Fotoreport z bety Heroes VII (1. část)

. Publikováno v Novinky. Zobrazeno: 2250

Zdravím všechny hrdiny síly a magie u prvního z reportů z právě probíhající uzavřené bety Heroes VII.

Dříve, než se pustím do rozebírání hry samotné, upřesním, na jaké sestavě jsem hru spouštěl:

  • Windows 7 Ultimate 64 bit (SP1)
  • Intel Core i5-4460 CPU @ 3.20 GHz (4 CPUs)
  • 8192 MB RAM
  • DirectX 11
  • AMD Radeon R9 200 Series, 400 MHz - 2766 MB
  • rozlišení 1920 x 1080

Veškeré screenshoty pořízené ze hry jsou z prvního oficiálního buildu bety Heroes VII s označením: Beta 1 Build 20822.

Beta report

Hra byla dostupná ke stažení ve středu 3. června od 14:00 hodin a čítala kolem 5 GB dat (4473 MB přesně). S rychlým připojením mi tak trvalo cca 20 minut čistého času, než se vše stáhlo do PC.

Po stažení se ještě instaloval/updatoval DirectX a nezbytné Microsoft C++ knihovny pro Unreal Engine 3. Následně byla hra připravena ke spuštění jak přes klienta uPlay, tak přes ikonku zástupce na ploše (což samozřejmě opět spustilo uPlay). První nastavení v menu byla změna z defaultního "windowed mode" do klasického full screenu, tedy celé obrazovky, protože jsem nechtěl, aby mě jiné programy/plocha rušili od hraní :)

Všechny obrázky jsou zmenšené - pro plné rozlišení klikněte pravým myšítkem a vyberte otevřít obrázek v novém okně/panelu/kartě.

Tento build nenabízel tažení (kampaň), duel mód (souboj v aréně), autoskilling (počítač rozděluje body dovedností za vás - pro nováčky) ani žádné lákavé intro. Na výběr byl klasický singleplayer (vy proti počítači nebo hot seat, tedy hra dvou hráčů na jednom PC) nebo multiplayer (na ten nebyl čas ani nervy na pomalé soupeře :o) ).

V nastavení videa jsem chtěl vyzkoušet, co můj počítač zvládne, takže jsem nastavil maximální hodnoty u všech položek. Nutno říci, že hra běžela plynule a nebyl žádný problém s grafikou (pokud nepočítám již vývojáři odhalený bug, kdy se hra vinou této chyby zpomaluje, čím déle ji hrajete - stačí však jeden save a load a vše je v pořádku).

V tomto buildu byly k dispozici dvě mapy: The Dried Lands pro 4 hráče a Bad Neighbours pro 2 hráče s tím, že se jednalo o klasickou malou mapu s podzemím, které spojovalo oba sousedy a bylo strategické pro přežití. Pro testovací účely jsem zvolil právě tuto mapu, obtížnost normální a za oba hráče jsem hrál v módu hot seat.

První hráč byl Azyl a druhý Akademie (pouze tyto národy byly dostupné). Rovněž jsem vyzkoušel možnost náhodných dovedností, tak, jak je znáte ze starších dílů Heroes, kdy při získání úrovně hrdiny vyskočí tabulka s výběrem mezi náhodně vygenerovanými dovednostmi. Defaultní nastavení je podobné systému v Heroes VI, tedy že si sami volíte jednotlivé dovednosti a schopnosti v kole dovedností.

Loadovací obrazovku už asi znáte. Bohužel na ní chyběl ukazatel postupu nahrávání, což mi moc nevadilo, jelikož hra samotná byla nahraná do 5-10 vteřin, ale do budoucna bych jej rozhodně uvítal, hlavně u nahrávání větších map.

Mapa dobrodružství vypadá podobně té, jakou znáte z Heroes VI: horní lišta obsahuje počet všech surovin, které vlastníte (oproti předchozímu dílu se vracíme zase k 7 surovinám). Vlevo dole je pak mapka s možností zapnout/vypnout oblast kontroly měst, přepínáním do podzemí a dalším nastavením, co všechno má být na mapě vidět (znázorněno ikonkami). Šedivé kolečko je pak mapa pokladu (grálu), pokud je ovšem přítomen na mapě (zde nebyl, proto byla šedivá). Nad mapkou je seznam vašich měst. Je to malý úhledný obdélník, což by bylo samo o sobě fajn, kdy ovšem nesloužil jako jediná možnost, jak se pomocí myši dostat do města (na dvojklik myší nad hradem zapomeňte, to zatím nefungovalo). Chtělo si to zvyknout, protože dvojklik nad městem poslal aktivního hrdinu právě tam.
Uprostřed je seznam vašich hrdinů, kde větší je právě vybraný. Vlevo zeleně body pohybu a vpravo modře mana. Nahoře uprostřed je označení, zda je hrdina síly nebo magie a dole pak jeho úroveň. V pravém dolním rohu je klasické kolo ovládání hry: kniha kouzel, hrdina, dovednosti, nastavení, úkoly, pohyb. Dvě stejné ikonky nad modrým okem jsou různé upozornění (zde konkrétně na úkoly), které si ale můžete už zmíněným okem vypnout. Poslední je chat, který je umístěný v levém horním rohu (zde se zobrazují i informace v bitvě o všem, co se událo).

Inventnář hrdiny je přehledný, vlevo základní údaje o hrdinovi jako frakce, třída, zkušenosti a primární atributy (síla, obrana, síla úderu, magie, duch, mana, morálka, štěstí a pohyb). Uprostřed je oblíbený "paper doll", na který "navlékáte" artefakty (v aktuálním buildu bohužel ne vždy funkční, takže někdy nedošlo ke změně atributů). Celkem máte 8 slotů, kam umístit artefakty: zbraň, tělo, plášť, hlava, náhrdelník, ruce, prsten, nohy (chybí mi tu ještě druhý prsten - přeci nemají hrdinové jen jedno místo na prsten na 10 prstech a pak štít, který zřejmě zabere místo rukavic, což by byla škoda a zbytečný kompromis, více slotů by tedy neuškodilo a místo na ně stále je). Přebytečné artefakty se ukládají do batohu vpravo.
Jednotky, které s vámi půjdou do bitev se shromažďují dole: 7 bojových jednotek (3x základní + 3x elitní + 1x šampión) a 3 válečné jednotky a stroje (obléhací jednotka + útočná jednotka + podpůrná jednotka).

Kolo dovedností již bylo představeno a zde fungovalo přesně tak, jak bylo popsáno dříve. Jelikož jsem ale zvolil náhodné vybírání dovedností, vůbec jsem do této obrazovky chodit nemusel. Vlevo máte specializaci hrdinky Tyris, která jako guvernérka města přidává k týdennímu přírůstku elitních jednotek. Uprostřed je samotné kolo, kdy vidíte všech 10 dovedností, ze kterých 3 můžete dostat až na velmistra, 3 až na mistra a 4 na experta. Vpravo se pak zobrazuje detailní popis dané dovednosti či schopnosti a možnost utrácení bodů dovedností, pokud máte nastavené volné rozdělování bodů.

Na tomto obrázku pak vidíte kolo dovedností s odhalenými ikonkami díky volbě "show all". Zda budete taktizovat předem či to necháte na náhodě, je jen a jen na vás. Což se mi líbí. Každý z nás má jiný přístup a každému také vyhovuje něco jiného, takže je třeba si vyzkoušet, co bude sedět právě vám. Já zvolil starou dobrou klasiku a byl jsem spokojen. Pravda, občas vás naštvalo, když se objevilo něco, co nebylo tolik potřebné, ale to už jsou Heroes - náhoda a štěstí.

Soupis úkolů je rovněž hezky uspořádaný a přehledný. Pravda, na úkolu "pobij všechny" není nic extra k vysvětlování, ale až budete hrát tažení, jistě nebude o zajímavé úkoly nouze a tak tato obrazovka přijde vhod. A to nemluvím ani o mapách samotných hráčů.

Městské obrazovky jsou ručně kreslené a lehce animované (prostě takový oživlý obraz). Zprvu mi chyběly 3D megalomanské obrazovky z H5 nebo krásně renderované z H3, ale nakonec jsem našel v těchto obrazovkách zalíbení. Když se ještě doladí problém s tím, že nevidíte, jaká budova se právě staví a vysvítí se ty budovy, které jsou interaktivní při přejetí myší, budu plně spokojen. K tomu všemu vám ještě hraje velmi povedená hudba, kterou má na starosti dvorní skladatelské duo Rob King a Paul A. Romero.
Rozestavení armád (navštěvující a domácí) je stejné, jen bohužel zatím nefungovalo automatické spojování stejných jednotek - když byl hrdina, který přijel do hradu přesunut do vrchní řady, kde již byly shodné jednotky s těmi, co má, namísto spojení se umístily vedle sebe. Nejdůležitější prvky města můžete ovládat skrze přehledné ikonky na liště: stavba - najímání jednotek - nákup válečných jednotek - najímání hrdinů - tržiště - cech kouzel - cech špehů - karavany - opevnění/domobrana. Samozřejmě se můžete k těmto věcem dostat i přes budovy na obrazovce.

Guvernéra města nastavíte tak, že jeho portrét (portrét hrdiny) přetáhnete do políčka v levém horním rohu. Takovýto hrdina předává své bonusy tomuto městu tak dlouho, dokud nezemře v bitvě nebo jej nevyměníte za jiného.

Stavba budov probíhá v obrazovce, na které vidíte, co všechno můžete postavit a jaké budovy jsou potřeba pro stavbu jiných. Samozřejmostí je opět možnost vypnout tuto "nápovědu", čímž bude obrazovka vypadat jako na dalším obrázku.

Vlevo vám praporec ukazuje aktuální úroveň města, která je rovněž jedním z požadavků pro stavbu dalších budov. Žlutě vysvícené stavby jsou již postavené, zeleně pak ty, které můžete postavit (= máte na ně dostatek surovin). Zlaté šipky naznačují, že budova může být po postavení ještě vylepšena (např. pro vylepšení jednotek). 

Dialogové okno pro stavbu budovy vám stručně popíše účel stavby, její cenu a požadovanou úroveň města. Po odkliknutí/potvrzení stavby, se praporec vlevo posune směrem dolů (zvýší se úroveň města) a za malý okamžik se vrátíte zpět na městskou obrazovku, kde už bude stát nová budova (bohužel bug zatím neukazoval stavvbu budovy samotné, takže když jich bylo hodně, hned jste nevěděli, jaká z nich se zrovna postavila).

Najímání hrdinů už neprobíhá v hospůdkách a putykách, ale honosně nazvaných síních hrdinů. Zobrazí se vám de facto upravený inventář hrdiny, kde vidíte primární atributy spolu se specializací hrdiny, artefakty a armádu včetně válečných jednotek. Cena za najmutí je pod portrétem a k dispozici v této betě byli vždy dva hrdinové stejné frakce a dva opozitní (zde Akademie pro Azyl). Před najmutím si můžete i detailně prostudovat dovednosti hrdiny přepnutím ikonkou štítu s mečem a holí.

Vraťme se ale zpět na mapu dobrodružství a podívejme se blíže na neutrální armády. Namísto neurčitých pojmů jako "málo, pár, tlupa" jsou už rovnou odhaleny předběžné počty jednotek (zde: 5-9 Cabirů, což by bylo dříve označeno jako "several - pár". Zda je to definitivní nebo se vrátí k těmto pojmenováním není jisté, každopádně každý správný fanoušek měl buď při ruce papírek s tabulkou těchto počtů nebo si to ještě lépe pamatoval. Tímto nám tvůrci ulehčili práci :) A de facto jen slovní označení vyměnili za číselné vyjádření toho samého.

A zde již máme ukázku systému náhodných dovedností, kdy při postupu na další úroveň vybíráte ze dvou dovedností nebo dvou schopností (vybrat můžete jen jednu možnost z těchto čtyřech). Zeleně je pak zvýrazněná číslice, kde došlo ke změně (síla, obrana, magie a duch).

Pro porovnání ještě hrdina Akademie. Všimněte si, že namísto katapultu má hrdina velkou pyramidu, což je unikátní obléhací jednotka Akademie.

A zde ten samý hrdina při výběru nové dovednosti/schopnosti.

V okamžiku, kdy napadnete nepřítele (zde neutrální armádu), se zobrazí tabulka, kde už vidíte přesné počty jednotek. Můžete se buď stáhnout (Cancel), zaútočit (Start Combat) nebo přenechat simulaci rychlého boje na počítači a jen si počkat na vásledek bitvy (Quick Combat).

Pokud jste zvolili klasický boj, jako první se zobrazí tato působivá obrazovka při nahrávání bojiště. Kdo je tajemným kolosem vlevo, který by mohl na svých zádech nést celé město, těžko říct. Rozhodně by to byl zajímavý boss, ale tyto souboje už tvůrci vyloučili, takže se spíše jedná o Shantirského Titána známého z karetní hry DoC a zde bude mít nějakou funkci neutrální jednotky.

Po načtení se spustí jako první taktická fáze. Znáte ji už od dob Heroes III a jde o umístění vašich jednotek do dvou prvních řad. Pomocí dovedností/schopností můžete tuto plochu rozšířit.

Kouzelná kniha jé téměř beze změn, takže se hned budete orientovat. Jen v ní chyběl jeden celkem důležitý údaj: mana. Takto jsem musel odhadovat, kolik mi ještě zbývá many na seslání dalšího kouzla (snad už bude opraveno v dalším buildu).

Oblíbená možnost nastavit si několik často používaných kouzel na panel rychlého použití zůstala i zde. Jednoduchým přetáhnutím si do levého panelu dáte kouzla/svitky a pak je přímo z bojiště sesíláte, bez otevírání knihy a hledání.

Tabulka sumarizující mé vítězství. Pokud by se vám nelíbil výsledek bitvy, můžete jednoduše zkusit štěstí znova (Fight Again).

Po vyhrané bitvě je načase vrátit se do města a podívat se na zoubek cechům magie. Naprostou novinkou je možnost výběru oblíbené školy magie, která se pak spolu s dalšími objeví v cechu. Jako Azyl jsem měl zajištěné vždy alespoň nějaké kouzlo magie světla na každé úrovni a díky této vychytávce jsem si zajistil i přísun kouzel magie vzduchu.

A zde již máme odhalený první svitek s kouzly prvního stupně cechu magie. Nutno zmínit, že úrovně už budou jenom 4.

Rekrutování jednotek probíhá na speciální obrazovce, zde se však řadí ne dle úrovně, ale dle toho, jak je postavíte, což se mi moc nezamlouvalo (kde není daný pevný řád, tam zavládne chaos a můžete pak omylem koupit jinou jednotku, než v předchozím městě, jelikož byla na jiném místě než zde). Mimo najmutí jednoho druhu lze použít i tlačítko k najmutí všech, na které máte suroviny. Doporučuji před najmutím dát hrdinu do vrchní řady, aby se jednotky rovnou přičetly k těm stávajícím.

Zde nezvratný důkaz, že gryfové v Heroes VII jsou, ale jako neutrální jednotky, resp. jednotky Azylu, které však nelze naverbovat ve městě.

Bojiště se moc neliší od Heroes VI a zachována je i sít čtverců (oproti hexagonům z Heroes III). Vlevo si všimněte připravených kouzel a schopností pro rychlé použití (první dvě jsou pokřiky). Panel dole zobrazuje jednotky tak, jak na ně bude přicházet řada. Čísla dole jsou počty jednotek a čísla nahoře pak iniciativa určující pořadí.

Neméně důležitá je i obrazovka pro ukládání/nahrávání hry. Vše zůstalo tak, jak jste zvyklí.

Po uložení hry (samozřejmě každý tah ještě jistí autosave) se můžeme podívat blíže na bojové jednotky Azylu: katapult - balista - léčící sestra. Zakoupené jednotky zaujímají speciální místo jak v inventáři hrdiny, tak na bojišti a pokud se naučíte potřebnou schopnost, budete je moci i manuálně ovládat.

Pokud jste měli rádi týdny "něčeho", pak se můžete radovat, neboť tyto zůstávají i v sedmém dílu Heroes a navíc jsou některé týdny, které sice nic nepřidají, ale zas se pobavíte jejich textem :)

A aby to Akademii nebylo líto, podíváme se i na jejich válečné stroje: velká pyramida (katapult) - malá pyramida (balista) - stan první pomoci (léčení). Každý národ my běl mít své unikátní válečné jednotky.

Po nalezení prvního artefaktu jsem se zaradoval, že je i setový, jenže má radost netrvala dlouho, neboť jsem zjistil, že v aktuálním buildu bety některé artefakty nepřidávají bonusové atributy (bohužel bug). Takže se k nim vrátím až v dalším buildu.

Novinkou (tedy spíše nápadem z Heroes IV) je rozhodování u některých budov a u všech šampiónů, kterou z dvou nabízených možností vzít. Vždy je na výběr ze dvou takticky i strategicky možností, takže dle mapy a vaší aktuální situace se rozhodnete pro tu kterou budovu. A pokud se časem změní podmínky a raději byste postavili zase něco jiného? Není problém, budovu můžete nechat zbořit a zkusit to znova. Na obrázku se zrovna rozhoduji mezi ptáky tvořenými čirou magií nebo klasickými titány.

Elitní jednotky a šampiónské už opravdu dostávají svým názvům a boj s nimi je menší výzvou. Na obrázku bojuji se zemskými elementály. Bylo jich 6 a než padli, dokázali pěkně probrat mou armádu.

Bojiště jsou nejen pestrá (zde lávová řeka v pozadí), ale mohou být jak malá, tak velká, čtvercová i podélná.

Bitevní vřava v plné síle. Zády k nám je Justicar - jednotka, kterou jsem si během hraní bety oblíbil.

A zde dostává zabrat od speciální schopnosti kušníka, jehož šipka dokáže prostřelit skrz několik jednotek naráz.

Po zakoupení cechu zlodějů získáte možnost za 100 zlatých vyslat špeha, aby od nepřítele získal cenné informace a na začátku příštího týdne vám je donese.

Akademie má speciálního obchodníka, který vám prodá svitky s různými kouzly. Takto získáte přístup ke kouzlům, které nenajdete v cechu kouzel.

Příklad opevnění města Akademie. Celkem 3 úrovně opevnění, které zesílí zdi na 400 životů, bránu taktéž na 400 a věže na 350 s poškozením 60-80. K tomu všemu ještě příkop a jednotky domobrany, které se k vám připojí při obléhání města nepřítelem. Tyto jednotky přirůstají každým dnem v předem stanoveném počtu až do maxima pro dané opevnění. Jednotky jsou vždy základní x 2, elitní x 2 a například Azyl má možnost zakoupit i budovu pro šampióna.

Na závěr se ještě podívejte na plně vystavěná města. Zde Akademie.

A zde Azyl.

Za zmínku ještě stojí, že šampiónské jednotky už vyžadují dvě vzácné suroviny (namísto jedné) + zlato.

A nebylo by to vše, kdybych vám ještě neukázal obléhání města. Bohužel prapodivný bug znemožňoval průchod jednotek i po rozboření brány či hradeb, takže snad příště již v plně funkční bitvě.

To je pro dnešek vše a tímto titánským bleskem se s vámi loučím a těším se u druhého dílu na viděnou!

Tags: Heroes VII Beta

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé. Zaregistrujte se / přihlašte se na stránkách pro odesílání komentářů.