Domov chrabrých rytířů a pobožných mnichů, to je Svatá Gryfí říše, království zasvěcené Elrathovi, draku světla a života. Od něj mají lidé i přístup k této magii, která jim pomáhá jak na bojišti proti nepříteli, tak při posvátných obřadech a oživování padlých bojovníků. Gryfové nejsou jen symbolem říše, ale také spojenci v bitvách, kde se nikdy neunaví a budou se bránit úderům nepřítele až do posledního dechu.
Na první úrovni najdete obyčejné Rolníky, základ každého království a říše, kteří poctivě odvádějí desátky svým pánům. Jsou-li povýšeni na Brance či Vymahače, získají potřebné vybavení, se kterým mohou omráčit nepřítele a získat tak výhodu nebo rovnou zaútočit dvakrát.
Na druhé úrovni již zaměřuje svůj cíl Lukostřelec, který krom střelby na jeden cíl zvládne zasáhnout několik jednotek naráz díky rozptýlené střelbě. Je-li povýšen na Kušníka či Mistra kuše, získá cennou schopnost prostřelit zbroj nepřítele, je-li mu nablízku nebo naopak střílet na maximální vzdálenost bez jakéhokoliv postihu a snížení zranění.
Na třetí úrovni pilně cvičí Pěšák, chráněný velkým štítem, díky němuž se dokáže krýt před fyzickými útoky lépe než ostatní. Je-li povýšen na Panoše či Zastánce, jeho štít zvládne ochránit i všechny přátelské jednotky kolem něj nebo získá sílu rozseknutí, kdy při zabití alespoň jednoho vojáka z nepřátelské jednotky může útočit znova.
Na čtvrté úrovni krouží nad hlavami nepřátel Gryf, který oplatí každý úder, dokud bude žít. Je-li vylepšen na Královského gryfa či Bojového gryfa, získá schopnost střemhlavého útoku nebo náletu do řád nepřátel.
Na páté úrovni se modlí Kněz, střelecká jednotka bez postihu při útoku na blízko. Je-li vylepšen na Inkvizitora či Fanatika, získá kouzelnou knihu a menší zásobu many díky čemuž může sesílat kouzla na přátelské jednotky či nepřátele.
Na šesté úrovni je připraven Jezdec, který dokáže napáchat tím větší škody, čím delší vzdálenost ke svému cíli ujede. Je-li povýšen na Paladina či Šampióna, získá schopnost přikládání rukou a léčení spřátelených jednotek nebo naopak bude útočit s takovou vervou, že zraní i nepřátele stojící přímo za původním cílem.
Na sedmé úrovni se vznáší Anděl, další letec, který však odolá i útokům menšího vojska. Je-li povýšen na Archanděla či Padlého anděla, získá od Elratha schopnost vzkříšení padlých spolubojovníků nebo naopak bude sesílat jak podpůrná, tak i ničivá kouzla.
(kliknutím zobrazíte větší rozlišení)
Velkou změnou oproti předchozím dílům je tzv. "úroveň města", která se zvedá úměrně s tím, jak stavíte nové budovy. Je zároveň jedním z požadavků na výstavbu.
Budova | Cena | Požadavky | Popis |
Radnice vesnice |
- | - | Radnice vesnice umožňuje stavbu dalších budov a vydělá vašemu království 500 denně. |
Radnice městečka |
2000 | Úroveň města 3 Radnice vesnice |
Radnice městečka umožňuje stavbu dalších budov a vydělá vašemu království 1000 denně. |
Radnice města |
5000 | Úroveň města 9 Radnice městečka |
Radnice města umožňuje stavbu dalších budov a zajišťuje vašemu království 2000 denně. |
Hlavní město |
10.000 | Úroveň města 15 Radnice města |
Hlavní město vydělá vašemu království 4000 denně. |
Opevnění |
5000 5 5 | Úroveň města 6 | Opevnění poskytne vašemu městu obranné hradby. |
Citadela |
5000 5 5 | Úroveň města 9 Opevnění |
S výstavbou citadely získáte vodní příkopy s věží a zvýší se produkce základních jednotek o 50 % |
Hrad |
5000 10 10 | Úroveň města 12 Citadela |
S výstavbou hradu získáte další dvě střelecké věže, zlepšíte opevnění města a zdvojnásobíte rychlost produkce jednotek. |
Putyka |
500 5 | - | V putyce lze najímat hrdiny. Morálka vojáků bránících město vzroste díky její přítomnosti o 1. |
Tržiště |
500 5 | - | Na tržišti můžeš směňovat suroviny a prodávat artefakty (čím více tržišť vlastníš, tím příznivější je směnný kurs.) Artefakty mohou být prodány za 50 % své původní hodnoty. |
Skladiště surovin |
5000 5 | Tržiště | Skladiště surovin ti poskytuje +1 denně. |
Kovárna |
1000 5 | - | Kovárna vaší armádě poskytuje Balistu. Další válečné stroje si můžete koupit za trojnásobnou cenu. |
Přístav |
2000 20 | Úroveň města 12 | V přístavu můžete nakupovat lodě. |
Vež kouzel I. úrovně |
2000 5 5 | Úroveň města 3 | Hrdina, jenž zavítá do města, se ve věži může naučit nová kouzla. Nachází se zde 3 kouzla prvního kruhu. |
Věž kouzel II. úrovně |
1000 5 5 1 1 1 1 | Úroveň města 3 Vež kouzel I. úrovně |
Hrdina, jenž zavítá do města, se ve věži může naučit nová kouzla. Nachází se zde 3 kouzla druhého kruhu. |
Věž kouzel III. úrovně |
1000 5 5 2 2 2 2 | Úroveň města 3 Věž kouzel II. úrovně |
Hrdina, jenž zavítá do města, se ve věži může naučit nová kouzla. Nachází se zde 2 kouzla třetího kruhu. |
Věž kouzel IV. úrovně |
1000 5 5 3 3 3 3 | Úroveň města 3 Věž kouzel III. úrovně |
Hrdina, jenž zavítá do města, se ve věži může naučit nová kouzla. Nachází se zde 2 kouzla čtvrtého kruhu. |
Věž kouzel V. úrovně |
1000 5 5 5 5 5 5 | Úroveň města 3 Věž kouzel IV. úrovně |
Hrdina, jenž zavítá do města, se ve věži může naučit nová kouzla. Nachází se zde 1 kouzlo pátého kruhu. |
Cvičiště |
3500 10 5 5 | Úroveň města 6 | Cvičiště podporuje zvláštní schopnost výcvik a umožňuje vycvičit jednotky nižší úrovně na vyšší úroveň (v jednom městě s touto budovou lze vycvičit maximálně 7 jednotek za týden). |
Síň hrdinů |
5000 10 5 5 | Úroveň města 9 Cvičiště |
Síně hrdinů podporují zvláštní schopnost výcvik a umožňují vycvičit 13 jednotek týdně navíc. |
Stáje |
2000 10 5 | Úroveň města 9 | Po návštěvě stájí bude mít každý váš hrdina až do konce týdne navýšeny body pohybu. Až do konce aktuálního týdne dávají každý den +600 bodů pohybu. |
Statky |
1000 | Úroveň města 3 Rolnická políčka |
Statky zvyšují produkci rolníků, branců a vymahačů o +5 týdně. |
Elrathova hlídka |
- | Ashina slza |
Elrathova hlídka zvyšuje produkci jednotek o 50%, přináší 5000 denně a zvyšuje štěstí všech vašich hrdinů. |
V druhé tabulce najdete výčet budov pro najímání jednotek (tzv. líhně):
Líheň | Cena | Požadavky | Rekrutuje |
Rolnická políčka |
500 | - | Na rolnických políčkách můžete najímat Rolníky. Týdenní přírůstek: 22. |
Polnosti |
1500 | Rolnická políčka | V polnostech si můžete najímat Brance a Vymahače. Týdenní přírůstek: 22. |
Střelecká věž |
1200 10 | Úroveň města 3 | Ve střelecké věži lze najímat Lukostřelce. Týdenní přírůstek: 12. |
Elitní střelecká věž |
2700 10 | Úroveň města 3 Střelecká věž |
V elitní střelecké věži si můžete najímat Kušníky a Mistry kuše. Týdenní přírůstek: 12. |
Kasárna |
1500 10 10 | Úroveň města 3 Kovárna |
V kasárnách lze najímat Pěšáky. Týdenní přírůstek: 10. |
Posádka |
3000 10 | Úroveň města 3 Kasárna |
V posádce si můžete najímat Panoše a Zastánce. Týdenní přírůstek: 10. |
Věž gryfů |
2500 10 10 5 | Úroveň města 6 | Ve věži gryfů můžete najímat Gryfy. Týdenní přírůstek: 5. |
Bašta gryfů |
4000 10 10 5 | Úroveň města 6 Věž gryfů |
V baště gryfů si můžete najímat Královské gryfy a Bojové gryfy. Týdenní přírůstek: 5. |
Klášter |
3000 5 5 2 2 2 2 | Úroveň města 9 Věž kouzel I. úrovně |
V klášteře lze najímat Kněží. Týdenní přírůstek: 3. |
Katedrála |
8000 5 5 3 3 3 3 | Úroveň města 9 Klášter |
V katedrále si můžete najímat Inkvizitory a Fanatiky. Týdenní přírůstek: 3. |
Bojová aréna |
6000 15 10 | Úroveň města 12 Stáje |
V bojové aréně lze najmout Jezdce. Týdenní přírůstek: 2. |
Paladinský úřad |
9000 20 15 | Úroveň města 12 Bojová aréna |
V paladinském řádu si můžeš najímat Paladiny a Šampióny. Týdenní přírůstek: 2. |
Oltář světla |
10.000 15 10 | Úroveň města 15 Klášter |
Oltář světla vám umožňuje najímat Anděly. Týdenní přírůstek: 1. |
Nebeský oltář |
12.000 20 10 | Úroveň města 15 Oltář světla |
U nebeského oltáře si můžete najímat Archanděly a Padlé anděly. Týdenní přírůstek: 1. |
Legenda:
útok obrana poškození životy rychlost iniciativa střely mana přírůstek cena zkušenosti
Rolník |
Branec |
Vymahač |
Lukostřelec |
Kušník |
Mistr kuše |
Pěšák |
Panoš |
Zastánce |
||||
1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 8 | ||||
1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 8 | 9 | 8 | ||||
1 | 1-2 | 1-2 | 2-4 | 2-8 | 2-8 | 2-4 | 2-5 | 2-5 | ||||
3 | 6 | 6 | 7 | 10 | 10 | 16 | 26 | 26 | ||||
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | ||||
0 | 0 | 0 | 10 | 12 | 10 | 0 | 0 | 0 | ||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||
22 | 22 | 22 | 12 | 12 | 12 | 10 | 10 | 10 | ||||
15 | 25 | 25 | 50 | 80 | 80 | 85 | 130 | 130 | ||||
4 | 8 | 8 | 12 | 19 | 20 | 17 | 28 | 29 | ||||
Desátky | Desátky Úder |
Desátky Pokus o útok |
Střelec Rozptýlené střely |
Střelec Ostrá střela |
Střelec Žádný střelecký postih |
Zuřivost Velký štít Úder |
Zuřivost Velký štít Úder Ochranný štít |
Velký štít Rozseknutí Zuřivost |
Gryf |
Královský gryf |
Bojový gryf |
Kněz |
Inkvizitor |
Fanatik |
Jezdec |
Paladin |
Šampión |
||||
7 | 9 | 7 | 12 | 16 | 20 | 23 | 24 | 24 | ||||
5 | 8 | 12 | 12 | 16 | 14 | 21 | 24 | 20 | ||||
5-10 | 5-15 | 6-12 | 9-12 | 9-12 | 9-12 | 20-30 | 20-30 | 30-35 | ||||
30 | 35 | 52 | 54 | 80 | 80 | 90 | 100 | 100 | ||||
7 | 7 | 7 | 5 | 5 | 5 | 7 | 8 | 8 | ||||
15 | 15 | 10 | 10 | 10 | 10 | 11 | 12 | 12 | ||||
0 | 0 | 0 | 7 | 7 | 5 | 0 | 0 | 0 | ||||
0 | 0 | 0 | 0 | 12 | 15 | 0 | 0 | 0 | ||||
5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||
250 | 370 | 370 | 600 | 850 | 850 | 1300 | 1700 | 1700 | ||||
38 | 58 | 58 | 70 | 100 | 100 | 115 | 160 | 160 | ||||
Velká jednotka Letec Neomezený protiútok Imunita vůči slepotě |
Velká jednotka Letec Neomezený protiútok Imunita vůči slepotě Střemhlavý útok |
Velká jednotka Letec Neomezený protiútok Imunita vůči slepotě Střemhlavý nálet Bojové šílenství |
Střelec Žádný postih při útoku zblízka |
Střelec Kouzlí Žádný postih při útoku zblízka |
Střelec Kouzlí Žádný postih při útoku zblízka Očistec |
Velká jednotka Bodnutí z trysku |
Velká jednotka Bodnutí z trysku Ruce uzdravitele Imunita vůči bojovému šílenství |
Velká jednotka Bodnutí z trysku Útok šampióna |
Anděl |
Archanděl |
Padlý anděl |
||
27 | 31 | 35 | ||
27 | 31 | 25 | ||
45 | 50 | 25-75 | ||
180 | 220 | 220 | ||
6 | 8 | 8 | ||
11 | 11 | 11 | ||
0 | 0 | 0 | ||
0 | 0 | 14 | ||
1 | 1 | 1 | ||
2800 1 | 3500 2 | 3500 2 | ||
212 | 332 | 322 | ||
Velká jednotka Letec |
Velká jednotka Letec Vzkříšení spolubojovníků |
Velká jednotka Letec Kouzlí |