V šestém díle Heroes měl terén stále největší vliv na pohyblivost hrdinů, avšak již ne tak markantní, jako dříve a jednotky nezískávaly bonusy za domácí terén.
Opět rychlost pohybu ovlivňuje nejen terén, ale také naučené schopnosti, nasbírané artefakty a navštívené budovy na mapě dobrodružství. Pokud byl hrdina bez jednotek, pohyboval se ještě o něco rychleji, takže byl vhodný jako rychlý průzkumník. Avšak takový hrdina nemohl projít skrze neutrální jednotky na mapě dobrodružství nebo nepřátelské hrdiny (logicky by bitvu okamžitě prohrál).
Standardní "krok" jednoho hrdiny je roven 100% pro pohyb do kříže (vlevo, vpravo, nahoru, dolu) a 141% pro pohyb diagonální (šikmo).
Níže naleznete přehled terénů, které ovlivňují pohyb hrdinů:
Terén | Efekt |
Normální (tráva, voda, hlína) |
100% rychlost hrdiny |
Cesta | 125% rychlost hrdiny |
Obtížný (pustina) |
75% rychlost hrdiny |
Drsný (poušť, sníh) |
50% rychlost hrdiny |
Bažina | 75% rychlost hrdiny (neplatí pro Svatyni) |
Láva | 75% rychlost hrdiny (neplatí pro Peklo) |
Podzemí | 75% rychlost hrdiny (neplatí pro Kobku) |