Magie v druhém dílu série Heroes již využívá tzv. magické body (spell points), které jsou zapotřebí k sesílání všech kouzel. Počet těchto bodů přímo určuje hrdinova hodnota Znalosti (1 bod = 10 magickým bodům). Účinek kouzel pak ovlivňuje Síla kouzel a rovněž udává, jak dlouho bude dané kouzlo v boji trvat (počet kol).
Kouzla se hrdina učí primárně v hradech, kde je třeba vystavět příslušnou úroveň Cechu magie a mít i odpovídající dovednost - Moudrost, aby se mohl naučit silnější kouzla. Další možností je navštívení magické svatyně na mapě dobrodružství, kde se může (má-li potřebnou úroveň Moudrosti) naučit novému kouzlu. A datadisk Price of Loyalty představil speciální artefakt: Kouzelný Svitek, který může nést libovolné kouzlo (toto kouzlo se hrdina neučí, ale má jej k dispozici tak dlouho, dokud má u sebe tento artefakt).
Níže naleznete seznam všech dostupných kouzel, rozdělený dle úrovně Cechu magie.
C e c h m a g i e I | |||||
Kouzlo | Cena | Cíl | Trvání | Typ | Popis |
Požehnání (Bless) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Požehnané jednotky způsobí vždy maximální zranění. | |
Krvežíznivost (Bloodlust) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Cílové jednotce přidá +3 k Útoku. | |
Léčení (Cure) |
6 | 1 spojenec | okamžité | Odstraní všechna negativní kouzla z cílové jednotky a vyléčí 5x Síla kouzel životů. | |
Prokletí (Curse) |
3 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | Cílová jednotka udělí pouze minimální zranění. | |
Zruš Magii (Dispel Magic) |
5 | 1 jednotka | okamžitě | Odstraní všechna kouzla seslaná na jednotku. | |
Spěch (Haste) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Navýší rychlost jednotky o +2. | |
Kouzelný Šíp (Magic Arrow) |
3 | 1 nepřítel | okamžitě | Zraní cílovou jednotku za 10x Síla kouzel. | |
Štít (Shield) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Jednotka získá 50% ochranu vůči střeleckým útokům. | |
Zpomalení (Slow) |
3 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | Zpomalí rychlost jednotky na polovinu. | |
Kamenná Kůže (Stoneskin) |
3 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Cílové jednotce přidá +3 k Obraně. | |
Ukaž Doly (View Mines) |
1 | - | - | Ukáže všechny doly na mapě + jejich vlastníky. | |
Ukaž Suroviny (View Resources) |
1 | - | - | Ukáže všechny suroviny na mapě. | |
C e c h m a g i e II | |||||
Oslepení (Blind) |
6 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | Oslepí jednotku, která se nemůže hýbat ani útočit. Pokud utrpí zranění, kouzlo se zruší a protiúder bude o 50% slabší. |
|
Ledový Paprsek (Cold Ray) |
6 | 1 nepřítel | okamžitě | Zraní cílovou jednotku ledem za 20x Síla kouzel. | |
Dech Smrti (Death Ripple) |
6 | všechny živé jednotky |
okamžitě | Zraní všechny živé jednotky magií smrti za 5x Síla kouzel. | |
Paprsek Narušení (Disrupting Ray) |
7 | 1 nepřítel | celý boj | Sníží Obranu cíle o -3. Kouzlo je kumulativní. | |
Zabiják Draků (Dragon Slayer) |
6 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Cílová jednotka získá +5 k Útoku proti Drakům. | |
Strašidelné Doly (Haunt) |
8 | 1 důl | do poražení obránců |
Nastaví důl jako neutrální a ke vchodu přidá Duchy v počtu 4x Síla kouzel. | |
Blesk (Lightning Bolt) |
7 | 1 nepřítel | okamžitě | Zraní cílovou jednotku elektřinou za 25x Síla kouzel. | |
Ocelová Kůže (Steelskin) |
6 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Cílové jednotce přidá +5 k Obraně. | |
Přivolej Loď (Summon Boat) |
5 | - | - | Přivolá nejbližší prázdnou loď k sesilateli kouzla. | |
Ukaž Artefakty (View Artifacts) |
2 | - | - | Ukáže umístění všech artefaktů na mapě. | |
Vize (Visions) |
6 | jednotky na mapě dobrodružství |
okamžitě | Odhalí počty jednotek na mapě dobrodružství a také informaci o tom, zda se k vám přidají či nikoliv. |
|
C e c h m a g i e III | |||||
Oživ Mrtvé (Animate Dead) |
10 | zabitá nemrtvá jednotka |
trvale | Oživí cílovou zabitou nemrtvou jednotku v počtu 50x Síla kouzel životů. | |
Antimagie (Anti-Magic) |
7 | 1 spojenec | 1 kolo / Síla kouzel | Cílová jednotka je imunní vůči všem kouzlům. | |
Ledový Kruh (Cold Ring) |
9 | 6 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | Zraní ledem všechny jednotky nacházející se vně cílového hexu za 10x Síla kouzel. | |
Vlna Smrti (Death Wave) |
10 | všechny živé jednotky |
okamžitě | Zraní všechny živé jednotky magií smrti za 10x Síla kouzel. | |
Zemětřesení (Earthquake) |
15 | - | okamžitě | Poškodí zdi hradu při obléhací bitvě. | |
Ohnivá Koule (Fireball) |
9 | 7 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | Zraní všechny jednotky na cílovém hexu a kolem něj ohněm za 10x Síla kouzel. | |
Svaté Slovo (Holy Word) |
9 | všechny nemrtvé jednotky |
okamžitě | Zraní všechny nemrtvé jednotky svatou magií za 10x Síla kouzel. | |
Identifikuj Hrdinu (Identify Hero) |
3 | 1 nepřátelský hrdina | okamžitě | Odhalí vám přesné statistiky nepřátelského hrdiny a sílu jeho armády. | |
Hromadné Požehnání (Mass Bless) |
12 | všichni spojenci | 1 kolo / Síla kouzel | Všichni spojenci způsobí vždy maximální zranění. | |
Hromadné Prokletí (Mass Curse) |
12 | všichni nepřátelé | 1 kolo / Síla kouzel | Všichni nepřátelé způsobí vždy minimální zranění. | |
Hromadné Zrušení Magie (Mass Dispel) |
12 | všechny jednotky | okamžitě | Odstraní všechna kouzla ze všech jednotek na bojišti. | |
Hromadný Spěch (Mass Haste) |
10 | všichni spojenci | 1 kolo / Síla kouzel | Navýší rychlost všech spojenců o +2. | |
Paralýza (Paralyze) |
9 | 1 nepřítel | 1 kolo / Síla kouzel | Paralyzuje nepřátelskou jednotku, která se nemůže pohybovat ani útočit. Pokud je zraněna, kouzlo se zruší, ale jednotka nemůže oplatit útok. |
|
Teleport |
9 | 1 spojenec | okamžitě | Přemístí spojeneckou jednotku na volné pole na bojišti. | |
Ukaž Hrdiny (View Heroes) |
2 | - | - | Ukáže pozici všech hrdinů a jejich barvy na mapě. | |
Ukaž Města (View Towns) |
2 | - | - | Ukáže všechna města/hrady a jejich barvy na mapě. | |
C e c h m a g i e IV | |||||
Zuřivost (Berserk) |
12 | 1 nepřítel | po dobu útoku | Zuřivá jednotka zaútočí bez rozmyslu na nejbližší jednotku (přátelskou i nepřátelskou). | |
Řetězový Blesk (Chain Lightning) |
15 | 1+ nepřítel | okamžitě | Zraní cílovou jednotku elektřinou za 40x Síla kouzel. Následně přeskočí na nejbližší jednotku, kterou zraní za ½ původního zranění (max 4 cíle). |
|
Ohnivý Výbuch (Fireblast) |
15 | 19 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | Zraní ohněm všechny jednotky na cílovém hexu a na přilehlých 18 hexech za 10x Síla kouzel. |
|
Svatý Výkřik (Holy Shout) |
12 | všechny nemrtvé jednotky |
okamžitě | Zraní všechny nemrtvé jednotky svatou magií za 20x Síla kouzel. | |
Hromadné Léčení (Mass Cure) |
15 | všichni spojenci | okamžitě | Odstraní všechna negativní kouzla ze spojenců a vyléčí je za 5x Síla kouzel životů. | |
Hromadný Štít (Mass Shield) |
7 | všichni spojenci | 1 kolo / Síla kouzel | Spojenci získají 50% ochranu vůči střeleckým útokům. | |
Hromadné Zpomalení (Mass Slow) |
15 | všichni nepřátelé | 1 kolo / Síla kouzel | Zpomalí rychlost nepřátel na polovinu. | |
Sprška Meteorů (Meteor Shower) |
15 | 7 hexů (políček na bojišti) |
okamžitě | Zraní cílový hex a všechny okolní hexy za 25x Síla kouzel. | |
Oživení (Resurrection) |
12 | zabitá jednotka | boj | Oživí zabitou jednotku o síle 50x Síla kouzel životů. | |
Vzdušný Strážce (Set Air Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
Ke vchodu dolu přidá Vzdušné Elementály v počtu 4x Síla kouzel. | |
Zemský Strážce (Set Earth Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
Ke vchodu dolu přidá Zemské Elementály v počtu 4x Síla kouzel. | |
Ohnivý Strážce (Set Fire Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
Ke vchodu dolu přidá Ohnivé Elementály v počtu 4x Síla kouzel. | |
Vodní Strážce (Set Water Guardian) |
15 | 1 důl | do poražení obránců |
Ke vchodu dolu přidá Vodní Elementály v počtu 4x Síla kouzel. | |
Živelná Bouře (Elemental Storm) |
15 | všechny jednotky | okamžitě | Zraní všechny jednotky na bojišti za 25x Síla kouzel. | |
Městské Brány (Town Gate) |
10 | hrdina | okamžitě | Přesune hrdinu do nejbližšího města/hradu. | |
Ukaž Vše (View All) |
3 | - | - | Ukáže celou mapu se všemi detaily (artefakty, hrdinové, města, doly, suroviny). | |
C e c h m a g i e V | |||||
Armagedon (Armageddon) |
20 | všechny jednotky | okamžitě | Zraní všechny jednotky na bojišti za 50x Síla kouzel. | |
Dimenzionální Dveře (Dimension Door) |
10 | - | - | Přesune hrdinu na volné místo na mapě dobrodružství, které je v dohledu. | |
Hypnóza (Hypnotize) |
15 | 1 nepřítel | 1 kolo | Pokud je součet životů cílové jednotky nižší než 25x Síla kouzel hrdiny, pak je tato jednotka zhypnotizována. |
|
Zrcadlový Obraz (Mirror Image) |
25 | 1 spojenec | boj | Vytvoří přesnou kopii jednotky. Pokud utrpí jakékoliv zranění, je zrušena. | |
Trvalé Oživení (Resurrection True) |
15 | zabitá jednotka | trvalé | Oživí natrvalo zabitou jednotku o síle 50x Síla kouzel životů. | |
Přivolání Vzdušného Elementála (Summon Air Elemental) |
30 | - | boj | Přivolá 3x Síla kouzel Vzdušných Elementálů jako posily do boje. | |
Přivolání Zemského Elementála (Summon Earth Elemental) |
30 | - | boj | Přivolá 3x Síla kouzel Zemských Elementálů jako posily do boje. | |
Přivolání Ohnivého Elementála (Summon Fire Elemental) |
30 | - | boj | Přivolá 3x Síla kouzel Ohnivých Elementálů jako posily do boje. | |
Přivolání Vodního Elementála (Summon Water Elemental) |
30 | - | boj | Přivolá 3x Síla kouzel Vodních Elementálů jako posily do boje. | |
Městský Portál (Town Portal) |
20 | hrdina | - | Přemístí hrdinu do zvoleného spojeneckého města/hradu na mapě dobrodružství. |