Specializace jednotlivých hrdinů přináší více rozmanitosti a také unikátnost některých hrdinů, především pak těch, kteří jsou protagonisty kampaně Heroes VII. Na rozdíl od předchozích dílů se specializace hrdiny s jeho úrovní nezvyšuje, ale zůstává stále stejná.
Setkáte se s klasickými bonusy k přírůstkům jednotek, posílením magie a kouzel, ale také dovedností a schopností hrdiny. Specializace jsou tak velmi účinné hlavně v začátcích (kdy získáte například bonus +4 k síle), ale ke konci hry už tyto statické bonusy nepředstavují tak markantní výhodu.
U každé specializace najdete i odkaz na všechny hrdiny, kteří tuto vlastnosti mají a začínají s ní ve hře.
Specializace | Hrdina | Popis |
Následovník vzduchu |
Anga | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel vzduchu. |
Následovník temnoty |
Merikh, Yrbeth, Jorgen | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel temnoty. |
Následovník země |
Danan, Ishi | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel země. |
Následovník ohně |
Gloria, Rashka, Adar-Malik | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel ohně. |
Následovník světla |
Murazel | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel světla. |
Následovník základní magie |
Fahada | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel základní magie. |
Následovník vody |
Minasli | Hrdina má +6 k magii při sesílání kouzel vody. |
Katalyzátor |
Ella, Sinitar | Hrdina začíná s dovedností základní magie na novické úrovni a schopností Obnovení. |
Specialista na řetězový blesk |
Solmyr | Hrdina začíná s kouzlem Řetězový blesk a může jej seslat na úrovni novice s +1 k magii. +2 k magii při sesílání kouzla Řetězový blesk na expertní úrovni. +4 k magii při sesílání kouzla Řetězový blesk na mistrovské úrovni. |
Průvodce duchů |
Maahir, Lyla | Hrdina má +60 k maximální maně. |
Adept ohnivého šípu |
Wilhelm, Seamus | Hrdina začíná s dovedností magie ohně na novické úrovni a kouzlem Ohnivý šíp. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Adept léčení |
Orna, Sandalphon | Hrdina začíná s dovedností magie světla na novické úrovni a kouzlem Vyléčení. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Aura duchovního jedu |
Lethos | Všechny nepřátelské jednotky obdrží 40 poškození zemským jedem na začátku svého bojového kola. |
Adept blesků |
Amari | Hrdina začíná s dovedností magie vzduchu na novické úrovni a kouzlem Bleskový výboj. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Tkadlec kouzel |
Krysztoff, Gird | Hrdina má +4 k magii. |
Adept kamenné kůže |
Kibwe, Sylrael | Hrdina začíná s dovedností magie země na novické úrovni a kouzlem Kamenná kůže. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Adept času |
Tanis | Hrdina začíná s dovedností základní magie na novické úrovni a kouzlem Ovládání času. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Adept slabosti |
Ashbeth | Hrdina začíná s dovedností magie temnoty na novické úrovni a kouzlem Slabost. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Mistr lučištník |
Agathin | Hrdina začíná s dovedností ofenziva na novické úrovni a schopností Přesnost. |
Mistr artilerie |
Johari | Hrdina začíná s válečnou jednotkou a dovedností válečnictví na novické úrovni a schopností Vylepšená trvanlivost. |
Strážce královské pokladnice |
Yasir, Jenova | Hrdina poskytuje tomuto království 350 zlatých denně. |
Vyvolený smrti |
Zenda | Při zničení přátelské jednotky všechny ostatní přátelské jednotky získají +5 k útoku na dobu 3 kol. |
Zmocněnec |
Lasir | Hrdina začíná s dovedností diplomacie na novické úrovni a schopností Nutné spojenectví. |
Osvícení |
Aali, Malwen | Hrdina začíná s dovedností ochránce na novické úrovni a schopností Osvícený vůdce. |
Průzkumník |
Melisande, Ciele | Hrdina začíná s dovedností průzkum na novické úrovni a schopností Domorodý terén. |
Mistr válečných pokřiků |
Kente, Andras | Hrdina začíná s dovedností válečné pokřiky na novické úrovni a schopností Převálcování. |
Gladiátor |
Serguei, Stefan, Yeshtar | Hrdina má +4 k síle. |
Přirozený vůdce |
Eruina | Hrdina má +10 k vůdcovství. |
Mistr stavitel |
Kaspar, Menan | Hrdina začíná s dovedností ekonomie na novické úrovni a schopností Architekt. |
Nezná bolest |
Francis, Bilashi, Salvin, Ajit, Salvin | Hrdina má +4 k obraně. |
Průvodce |
Luna | Snižuje penalizaci pohyblivosti při pohybu na obtížném terénu o 50%. |
Šílenství |
Malathua | Hrdina začíná s dovedností ofenziva na novické úrovni a schopností Bojová zuřivost. |
Protektor |
Mirym | Hrdina začíná s dovedností obrana na novické úrovni a schopností Ochránce města. |
Námořní boj |
Wysloth | Všichni Lovci, Druidové, Tanečníci čepele a jejich vylepšené verze ovládané hrdinou získají schopnost Námořní boj (při boji na moři jednotky získají různé bonusy). |
Nůž do zad |
Giovanni | Bonus k účinnosti spojeneckých útoků zcela ze zálohy je vyšší o 15%. |
Taktik |
Amílcar | Hrdina začíná s dovedností vůdcovství na novické úrovni a schopností Taktika. |
Lovec pokladů |
Ajit, Ossir | Hrdina začíná s dovedností osud na novické úrovni a schopností Hledač pokladů. |
Vitalita |
Imani | Hrdina začíná s dovedností obrana na novické úrovni a schopností Vitalita. |
Říšská přítomnost |
Ivan | Hrdina začíná s +5 k vůdcovství a +2 k obraně. |
Syn vlka |
Tomáš | Hrdina začíná s +5 k vůdcovství. |
Vůdce kabirů |
Saabira, Hisham | Guvernér: +8 přírůstek Kabirů a Mistrovských kabirů v oblasti kontroly města. |
Otec golemů |
Masfar | Guvernér: +3 k přírůstku Golemů a Pískovcových golemů v oblasti kontroly města. +6 k přírůstku Chrličů a Obsidiánových chrličů v oblasti kontroly města. |
Stavitel golemů |
Qasim | Guvernér: +4 k přírůstku Golemů a Pískovcových golemů v oblasti kontroly města. |
Cvičitel učedníků |
Theodorus | Guvernér: +2 k přírůstku Učedníků a Následovníků v oblasti kontroly města. |
Duchovní spojení džina |
Khalida | +4 k duchu. Guvernér: +1 k přírůstku Džinů a Mistrovských džinů v oblasti kontroly města. |
Důstojník rakšasů |
Asad | Guvernér: +1 k přírůstku Rakšasů a Rakšasů raja v oblasti kontroly města. |
Centurion |
Nolwenn | Guvernér: +11 k přírůstku Ochránců a Legionářů v oblasti kontroly města. |
Krotitel zvířat |
Edric | Guvernér: +5 k přírůstku Pravlků a Alfa vlků v oblasti kontroly města. |
Kapitán soudců |
Ymoril | Guvernér: +2 k přírůstku Strážců a Soudců v oblasti kontroly města. |
Důstojník kavalerie |
Tyris | Guvernér: +1 k přírůstku Kavalírů a Kyrysníků v oblasti kontroly města. |
Velitel mistrů meče |
Konrád | Guvernér: +1 k přírůstku Landsknechtů a Mistrů meče v oblasti kontroly města. |
Mistr kostlivců |
Zakera | Guvernér: +13 k přírůstku Kostlivců a Kostlivých hoplitů v oblasti kontroly města. |
Krotitel pavouků |
Zoltan | Guvernér: +5 k přírůstku Ebenových pavouků a Smrtících pavouků v oblasti kontroly města. |
Vyvolávač duchů |
Charna | Guvernér: +9 k přírůstku Duchů a Bánší v oblasti kontroly města. |
Upíří generál |
Ludmilla | Guvernér: +1 k přírůstku Upírů a Upířích lordů v oblasti kontroly města. |
Učenec lichů |
Moander | Guvernér: +2 k přírůstku Lichů a Arcilichů v oblasti kontroly města. |
Žnec duší |
Vein | Guvernér: +1 přírůstek Jezdců smrti a Ženců smrti v oblasti kontroly města. |
Vyvolávač Namtaru |
Anastásie | Hrdina začíná s jednotkou Namtaru. Jednotka Namtaru je na nejvyšší úrovni pro tohoto hrdinu. |
Náčelník gnollů |
Drakon | Guvernér: +12 k přírůstku Gnollů a Gnollích lovců v oblasti kontroly města. |
Orkský generál |
Shani | Guvernér: +6 přírůstek Tyranů a Drtičů v oblasti kontroly města. |
Náčelník kentaurů |
Reem | Guvernér: +3 k přírůstku Kentaurů a Kentauřích nájezdníků v oblasti kontroly města. |
Krotitel wyvernů |
Jengo | Guvernér: +3 k přírůstku Písečných wyvernů a Jedovatých wyvernů v oblasti kontroly města. |
Mistr kyklopů |
Yog | +8 k útoku a +8 k obraně pro Kyklopy a Zuřivé kyklopy v hrdinově armádě. |
Očarovatel víl |
Dirael | Guvernér: +10 k přírůstku Skřítků a Víl v oblasti kontroly města. |
Zaklínač dryád |
Sinithala | Guvernér: +10 k přírůstku Dryád a Dubových dryád v oblasti kontroly města. |
Vůdce tanečníků čepele |
Sailin | Guvernér: +2 k přírůstku Tanečníků čepele a Mistrů čepele v oblasti kontroly města. |
Velmistr druidů |
Tieru | Guvernér: +3 k přírůstku Druidů a Starších druidů v oblasti kontroly města. |
Mentor asasínů |
Vayaron | Guvernér: +10 k přírůstku Asasínů a Stínů v oblasti kontroly města. |
Důstojník stopařů |
Yrris | Guvernér: +10 k přírůstku Stopařů a Traperů v oblasti kontroly města. |
Minotauří generál |
Darkstorm | Guvernér: +1 k přírůstku Minotaurů a Minotauří gardy v oblasti kontroly města. |
Potulný kovář |
Sorshan | Guvernér: +2 k přírůstku Chodců a Bezduchých v oblasti kontroly města. |
Velitel balisty |
Christian | Hrdina začíná s Balistou azylu a tato válečná jednotka má +10 k útoku. |
Vestálka |
Alesia | Hrdina začíná s Léčivou sestrou a tato válečná jednotka léčí i okolní jednotky kolem svého cíle. |
Charisma |
Ann | +10% k šanci na vyjednávání s neutrálními armádami a snížení ceny zlata za tyto jednotky o 10%. |
Šéfkuchař |
Kengi | Vaše jednotky si zregenerují 10 bodů životů na konci každého kola v bitvě. Na začátku boje obdrží vaše jednotky +5 k útoku. |
Adept ducha |
Nur | Hrdina si regeneruje 12 bodů many každý den. |
Vyvolávač duchů |
Naadir | Jednotka Duch či Bánší ve vaší armádě vzroste o +1 pokaždé, když zabije v boji živou jednotku nepřítele (neplatí na nemrtvé a konstrukty). |
Neukojitelná žízeň |
Lucretia | Schopnost Vysátí života vašich Upírů a Upířích lordů obnovuje 75% zdraví těchto jednotek namísto původních 50%. |
Překupník |
Sephinroth | Hrdina přidá +1 náhodnou vzácnou surovinu každý den do vašeho království. |
Adept regenerace |
Gem | Hrdina začíná s dovedností magie země na novické úrovni a kouzlem Regenerace. Toto kouzlo se sešle o jednu úroveň výše nad aktuální úrovní v této magické škole. |
Horkokrevný |
Ivor | Hrdina začíná s Balistou Sylvanských elfů a tato válečná jednotka má +20 k iniciativě. Vaše jednotky získají +50 k iniciativě v prvním kole každé bitvy. |
Opatrnost |
Vilma | Jakékoli přátelské jednotky, které se ve svém kole pohybovaly bez útočení, se také automaticky brání. |
Orlí oko |
Fredrik | Hrdina začíná s poloměrem průzkumu +2. |
Divoké dítě |
Ebba | Schopnosti Medvědů a Černých medvědů v hrdinově armádě se budou aktivovat při napadení zblízka i na dálku. |
Ohnivé srdce |
Kari | Poté, co hrdina sešle ohnivé kouzlo v boji, získá v daném bojovém kole tah navíc. Kouzlo seslané v tomto druhém kole bude sesláno s -20 k magii. |
Inženýr |
Haegeir | Hrdina začíná s Runovým kamenem a Trpasličí balistou. Pokud hrdina nebude na konci jakékoli bitvy vlastnit podpůrnou nebo útočnou válečnou jednotku, obdrží příslušnou odpovídající trpasličí jednotku. |
Koboldský stařešina |
Brigid | Koboldští průzkumníci a Koboldští stopaři v hrdinově armádě obdrží +15 ke štěstí a +15 k morálce. |
Nájezdník |
Áslaug | Hrdina získá z rabování dvakrát tolik surovin. |
Bojechtivost |
Gerdi | Hrdinovy útoky způsobí dalších +4 bodů poškození za úroveň hrdiny. |
Runový správce |
Erling | Aury všech přátelských run budou zasahovat do oblasti 5x5. |
Štítonoška |
Hedwig | Obránci a Štítoví strážci v hrdinově armádě nemohou být "zneschopněni" žádným útokem jednotky. |
Vikingr |
Bart Brimstone | Všichni Obránci, Koboldští průzkumníci, Runoví kněží a jejich vylepšené verze v hrdinově armádě získají schopnost Námořní boj. |