížném terénu o 50 %. |
![]() Tulák |
mistr | Dočasné bonusy k atributům z různých míst jsou pro tohoto hrdinu dvojnásobné. |
![]() Známý terén |
velmistr | Hrdina je při pohybu po zemi ve VŠECH oblastech vlivu vašich měst a pevností o 20% rychlejší. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Obrana města |
novic | Guvernér: Věže v tomto městě vždy vystřelí třikrát na stejný cíl. |
![]() Vylepšená trvanlivost |
novic | +100% ke zdraví hrdinových válečných jednotek. |
![]() Rychlé nasazení |
novic | +20 k iniciativě hrdinových válečných jednotek. |
![]() Artilérie |
expert | Hrdinovu útočnou a podpůrnou válečnou jednotku lze ovládat ručně. |
![]() Obléhací boj |
expert | Hrdinovu obléhací válečnou jednotku lze ovládat ručně a navíc vystřelí dvakrát na stejný cíl. |
![]() Dělostřelecká příprava |
mistr | Hrdinova útočná válečná jednotka vystřelí třikrát na stejný cíl. |
![]() Dokonalé válečnictví |
velmistr | Hrdinovy válečné jednotky jsou na 5. úrovni. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Převálcování |
novic | Válečný pokřik Kupředu! navíc zvyšuje bonus přátelských jednotek při útoku ze zálohy a zcela ze zálohy o 25%. |
![]() Obezřetnost |
novic | Válečný pokřik Držet pozici! navíc zvyšuje obranu o +2 a útok jednotek bojujících zblízka o +8. |
![]() Oportunismus |
novic | Kdykoli hrdina použije válečný pokřik, příští přátelská jednotka získá +25 ke štěstí až do konce bojového kola. Pokud se stane aktivní jiná přátelská jednotka (kvůli změnám v iniciativě), tato jednotka nebude dovedností ovlivněna. |
![]() Zákeřná střela |
expert | Válečný pokřik Zahájit palbu! navíc zvyšuje útok jednotek útočících z dálky o 2 a přátelské jednotky mohou zaútočit zároveň na dálku ze zálohy a zcela ze zálohy. |
![]() Příval |
expert | Válečný pokřik Do boje! navíc zvyšuje útok jednotek bojujících zblízka o 15 při útoku na nepřátelskou jednotku, která útok neoplatí. |
![]() Dělostřelecká podpora |
mistr | Válečný pokřik Pozor! navíc zvyšuje útok a obranu o 1 bod a útočná válečná jednotka navíc vystřelí na útočící jednotky, pokud napadená přátelská jednotka oplatí úder. |
![]() Náčelník |
velmistr | Válečné pokřiky nyní vydrží 2 bojová kola. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Stojíme jako jeden |
novic | Sousedící přátelské jednotky získají +1 k obraně. |
![]() Koordinovaná snaha |
novic | Pokud nepřátelská skupina jednotek zemře, příští přátelská jednotka bude mít dobrou morálku. Jiná přátelská jednotka, která by se případně aktivovala dříve (kvůli změně iniciativy), není touto schopností ovlivněna. |
![]() Sestry milosrdenství |
novic | Sestry léčitelky budou léčit dvakrát v každém kole. Cíl druhého léčení se vybere znovu. |
![]() Oprávněná spravedlnost |
expert | Přátelské jednotky budou oplácet s bonusem +6 k útoku. |
![]() Požehnaná slova |
expert | Kdykoli se přátelská jednotka stane cílem pozitivního kouzla, získá +10 k morálce, dokud nebude mít dobrou morálku. Tento efekt se sčítá. |
![]() Bratři ve zbrani |
mistr | Kdykoli získá přátelská jednotka dobrou morálku, všechny ostatní přátelské jednotky vedle ní získají +10 k morálce, dokud nebudou mít dobrou morálku. Tento efekt se sčítá. |
![]() Vítězná série |
velmistr | Přátelské jednotky způsobují v kole získaném díky morálce 75 % poškození a mají 75 % pohyblivosti, nikoli jen poloviční účinnost a poloviční pohyblivost. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Magický katalyzátor |
novic | Každé kouzlo, které hrdina sešle, zvyšuje metamagii o 1. |
![]() Magické zaměřování |
novic | První útok Malé pyramidy v bojovém kole zvyšuje metamagii o 1. |
![]() Magický štít |
novic | Na začátku každého bojového kola VŠECHNY přátelské jednotky získají tajemný štít, který absorbuje poškození rovné 2 krát metamagie. |
![]() Magická genialita |
expert | Bonus metamagie k hrdinově magii je dvojnásobný. |
![]() Magické zmocnění |
expert | Než je přátelská jednotka poprvé zasažena v boji zblízka, nepřátelská jednotka obdrží poškození základní magií krát hodnota metamagie za každou jednotku v přátelské skupině. |
![]() Magické sladění |
mistr | Metamagie zvyšuje obranu a iniciativu přátelských jednotek. |
![]() Magické zesílení |
velmistr | Magické poškození způsobené nepřátelským jednotkám se zvýší o 1 procentní bod za každý bod v metamagii. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Vysátí many |
novic | Hrdina získá nazpět 10 many po zabití skupiny živých jednotek. |
![]() Shnilé kosti |
novic | Kostlivci a Kostliví hoplité způsobují 1 poškození zemí za každou jednotku ve skupině jednotkám, které je napadnou zblízka. |
![]() Zlo bez spočinutí |
novic | Nekromancie vytváří jednotky také z padlých nemrtvých jednotek. |
![]() Tvář strachu |
expert | Všechny nepřátelské jednotky získají v boji -15 k morálce. |
![]() Temná nova |
expert | Temný šíp Namtaru zasáhne také všechny nepřátelské jednotky v okolí cíle. |
![]() Duchovní jízda |
mistr | Nekromancie navíc oživí Bánší v hodnotě 8% zdraví padlých živých jednotek. |
![]() Věčná služba |
velmistr | Oživí 25% již zničených Kostlivců nebo Kostlivých hoplitů ve skupině, která již zaútočila a nebyla při oplácení zcela zničena. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Nával |
novic | Přátelské jednotky s krvavou zuřivostí obdrží +1 k pohyblivosti. |
![]() Zuřivost náčelníka |
novic | K základní účinnosti hrdiny se přičte 20ti násobek aktuální krvavé zuřivosti. |
![]() Překypující zuřivost |
novic | Všechny přátelské jednotky způsobí poškození nepřátelským jednotkám v okolí při ukončení krvavé zuřivosti. Poškození je rovno 100 násobku počtu bojových kol, ve kterých krvavá zuřivost trvala. |
![]() Síla nad magií |
expert | Přátelské jednotky s krvavou zuřivostí utrpí pouze polovinu přímého poškození kouzly. |
![]() Ohnivá zuřivost |
expert | Přátelské jednotky získají během krvavé zuřivosti +5 k iniciativě. |
![]() Touha po krvi |
mistr | K morálce všech přátelských jednotek se přičte dvojnásobek aktuální krvavé zuřivosti. |
![]() Hněv Nebeského otce |
velmistr | Hrdina začíná s dalším 1 bodem krvavé zuřivosti. Krvavá zuřivost se zvyšuje o 1 bod při zabití každé skupiny jednotek. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Značka mstitele |
novic | Hrdinův útok navíc označí cílovou jednotku. |
![]() Zabránění |
novic | Označené nepřátelské jednotky také mají -1 k pohyblivosti. |
![]() Rychlé dobíjení |
novic | Balista sylvanských elfů získá druhý útok po útoku na označenou jednotku. |
![]() Povzbuzení |
expert | Schopnost obnovení Matky entů navíc přidává cílové jednotce +2 k pohyblivosti a +10 k iniciativě. |
![]() Zloba přírody |
expert | Hrdina získá +1 k magii za každou značku na nepřátelské jednotce až do konce bojového kola. |
![]() Bodnutí |
mistr | Na konci každého bojového kola utrpí všechny nepřátelské jednotky 50 poškození zemí za každou značku, kterou na sobě mají. |
![]() Štěstí přírody |
velmistr | Přátelské jednotky útočící na nepřátelskou jednotku se 3 značkami vždy provedou kritický zásah. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Zmatení |
novic | Hrdinův útok navíc potlačí schopnost nepřítele oplácet, a to až do konce kola právě aktivní jednotky. |
![]() Dýmovnice |
novic | Když přátelská jednotka ztratí zahalení, všechny sousedící nepřátelské jednotky získají -25 k iniciativě do konce příštího bojového kola. |
![]() Jedovatý pach |
novic | Přátelské zahalené jednotky způsobí 1 poškození temnotou za každou jednotku ve skupině, jakmile projdou nepřátelskou jednotkou. |
![]() Slabé místo |
expert | Nepřátelské skupiny získají -3 k útoku a -3 k obraně po napadení zblízka. Efekt trvá do konce bojového kola. |
![]() Mrtvý úhel |
expert | Nepřátelské jednotky budou oplácet s hodnotou útoku 0, pokud na ně přátelská jednotka útočí zcela ze zálohy. |
![]() Ukrytí |
mistr | Přátelské jednotky získají zahalení na konci bojového kola, pokud v daném bojovém kole neutrpěly poškození. |
![]() Koordinace |
velmistr | Pokud první útok zblízka přátelské jednotky v bojovém kole nebyl oplacen útokem, získá jednotka okamžitý druhý útok zdarma na stejný cíl. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Runa berserku |
novic | Hrdinova základní účinnost je navýšena o 25% za každou přátelskou runu ovlivňující cílovou jednotku. |
![]() Runa léčení |
novic | Podpůrná válečná jednotka Runový kámen také vyléčí všechny přátelské jednotky uvnitř aury jakékoli vlastní runy. Tyto léčebné účinky se mohou sčítat. |
![]() Runa iniciativy |
novic | +10 k iniciativě všech přátelských run. |
![]() Runa směřování |
expert | Na konci každého boje získá hrdina nazpět 1 bod many za každou jednotku stojící v auře nejméně jedné vaší runy. |
![]() Runa rozštěpení |
expert | Aktivní schopnosti runy destrukce způsobují o 50 % větší poškození. Štít runy štěstí absorbuje o 15 bodů větší poškození. |
![]() Runa záření |
mistr | Všechny runy z runové magické dovednosti získají druhou aktivní schopnost, která ztrojnásobí efekt své aurové schopnosti, a to až do konce dalšího bojového kola. Lze aktivovat pouze jednou za boj. |
![]() Runa rozptýlení |
velmistr | Kdykoli bude nepřátelská jednotka v auře přátelské runy napadena zblízka, dalších 50% bodů k udělenému poškození je rozděleno rovným dílem mezi všechny ostatní nepřátelské jednotky v auře jakékoli přátelské runy. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Architekt |
novic | Guvernér: Cena budov (zlata) v tomto městě se sníží o 10%. |
![]() Předák |
novic | Guvernér: Produkce pil a rudných dolů v oblasti vlivu tohoto města se zvyšuje o +1. |
![]() Obchodník |
novic | Hrdina zlepší podmínky pro obchodování surovin stejně, jako byste měli další tržiště. |
![]() Alchymista |
expert | +1 krystalů dračí krve, dračí oceli, stínové oceli nebo hvězdného stříbra náhodně denně. |
![]() Plánovač města |
expert | Guvernér: V tomto městě můžete postavit dvě budovy za den. |
![]() Náborčí |
mistr | Guvernér: Rekrutování jednotek v tomto městě stojí o -15% zlatých méně. |
![]() Jmění |
velmistr | Všechna vaše města vám denně poskytnou +15% zlatých navíc. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Osvícený vůdce |
novic | Guvernér: Všichni přátelští hrdinové v oblasti kontroly tohoto města získají o 20% více zkušeností. |
![]() Bojovník |
novic | +2 k síle. +2 k obraně. |
![]() Dračí krev |
novic | +2 k magii. +2 k duchu. |
![]() Magická intuice |
expert | +5 k magické znalosti. Hrdina má 75% šanci na naučení se kouzel seslaných v průběhu boje nepřátelskými hrdiny. Je nutné splnit požadavky na úroveň magické znalosti těchto kouzel. |
![]() Spřízněnost s magií |
expert | +30% k maximální maně. |
![]() Mentor |
mistr | Zvyšuje množství bodů zkušeností ostatních přátelských hrdinů na 15% bodů zkušeností hrdiny a naučí je všechna kouzla, která hrdina zná, pokud splňují příslušné požadavky. |
![]() Mistrovství magie |
velmistr | Kouzla, pro které má hrdina alespoň příslušnou novickou úroveň, budou seslána s mistrovskou dovedností. |
Schopnost | Úroveň | Popis |
![]() Požehnaná země |
novic | Guvernér: Všichni přátelští hrdinové v oblasti kontroly tohoto města získají +20 k osudu. |
![]() Hledač pokladů |
novic | Pokladnice sebrané hrdinou obsahují o +50% zlatých více. |
![]() Cestovatelské štěstí |
novic | Hrdina získá každý týden náhodný dočasný bonus. |
![]() Magie chaosu |
expert | Hrdina bude při sesílání útočného kouzla házet hod na štěstí na základě svého osudu. Úspěšný hod zvýší účinnost kouzla o 50% (75% se Smrtícím úderem). |
![]() Dokonalý útok |
expert | Kritické zásahy přátelských jednotek nelze oplácet. |
![]() Smrtící úder |
mistr | Kritické zásahy přátelských jednotek nyní způsobí 200% poškození místo 150%. |
![]() Přelétavá magie |
velmistr | Kouzla a magické efekty kouzel od nepřátel seslané na jednotky, které ovládáte, mají 50% šanci na selhání. |
Komentáře
Dělostřelecká příprava se aktivuje max. jednou za tah.
U runové magie jsou posunuty popisy skillu o jednu úroveň.
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.