Vítejte, studenti Heroes!
Pokud vás bavilo studium na škole kartografie, kde jste se seznámili se základy tvorby map, pak vás jistě zaujme i navazující studium na univerzitě, kde se budeme zabývat modifikacemi do Heroes VII.
A abychom neztráceli drahocenný čas, pustíme se rovnou do již deváté modifikace, díky které změníte jednotku na blízko na střeleckou. Nejprve se podívejte na krátké video a pak si vysvětlíme podrobnosti:
Shlédnuto? Tak si pojďme ukázat nejdůležitější body:
- Nejprve si spusťte editor v standardním režimu, umístěte 2 hrdiny (pro každého hráče 1) na mapu a samozřejmě i jednotku Efreet, kterou budeme upravovat.
- Uložte si mapu a otevřete Content Browser, kde si vyhledejte následující: A_CreatureEfreet, A_Neutral_Efreet, AS_Efreet, PA_Efreet a SK_Efreet.
- Vše překopírujte do EfreetSultan do skupiny Unit a přidejte k názvům vždy "Sultan", aby se odlišily.
- Nyní vyberte jednotku na mapě a pomocí klávesy F4 si vyvolejte okno vlastností.
- Nahraďte původní vazbu novou (pomocí zelené šipky).
- Ve vlastnostech A_CreatureEfreetSultan změňte následující: Attack Range - Full Range (100%), Critical Hit Animation, Melee Penalty a nahraďte původní vazbu vizuálu za novou A_Neutral_EfreetSultan.
- Ve vlastnostech A_Neutral_EfreetSultan nahraďte následující vazby: Skeletal Mesh, Physic Asset a Anim Sets.
- Nyní se vraťte do vlastností jednotky a najděte si původní ohnivý útok na dálku: A_Ranged_Attack_Fire_Projectile. Tento pak nastavte jako defaultní střelecký útok (Ranged Attack).
- Ve vlastnostech AS_EfreetSultan nahraďte původní skeletal mesh za SK_EfreetSultan.
- Přepněte se do záložky Anim, vyberte animaci útoku Attack a exportujte pod názvem AttackRanged (toto děláme proto, že pouhé duplikování a přejmenování animace způsobí pád celého editoru a tímto se mu vyhneme).
- Na dotaz ohledně exportu meshe odpovězte "No".
- Nyní importujte tuto animaci a tím získáme dvě totožné, které budou použity pro útok nablízko i na dálku.
- Ve spodní liště si pod záložkou Anim Sequence prohlédněte, co bude třeba přidat do nově importované animace, aby se shodovala s původní: zvuk + efekt ohně.
- Klikněte na zelené plus u Notifies a vyberte AnimNotify_AkEvent (pro zvuk) a AnimNotify_PlayParticleEffect (pro efekt ohně). Oba nastavte dle videa.
- Zkopírujte si název soketu z vlastností jednotky: ProjectileStartPos (Projectile Start Socket). Tento nyní použijeme pro vytvoření místa, odkud bude vyslán projektil.
- Spusťte Socket Manager a podívejte se, že v pravé ruce už je jeden soket připravený. Nebudeme jej měnit, ale vytvoříme si nový.
- Klikněte na tlačítko New Socket a vyberte název kosti, na kterou přidáte nový soket: Bip001-R-Hand. Následně vložte zkopírovaný název soketu.
- Upravte lokaci (X, Y) tak, aby projektil vycházel ze středu ruky (cca jako původní).
- Celou práci si nezapomeňte uložit!
- Domácí úkol: zkuste využít "mocnější" animace pro kritický útok a vytvořte aktivní schopnost, která bude omezená 1x za boj a sešle na bojiště Ohnivou kouli! Vše potřebné najdete v předchozích lekcích.