Fotoreport z bety Heroes VII (2. část)

. Publikováno v Novinky. Zobrazeno: 1996

Zdravím všechny hrdiny síly a magie u druhého z reportů z právě probíhající uzavřené bety Heroes VII.

Dříve, než budu pokračovat, upřesním, na jaké sestavě jsem hru spouštěl:

  • Windows 7 Ultimate 64 bit (SP1)
  • Intel Core i5-4460 CPU @ 3.20 GHz (4 CPUs)
  • 8192 MB RAM
  • DirectX 11
  • AMD Radeon R9 200 Series, 400 MHz - 2766 MB
  • rozlišení 1920 x 1080

Veškeré screenshoty pořízené ze hry jsou z prvního oficiálního buildu bety Heroes VII s označením: Beta 1 Build 20822.

Předchozí díl reportu: http://worldofheroes.cz/index.php/novinky/archiv-novinek/137-fotoreport-z-bety-heroes-vii-1-cast

Beta report II

Všechny obrázky jsou zmenšené - pro plné rozlišení klikněte pravým myšítkem a vyberte otevřít obrázek v novém okně/panelu/kartě.

Dnes jsem vyzkoušel hru proti třem počítačem řízeným hráčům v druhé mapě: The Dried Lands. Sám jsem hrál za Akademii a nepřátelé byli 2x Akademie a 1x Azyl. Začínal jsem v severozápadním rohu mapy a nepřátelé byli rozmístěni ve zbylých třech rozích na povrchu.

Jakmile předáte kolo soupeřům, nemůžete nic dělat. Což by bylo fajn upravit, tak jak to bylo například v Heroes V, kdy jste si mohli alespoň prohlížet své království a hrdiny a promýšlet další tahy. Tady jen čekáte, až odehrají všichni hráči. Dokonce ještě není ani zapracovaný ukazatel postupu odehrávání protivníkova kola a nahoře na liště se surovinami se jen zobrazují jména hráčů, jejichž kolo právě probíhá. Jedním z bugů je občasné ukázání se dialogového okna, které však patří soupeři nebo i zobrazení jejich mapy (odkryté), jakmile vykouknou z černého příkrovu.

Čeho jsem si poprvé nevšiml - detaily u některých budov. Například pila, kde se rozřezávají jednotlivé klády. Je to detail, který se při odzoomování téměř ztratí, ale je fajn, že k tomu vývojáři přistupují s takovouto pečlivostí. Takže znova apeluji na to, aby celá mapa byla defaultně blíž a vůbec všechny ty titěrné věci bylo pěkně vidět (na což si stěžuje většina hráčů).

Když už tam ty detaily jsou, tak proč je neprodat, že :)

Zde vidíte, že pokud se k vám některá z neutrálních jednotek/armád bude chtít přidat, dá vám to náležitě (text v závorce) najevo.

Líhně na mapě dobrodružství budou sjednocené dle úrovní jednotek na: základní (core) - elitní (elite) - šampiónské (champion). Zde vidíte základní líheň pro Akademii, kde lze naverbovat 6 chrličů, 5 cabirů a 6 golemů každý týden. Samozřejmostí je i najímání na dálku pomocí systému karavan.

Vlevo si všimněte "balisty" Akademie, kterou je malá pyramida (střílí magické výboje) a vedle ní pak stan první pomoci.

Vraťme se ještě k líhním. Novinkou, kterou jsem uvítal, je možnost vylepšení líhně tak, aby mohla produkovat i vylepšené verze jednotek. Takže už nemusíte složitě vozit nevylepšené jednotky do hradu, zde vylepšit a zase posílat na frontu zpět. Teď už si je nakoupíte vylepšené přímo zde.

Záhada s elementály stále trvá. Podařilo se mi najít jejich líheň, ale opět jsou k dispozici jen 3 druhy (oheň, vzduch, země). Navíc pěkně podražili (kolem 3000 zlata + 2 vzácné suroviny za jednoho elementála), ale s tím i pěkně zesílili. Elementál země vás může omráčit a má kolem 250 životů, elementál ohně střílí na dálku a umí i plošné kouzlo a elementál vzduchu pak přebral schopnost harpyjí a dokáže zaútočit a vrátit se zpět na výchozí pozici. Prostě už to nejsou ořezávátka, jako například v Heroes III.

A zde je máte všechny v plné kráse.

Vzdušný elementál má hodně vysokou iniciativu, takže vám zajistí, že proti slabším jednotkám budete vždy začínat vy.

Novinkou sedmého dílu budou tzv. předsunuté hlídky, nebo-li pevnosti. Cizí pevnost zničíte a z trosek za suroviny a zlato postavíte vlastní! Pak už stačí z okolních měst vyslat karavany s armádou a za pár dnů máte v pevnosti svou armádu.

Interiér je jasný a stručný: vlevo si vyberete odkud pojede karavana, uprostřed najmete požadované vojsko a pak už jen vyčkáte na příjezd karavany.

Každá karavana pak na mapě ukáže, jakou nejkratší trasou pojede, takže ji můžete kdykoliv na mapě vyzvednout, nebo naopak na ni může nepřítel zaútočit. Hrdina se na mapě zobrazuje jako X vaší barvy.

A toto je vaše "karavana". Ano, zřejmě nebylo na povoz, tak to musejí oddřít mágové na létajícím koberci :) Zatím se vždy karavana ukazuje jako jedna jednotka, která se sama pohybuje po mapě. Zda se to v plné hře změní na klasickou karavanu, na kterou jste byli zvyklí v Heroes V, to zatím není známo.

I v Ashanu se recykluje a tak pokud zakoupíte speciální budovu Akademie, můžete své nepotřebné artefakty zrecyklovat a vytěžit z toho... zatím nic :) Bohužel tento prvek v betě nefungoval, ale teoreticky by vám z toho mělo vypadnout zlato a z lepších artefaktů možná i vzácné suroviny.

Jelikož jsem v předchozím reportu měl titány, rozhodl jsem se pro druhého šampióna, magického ptáka Simurgha. Už jen jeho samotná přítomnost poblíž nepřátelských jednotek na ně uvrhává různé náhodné prokletí a oslabení. Navíc ještě funguje jako katalyzátor magie, čímž zesiluje účinky kouzel ve svém okolí.

První setkání s nepřítelem. Povšimněte si seznamu posílení, které hrdina získal a budou aplikována v boji. To je něco nového a nejsem si jist, zda je to i záhodno, abych viděl kompletní seznam včetně detailních statistik nepřítele.

Jelikož měl jen dvě jednotky, bylo rychle hotovo a Myrim se navrátil zpět do síně hrdinů :)

Ničení budov je něco, o čem jsem dříve nemluvil. V Heroes VII bude možné zničit budovy a díky speciální schopnosti hrdiny z toho i vytěžit zpět suroviny a zlato. Mimo šampionské jednotky, kde se musíte rozhodovat mezi dvěma možnostmi, jsou i další volby, které budete řešit při stavbě vašeho města. A jakmile se situace na mapě změní, budete chtít nějaká rozhodnutí vzít zpět a postavit jinou budovu. Můžete využít této možnosti, ale vězte, že nelze zničit jen jednu budovu ale musíte zbořit celou řadu. Takže zde bude platit ono známé: dvakrát měřte a jednou řežte.

Dluhy v Heroes? Nemožné? Ale ano, v této betě ano :) Všimněte si stavu mého konta (zlata) na liště surovin nahoře vpravo. Podařilo se mi vyslat špióna za 100 zlatých ač jsem měl jen 38 zlatých. Bug nebo se později objeví i lichváři a kampeličky v Ashanu? :D

Týden síly a magie, abychom věděli, jakou že to hrajeme hru :) Ale účinky stojí za to (cena kouzel se sníží o polovinu a potvory udělující jen fyzické poškození získají +5 k útoku).

Epické brnění! Zajásali by hráči většiny MMO her :) Zde, v Heroes VII se touto barvou označují relikvie, jako je Brnění zapomenutého hrdiny.

Pamatujete ještě na "placatý" svět z Heroes I-IV? Tak na to můžete v Heroes VII zapomenout, neboť Unreal engine vývojářům v tomto ruce nijak nesvazuje.

Blackfang Watchtower - novinka, která je však jen přejmenováním mágova oka. Funguje stejně: navštívíte Blackfang Hideout a odhalí vám vše v okruhu 30 polí kolem věže/í, svázané s ním. 

Ano, je to přehrada a už chybí jen vodní elektrárna :) Kdyby byli v Heroes VII trpaslíci, jistě už by nějaký pěkný mechanizmus vymysleli. Ale nemyslete si, že jde jen o dekoraci - byli jsme už svědky, jak zničení sochy v podzemí zapříčinilo vypuštění jezera nad ní, takže... připravte se na ničení přehrad, mostů a všeho, co tvůrci dovolí zničit.

A takto končí můj fotoreport z bety. Pokud v následujícím týdnu dojde k nahrání patche, napíšu další. Jinak až zase u další bety, kdy snad budeme mít k dispozici více národů.

Tags: Heroes VII Beta

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.